patje74 schreef:Wat een fietsenmaker!
Wil je geen beroepsgroepen gaan beledigen…...mijn vak is fietsenmaker of beter gezegd rijwielhersteller
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jeroen-citroen schreef:patje74 schreef:Wat een fietsenmaker!
Wil je geen beroepsgroepen gaan beledigen…...mijn vak is fietsenmaker of beter gezegd rijwielhersteller
Beledig ik het vak “slager” als ik zeg dat mijn slager geen brood kan bakken? Ok dan!
Onafhankelijk APK station.
Die mannen hebben geen vervolgbelang bij afkeuren. Natuurlijk keuren ze liever goed, want dan is de klant blij. Maar ze keuren niet onterecht goed want dan gaan ze een keer nat bij een steekproef. Eigenlijk is dit de commerciele variant van hoe de APK zou moeten werken (in mijn ogen).
Als ik minder technisch zou zijn, liet ik het gewoon bij de dealer in Berlicum doen (een garage die ik vertrouw).
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik heb wel een fijn adresje, waar ze niet te moeilijk doen. Hoe dan ook denk ik er aan om nu eens met de bx naar ‘oscartzdturbo’ te gaan. Gewoon om eens te checken hoe het daar is (is ook iets dichter bij….)
Bij mij oude adresje (van Bon voor de nijmegenaren onder ons) kom ik niet meer, inderdaad ivm onkunde op gebied van citroen en weigeren een (citroen)collega te geloven… (ivm ‘loszittende’ achterbollen )Ik kreeg daar m’n geld terug en ik moest maar naar een dealer gaan met die prutcitroen
woutersmits schreef:ik heb wel een fijn adresje, waar ze niet te moeilijk doen. Hoe dan ook denk ik er aan om nu eens met de bx naar ‘oscartzdturbo’ te gaan. Gewoon om eens te checken hoe het daar is (is ook iets dichter bij….)
Bij mij oude adresje (van Bon voor de nijmegenaren onder ons) kom ik niet meer, inderdaad ivm onkunde op gebied van citroen en weigeren een (citroen)collega te geloven… (ivm ‘loszittende’ achterbollen )Ik kreeg daar m’n geld terug en ik moest maar naar een dealer gaan met die prutcitroen
Voor de gein de CX daar maar eens laten keuren dan. Kun je helemaal je lol op met loszittende bollen.
Ik laat hem nou keuren bij een garage op de “hoek”(een dorp verder maargoed)
De rede?
Via via aan het adres gekomen waar ik nu dus korting krijg.
Helaas niet helemaal vlekkeloss gegaan, en dus ook afgekeurt op een roestplek wat eigenlijk geen afkeur is.
Desondanks toch daar laten maken en laten lassen.
Immers, als het lekker door gaat rotte ben ik de volgende keer verder van huis…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Mannen bedankt voor jullie overwegingen; ‘t wordt toch de garage naast m’n werk. Eigenlijk altijd bracht ik ‘m altijd naar de citroendealer Dereumeaux in Waalre. Ik ben daar ook erg tevreden over, en voor beurtjes en onderhoud blijf ik deze dealer trouw. APK nu bij deze auto is een onzinnige verplichting en daarom wil ik er zo min mogelijk tijd in steken, vandaar mijn keuze.
patje74 schreef:Met jouw wagen kan je naar mijn idee best naar de kwikflip gaan. Je wagen bevat weinig specifieke citroën-technieken welke onbekend zijn bij niet-citroën-garages.
Dat speelt inderdaad mee.
mpostma schreef:Onafhankelijk APK station.
Die mannen hebben geen vervolgbelang bij afkeuren. Natuurlijk keuren ze liever goed, want dan is de klant blij. Maar ze keuren niet onterecht goed want dan gaan ze een keer nat bij een steekproef. Eigenlijk is dit de commerciele variant van hoe de APK zou moeten werken (in mijn ogen).
Speelt ook mee, maar ook de Opelgarage heeft geen enkel belang bij resultaat van de keuring.
t(h)ijs schreef:
Ik ga voor de APK weer naar mijn vertrouwde adresje in Hoensbroek bij Arets denk ik. Is wat verder rijden vanuit Veldhoven maar die mannen doen nooit echt moeilijk. Is Hegru geen optie voor je?
Een vast adresje heeft in principe ook mijn voorkeur; Hegru heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, zou idd ook prima kunnen. Hoewel ik daarbij altijd vooral aan de echte HP-citroens moet denken. Als ik nu een XM zou hebben zou ik dat zeker wel ‘ns willen proberen.
Verkocht, helaas schade gereden!
wizardwilly schreef:Mannen bedankt voor jullie overwegingen; ‘t wordt toch de garage naast m’n werk. Eigenlijk altijd bracht ik ‘m altijd naar de citroendealer Dereumeaux in Waalre. Ik ben daar ook erg tevreden over, en voor beurtjes en onderhoud blijf ik deze dealer trouw. APK nu bij deze auto is een onzinnige verplichting en daarom wil ik er zo min mogelijk tijd in steken, vandaar mijn keuze.
jou auto is min 3 jaar oud waarom zou het dan onzinnig zijn om hem te keuren
uit onderzoek blijkt toch dat er juist bij auto van 3 tot 5 jaar redelijk wat apk afkeur punten wordt gevonden
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
citroenc2 schreef:
jouw auto is min 3 jaar oud waarom zou het dan onzinnig zijn om hem te keuren
uit onderzoek blijkt toch dat er juist bij auto van 3 tot 5 jaar redelijk wat apk afkeur punten wordt gevonden
Dat wist ik niet ops: Ik heb ook nooit eerder een ‘losse’ APK keuring laten doen.
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Net de GS bij van Bemmelen langsgebracht, die vertrouw ik daar het meest mee. Ik breng er straks de ZX ook nog even heen voor de APK, voornamelijk omdat ik het een fijne garage vind…
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
citroenc2 schreef:
jou auto is min 3 jaar oud waarom zou het dan onzinnig zijn om hem te keuren
uit onderzoek blijkt toch dat er juist bij auto van 3 tot 5 jaar redelijk wat apk afkeur punten wordt gevonden
En dat vindt alleen plaats als er geen onderhoud wordt gepleegd.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Na een ellenlange discussie bij de APK-station (zwetende hoogteregelaar = lek remsysteem = afkeur ) ga ik naar de dealer hier in Enschede. Heb niet het idee dat ze per se aan me willen verdienen, sterker nog, ik word altijd wel gematst als er wat gerepareerd moet worden.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
patje74 schreef:Jeroen-citroen schreef:patje74 schreef:Wat een fietsenmaker!
Wil je geen beroepsgroepen gaan beledigen…...mijn vak is fietsenmaker of beter gezegd rijwielhersteller
Beledig ik het vak “slager” als ik zeg dat mijn slager geen brood kan bakken? Ok dan!
No hard feelings
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mijn DS gaat zo vaak mogelijk naar Citrotech voor de APK. (Die besteden dat ook weer uit, dat weet ik.) Bevalt me erg goed!
Afgelopen jaar voor het eerst bij een -niet nader te noemen- Citroën dealer laten doen. Daar vonden ze het nodig om me 13 euro te berekenen voor een trekbandje bij één van de koplampen…
Nooooit weer dus.
Mijn Peugeot gaat volgende week naar een onafhankelijke garage waar ik nog geen ervaringen mee heb.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
de waarder en auto haarlem?