langevelsloo schreef:Mijn DS gaat zo vaak mogelijk naar Citrotech voor de APK.
Lukt dat eens per dag? Of slechts 1 x per week?
Bij een citroen specialist meestal.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Tot nu toe alles bij de garage een dorp verder.
Proberen alles goedkoop te houden en hebben er geen moeite mee 2e hands onderdelen te monteren.
Ze hebben echter geen enkel Citroën gevoel.
Ik ga binnenkort bij en vakgarage in ander dorp kijken (Twisk), de eigenaar rijdt voorzover ik weet altijd al Citroën.
Bij de dealer kom ik eigenlijk alleen voor onderdelen, op één of andere manier lijkt het me daar duurder om de auto heen te brengen .
Erwin
Ride to live, live to ride
patje74 schreef:Met jouw wagen kan je naar mijn idee best naar de kwikflip gaan. Je wagen bevat weinig specifieke citroën-technieken welke onbekend zijn bij niet-citroën-garages.
Met een BX, 2cv enz. zou ik dat niet gelijk doen. Echter zijn er bij de fastfitters ook wel Citroën-kenners te vinden. Ik ken er eentje hier in Leeuwarden, die zit hier ook op het forum.
Maar eigenlijk moet het niks uit maken waar je je auto laat keuren, de praktijk is echter anders. Sommige keurmeester keuren met de ogen dicht en anderen keuren alles af wat ze niet kennen.
Mijn collega (keurmeester) heeft ook ooit een BX gehad, dus weet er wel wat van. Ik hoef niet bang te zijn dat ie rare dingen ziet iig.
Een Picasso kun je wel bij de Opel laten keuren, is net een Zafira alleen dan iets anders
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
abxsport schreef:
Een Picasso kun je wel bij de Opel laten keuren, is net een Zafira alleen dan iets anders
Jij durft !
Verkocht, helaas schade gereden!
wizardwilly schreef:abxsport schreef:
Een Picasso kun je wel bij de Opel laten keuren, is net een Zafira alleen dan iets anders
Jij durft !
In de Picasso zit geen techniek die in de basis verschilt van een Zafira, dat bedoel ik er mee. Dus vandaar mn opmerking.
(ff als extra een Picasso rijdt voor geen meter en n Zafira ook niet, nog een overeenkomst )
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Liever de specialist waar ik ‘m al jaren in ouderhoud heb, die kennen de wagen van binnen en buiten.
See, buy, fly C5 V6
Ik breng m’n auto naar Hesselink (dirksland) voor de APK..
Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
abxsport schreef:
(ff als extra een Picasso rijdt voor geen meter en n Zafira ook niet, nog een overeenkomst )
Gaan we katten???
Deze Picasso legt anders behoorlijk wat tevreden meters af!. En ook in kubieke meters laadvermogen verslaat ie jouw BX sport met gemak.
Maarreh… Ik kan me best goed voorstellen dat je als je 25 bent, er niet in gezien wilt worden. Maar wat ouder, met een paar opgroeiende kinderen en regelmatig een weekendje weg is dit een veilig compromis. De tijd dat ik maar 25000 km met een setje voorbanden deed is echt wel voorbij! Waarmee ik wil zeggen dat zogenaamd ‘sportief’ rijden me geen ruk (meer) interesseert. Gelukkig wordt je (meestal) wijzer naarmate je ouder wordt.
Verkocht, helaas schade gereden!
wizardwilly schreef:abxsport schreef:
(ff als extra een Picasso rijdt voor geen meter en n Zafira ook niet, nog een overeenkomst )
Gaan we katten???
Deze Picasso legt anders behoorlijk wat tevreden meters af!. En ook in kubieke meters laadvermogen verslaat ie jouw BX sport met gemak.Maarreh… Ik kan me best goed voorstellen dat je als je 25 bent, er niet in gezien wilt worden. Maar wat ouder, met een paar opgroeiende kinderen en regelmatig een weekendje weg is dit een veilig compromis. De tijd dat ik maar 25000 km met een setje voorbanden deed is echt wel voorbij! Waarmee ik wil zeggen dat zogenaamd ‘sportief’ rijden me geen ruk (meer) interesseert. Gelukkig wordt je (meestal) wijzer naarmate je ouder wordt.
