Even was ik helemaal blij. XM Break weer helemaal t vrouwtje, vers gespoten bumper, nieuwe koplamp en werkende mistlampen. Trots een rondje er om heen gelopen en fijn stukjes gereden. Van de week liep ik een rondje om haar heen en wat zie ik? Barsten in de raamstijlen aan zowel bestuurderskant (voor en achter) als bijrijderskant (voor). Is dit een bekend fenomeen en belangrijker nog, is het te herstellen? Het schijnt dat je die dingen kunt vervangen, is dat een leuke klus voor iemand zonder schuur en zonder enige ervaring? O ja en ook nog een barst in de voorruit, steentje… Maar die wordt over een paar weken vervangen!
Wie weet raad?
Groeten, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik heb bij toeval een xm break gevonden op een sloop en heb geprobeerd om de plastic stukken lostekrijgen wat zit dat vast zeg is niet zomaar los te krijgen. Er is vast wel een truc voor ik weet het niet ben wel benieuwd hoe ze wel los te krijgen. Succes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
In de raamstijlen of in de rubbers?
- C3 1.4 VTi Exclusive
eXpelliarMus schreef:Ik heb bij toeval een xm break gevonden op een sloop en heb geprobeerd om de plastic stukken lostekrijgen wat zit dat vast zeg is niet zomaar los te krijgen. Er is vast wel een truc voor ik weet het niet ben wel benieuwd hoe ze wel los te krijgen. Succes.
Die 5 cm brede rubber lijsten trek je er zo af, mijn glaszetter heeft dat enkele keren moeten doen omdat ik 3 keer een nieuwe voorruit kreeg
Eerst alle plastic troep aan de onderkant er af slopen en dan trek je zo dat rubber er af, het zit er gewoon opgedrukt.
- Xsara Scootertje.
Ries schreef:eXpelliarMus schreef:Ik heb bij toeval een xm break gevonden op een sloop en heb geprobeerd om de plastic stukken lostekrijgen wat zit dat vast zeg is niet zomaar los te krijgen. Er is vast wel een truc voor ik weet het niet ben wel benieuwd hoe ze wel los te krijgen. Succes.
Die 5 cm brede rubber lijsten trek je er zo af, mijn glaszetter heeft dat enkele keren moeten doen omdat ik 3 keer een nieuwe voorruit kreeg
Eerst alle plastic troep aan de onderkant er af slopen en dan trek je zo dat rubber er af, het zit er gewoon opgedrukt.
Sorry ik bedoelde de plastic stukken op de deuren die zwarte stukken die alleen de break heeft. ops:
- C3 1.4 VTi Exclusive
Nou, dan heb ik nix gezegd….
Raam frames
Dank voor reacties. Bedoel niet de rubbers maar de plastic/kunststof frames. Bij een enkele deur is het ‘opzetstuk’ gebarsten, bij andere ook het deel dat overeenkomt met een berline. Je ziet wel van die thoraxmoertjes zitten, maar geen idee wat er gebeurt als je daaraan begint te draaien. Ben ook niet zo’n held om dat te proberen (en heb geen thoraxbitje, Gamma wel denk ik)
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gamma ook niet
tho·rax (de ~ (m.), ~en)
1 borstholte => borstkas
sorry, suk6 met het t glas!
ieksEmmu schreef:Gamma ook niet
tho·rax (de ~ (m.), ~en)
1 borstholte => borstkas
maar gamma heeft wel torx zal binnekort eens even bij die break deuren van mij kijken
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
- Xsara Scootertje.
xm'metje schreef:ieksEmmu schreef:Gamma ook niet
tho·rax (de ~ (m.), ~en)
1 borstholte => borstkas
maar gamma heeft wel torx zal binnekort eens even bij die break deuren van mij kijken
Ik heb het bij een sloper gebrobeerd het los te krijgen lukte mij niet, wat ik wel zag is dat er drie kruiskop sroefjes zitten aan de onderkant van het plastic waar het raam in glijdt, heb die los gehaald maar mocht niet baten.
Ben wel erg benieuwd hoe dat tevervangen is.
xm’metje schreef:
ieksEmmu schreef:
Quote: Gamma ook niet
tho·rax (de ~ (m.), ~en)
1 borstholte => borstkas
Einde van citaat…
ops: Geen wonder dat ze raar stonden te kijken bij de Gamma…
Citroën XM turbo ct
XMTurboCT schreef:xm’metje schreef:
ieksEmmu schreef:
Quote: Gamma ook niettho·rax (de ~ (m.), ~en)
1 borstholte => borstkas
maar gamma heeft wel torx zal binnekort eens even bij die break deuren van mij kijkenEinde van citaat…
we kijken bij de gamma nergens van op
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 359
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
xm'metje schreef:XMTurboCT schreef:xm’metje schreef:
ieksEmmu schreef:
Quote: Gamma ook niettho·rax (de ~ (m.), ~en)
1 borstholte => borstkas
maar gamma heeft wel torx zal binnekort eens even bij die break deuren van mij kijkenEinde van citaat…
we kijken bij de gamma nergens van op
DAT ZEG IK; GAMMA.REEDS 35 JAAR! Maar bij je XM MOET je gewoon in het bezit zijn van een doosje TORXbitjes en dito houder,anders kan je (bijna) niets repareren/knutselen/verwijderen etc.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens