Vraagje : hoor jij ook dat *geronk* in het midden van de auto, als je pakweg 100 a 120 km p.u rijdt ?
Bij mijn vorige ZX had ik bij 100 p/u een donkerbruin/zwaar geluid. Bij mijn avantage is het niet anders. Zodra ik 120/130 rijd, loopt ie, net als de reflex, als een zonnetje..
Bram schreef:Mooi zo…..veel geluk ermee dan.
Vraagje : hoor jij ook dat *geronk* in het midden van de auto, als je pakweg 100 a 120 km p.u rijdt ?
Geloof me of niet….maar s’morgens…als ik hem start, zit ik soms nog steeds te wachten tot de ZX *omhoog komt*.
(kan er niks aan doen, na zolang BX te hebben gereden)
Het geronk kan het resoneren van de auto zijn bij een bepaald toerental/snelheid. Mijn 306 break 1.9D uit 2001 had bij de 90 km/u het probleem dat de binnenspiegel ging trillen, daarboven en daaronder was het weg.
Dat omhoog komen van een ZX zit bij meer mensen tussen hun oren, zoals die lui bij PTC van Kleef in Delft. Iedere keer vragen ze me weer om de auto in de “hoogste stand” te zetten of gaan zelf op zoek naar het knopje voor de hoogte regeling
Het Magnat composetje klinkt inderdaad erg goed, alle moeite van het sleutelen in de kou onder de A20 in de nacht is de moeite waard geweest
Die plek gaat mijn vaste sleutelplek worden voortaan
Weefje schreef:Vraagje : hoor jij ook dat *geronk* in het midden van de auto, als je pakweg 100 a 120 km p.u rijdt ?
Bij mijn vorige ZX had ik bij 100 p/u een donkerbruin/zwaar geluid. Bij mijn avantage is het niet anders. Zodra ik 120/130 rijd, loopt ie, net als de reflex, als een zonnetje..
Klopt ja….bij 120 a 130 is het weer minder….trouwens ook als je wat hoger in toerental optrekt in de 3e en 4e versn….hoor je dat geronk.
Zou inderdaad resonantie kunnen zijn….
Enne…..ZX 14i….het zal inderdaad wel tussen m’n oren zitten
En NEE, Menno…..nu ik er al zo rond de 10.000 km’s mee gereden heb, blijft het bij een ZX…..ik sluit uiteraard niet uit dat er nog eens een ZX Turbodiesel komt….liefst een 5-deurs met alles er op en eraan…..maar voorlopig is dat (financieele) toekomstmuziek.
Maar toevallig reed ik gisteren achter een BX 1.6 TZI in een Drempelgebied in mijn buurt….als je dan ziet hoe heerlijk *zacht* hij er overheen gaat….zal ik niet ontkennen dat ik daar wel heimwee naar heb, hoor. ops:
Bram schreef:Maar toevallig reed ik gisteren achter een BX 1.6 TZI in een Drempelgebied in mijn buurt….als je dan ziet hoe heerlijk *zacht* hij er overheen gaat….zal ik niet ontkennen dat ik daar wel heimwee naar heb, hoor. ops:
Denk dan maar snel aan dat hondehok Caddy, waar ik ook 2 weken in heb gereden in de zomer, dan rijd zo een ZX heerlijk.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Hallo weefje,
Gefeliciteerd met je aanschaf!!! Een ZX diesel met stuurbekrachtiging is inderdaad lastig te vinden voor een prijs van rond de 1500euro! Dit lijkt me dus een goede deal.
Zo ben ik ook aan mijn TD break gekomen: op zoek naar een ZX diesel met stuurbekjrachtiging voor een schappelijke prijs en uitgekomen op een break met stuurbekrachtiging en Turbo.
Maar effe een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid, staat er toevallig nog zo’n ZX in Haren te koop (zie marktplaats: http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/48833.htm?ret=http://www.marktplaats.nl/plaats.php3) of is dat hem?
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Maar effe een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid, staat er toevallig nog zo’n ZX in Haren te koop (zie marktplaats:
Hahaha! Grappig! Dat is’m. Ze hebben de advertentie nog niet verwijderd…
O ja, ik heb er gelijk maar een deuk ingereden Even niet opgelet met achteruitrijden… Dom dom dom…..
Best wel veel schade. Bumper scheef, achterscherm wat krom en de lampunit kapot. IK BEN EEN EIKEL!!!!!!!!!!!!!!!!! Het ding zag er enorm strak uit en ik verknal het al binnen een week….
(zucht)
Moraal van het verhaal: wees bedacht op uit het zicht staande betonnen paaltjes…
Zonde…..!
Kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt.
(vergeet je de toerentallen niet ?)
Ja inderdaad zonde, heb net een andere achterlicht unit erin gezet bij Weefje. Aan de schade te zien moet je die paal wel erg hard hebben geraakt, want de ZX heeft behoorlijk stevige bumpers. Wel even wat anders dan de eerste en laatse Jap (Suzuki) die ik heb gehad, daar viel de bumper er al af als je ernaar keek of tegen een struik aanreed
(vergeet je de toerentallen niet ?)
Nope… Ga morgen even de snelweg op. Uitgerust met pen en papier!
@ Bram
?bfg6KtBBL1Hf5ZI_
?bfg6KtBBMGoo0EPs
?bfg6KtBBRDM2dR4L
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Leuk ding! veel plezier ermee (al zal dat waarschijnlijk geen probleem zijn )
Nette km stand ook
Weefje schreef:@ Bram
?bfg6KtBBL1Hf5ZI_
?bfg6KtBBMGoo0EPs
?bfg6KtBBRDM2dR4L
Kzieniks :28
(kan pagina niet openen….Streng verboden Yahoo…enz..)
Bram,
Had de boel nog op private staan… ops: Als het goed is, kun je het nu wel zien…
Anders geef me even je e-mailadres. Stuur ik je de foto’s.
Ik zie er ook niets van. Hij kan de zeurver niet vinden.
Schijt aan originaliteit.
Ik zie er ook niets van. Hij kan de zeurver niet vinden.
Damn! Wilde op een orginele manier aan Bram het toerental laten zien…
Kl*te Yahoo!