Gaatie lekker alef.. Ik heb zelf anders heel wat prettige km’s gereden in een Picasso HDi. Sommige mensen willen nt ook niet elke dag sleutelen..
Onderhoud doen we zelf, maar keuren gebeurd als het even kan bij de dealer.
Ik heb de auto daar 9 jaar geleden vandaan en het is gewoon de sport hem zo goed te onderhouden dat ze niets kunnen vinden.
Mijn broer ging zijn Xantia bij de zgn. vakgarage van een fastfitter ophalen.
“Ja mijnheer hij is klaar, we rijden hem nog even van de brug dan kunt er weer fijn mee op pad.”
Vervolgens zonder dat ie op hoogte had kunnen komen werd ie van de brug gereden.
Daar werd de bodem niet mooier van!!
Onderhoud/reparaties doe ik zelf. Mijn BX-en worden gekeurd bij Euromaster in Elst Gld. Daar loopt een keurmeester die zelf liefhebber is van Citroen. Hij heeft een C4 (uit de ‘20-er jaren en een B2).
Geen gezeur en altijd goed advies. De laatste 4 keuringen zonder problemen doorlopen, in 1x goed.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
wizardwilly schreef:abxsport schreef:
(ff als extra een Picasso rijdt voor geen meter en n Zafira ook niet, nog een overeenkomst )
Gaan we katten???
Deze Picasso legt anders behoorlijk wat tevreden meters af!. En ook in kubieke meters laadvermogen verslaat ie jouw BX sport met gemak.Maarreh… Ik kan me best goed voorstellen dat je als je 25 bent, er niet in gezien wilt worden. Maar wat ouder, met een paar opgroeiende kinderen en regelmatig een weekendje weg is dit een veilig compromis. De tijd dat ik maar 25000 km met een setje voorbanden deed is echt wel voorbij! Waarmee ik wil zeggen dat zogenaamd ‘sportief’ rijden me geen ruk (meer) interesseert. Gelukkig wordt je (meestal) wijzer naarmate je ouder wordt.
Bedoel meer het veersysteem. Maar dat geeft niet, ik heb idd een Sport voor het weggedrag. Picasso rijdt verder prima, maar is in mijn ogen een standaard auto.
Voor een 5-deurs heeft de BX wel erg veel laadvermogen.
Wist je trouwens dat je een MPV niet tot boven vol mag laden? Dan komt het zwaartepunt te hoog te liggen en is ie niet stabiel genoeg bij een uitwijk-actie… Staat niet in het boekje, maar zou eigenlijk wel moeten…
Ijs schreef:wizardwilly schreef:abxsport schreef:
(ff als extra een Picasso rijdt voor geen meter en n Zafira ook niet, nog een overeenkomst )
Gaan we katten???
Deze Picasso legt anders behoorlijk wat tevreden meters af!. En ook in kubieke meters laadvermogen verslaat ie jouw BX sport met gemak.Maarreh… Ik kan me best goed voorstellen dat je als je 25 bent, er niet in gezien wilt worden. Maar wat ouder, met een paar opgroeiende kinderen en regelmatig een weekendje weg is dit een veilig compromis. De tijd dat ik maar 25000 km met een setje voorbanden deed is echt wel voorbij! Waarmee ik wil zeggen dat zogenaamd ‘sportief’ rijden me geen ruk (meer) interesseert. Gelukkig wordt je (meestal) wijzer naarmate je ouder wordt.
Gaatie lekker alef.. Ik heb zelf anders heel wat prettige km’s gereden in een Picasso HDi. Sommige mensen willen nt ook niet elke dag sleutelen..
Hij gaat prima! Ik hoef ook niet elke dag te sleutelen .
De Citroën garages zitten respectievelijk 10, 15 en 30 km bij mij vandaan ( of 2 km van mijn werk), en er zit een geweldige vakgarage op 1,5 km van mijn huis, dus mijn Citroën gaat heel fijn naar die geweldige vakgarage. Een ZX heeft geen spannende techniek, dus iedereen die kan sleutelen die kan zo’n auto repareren en onderhouden.
Daarbij is de dealer wat betreft uurloon duurder (is iig mijn ervaring met meerdere garages).
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?