Hallo allemaal. Zojuist het polyesther dak van de DS naar de spuiter gebracht. Deze merkte op, dat de metalen rand nogal roestig was. Ik was hier al van op de hoogte en had zelf gedacht om die rand zoveel mogelijk roestvrij te maken en deze dan te behandelen met Owatrol.
Maar…...is het eventueel ook mogelijk om de hele metalen rand te laten vervallen en dus het dak zonder die rand te monteren?
Of is er misschien een mogelijkheid om de oude rand te vervangen door een nieuwe metalen rand, voor zover deze natuurlijk ergens te koop is?
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder helpen?
groet, Bert
gewoon roestvrij maken en een laagje antiroest erop. moet voldoen voor de komende 15 jaar. Dak afkitten i.p.v. het originele rubber helpt ook heel erg goed tegen roestontwikkeling.
Zonder de metalen dakrand kan ook best.
Dak lijmen. Eventueel gebruik maken van de (nieuwe) klemmen voor een gelijmd dak.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:Zonder de metalen dakrand kan ook best.
Dak lijmen. Eventueel gebruik maken van de (nieuwe) klemmen voor een gelijmd dak.
Hoe weet ik welk dak ik heb op mijn DS 21 I.E. pallas?? een gelijmd of een geschroefd dak?? aan de chauffeurskant,zie ik vijf moeren of boutjes zitten op gans de lengte?? en welke rubber vervang je door kit?? zitten er geen 2 rubbers op een dak,dus een onderliggend rubber en een afwerkings rubber?? en welke kit is hiiervoor geschikt?? ruiten kit??
Als je niet moet snijden om je dak los te krijgen is het niet gekit!
Kitten kan je doen met fixall of dergelijk.
Je kleeft je dak af met paiertape, zo ook met de chrome rand die je dakgoot versiert, mooi afplakken. Opspuiten met kit en dan gladstrijken met je vinger. Hoe mooier je afplakt des te mooier het resultaat zal zijn. Verwijder de tape als de kit nog nat is!! Het gladstrijken met je vinger moet gericht gebeuren en spuw op je vinger, zo blijft de kit niet aan je vinger plakken. I.p.v. spuug kan je ook dreft ofzo gebruiken.
succes!!
Vik
blooper1963 schreef:aan de chauffeurskant,zie ik vijf moeren of boutjes zitten op gans de lengte?? en welke rubber vervang je door kit?? zitten er geen 2 rubbers op een dak,dus een onderliggend rubber en een afwerkings rubber??
Als je aan de zijkant overal boutjes hebt en geen rubber dopjes, zou het om een geschroefd dak moeten gaan.
Zit slechts 1 rubber op, zowel bij een geschroefd als een gelijmd dak. Het zijn wel verschillende rubbers?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:blooper1963 schreef:aan de chauffeurskant,zie ik vijf moeren of boutjes zitten op gans de lengte?? en welke rubber vervang je door kit?? zitten er geen 2 rubbers op een dak,dus een onderliggend rubber en een afwerkings rubber??
Als je aan de zijkant overal boutjes hebt en geen rubber dopjes, zou het om een geschroefd dak moeten gaan.
Zit slechts 1 rubber op, zowel bij een geschroefd als een gelijmd dak. Het zijn wel verschillende rubbers?
ik heb gewoon 5 moertjes ,geloof ik aan de chauffeurskant en aan de andere kant ook 5!! zitten er dan vooraan en achteraan geen?? dus zitten die toch onder de hemelbekleding of die dikke beklede kant, bedoel je daar de dakrand mee??
blooper1963 schreef:
ik heb gewoon 5 moertjes ,geloof ik aan de chauffeurskant en aan de andere kant ook 5!! zitten er dan vooraan en achteraan geen?? dus zitten die toch onder de hemelbekleding of die dikke beklede kant, bedoel je daar de dakrand mee??
Met de dakrand bedoel ik de dikke beklede rand.
vooraan (boven de voorruit) zitten er ook nog 3 en achteraan aan de c-stijl links en rechts.