Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
De oude koplampen van mijn GS zijn APK-afgekeurd. Dit omdat de binnenkant wat bruine vlekken vertoont in het chroom. Nu zijn het behoorlijk specifieke koplampen (groot+dimlicht een eigen lampje, met gele kapjes er overheen, Bi-iode heten die dingen geloof ik?).
Zonde, dus ik wil eens kijken of dit een beetje te reviseren is. Weet iemand bij wat voor bedrijf ik terecht zou kunnen voor het opnieuw verchromen van de binnenkant van zo’n koplamp?
Hierbij een plaatje van de mate van roest: http://pics.unitzero.nl/index.php?id=59
Ik neem even aan dat de binnenkant van die lamp van plastic is, en dat is niet te verchromen.
Maar motip heeft chroomspray/verf in spuitbussen. dan zou je het zelf kunnen proberen?
dan zou je wel even moeten oefenen op een oude lamp ofzo.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ik neem even aan dat de binnenkant van die lamp van plastic is, en dat is niet te verchromen.
Maar motip heeft chroomspray/verf in spuitbussen. dan zou je het zelf kunnen proberen?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik kan mij voorstellen dat je deze bijzonder mooie koplampen wilt houden, ze zitten ook in een birotor toch?
Het achterste gedeelte lijkt mij vrijwel gelijk aan de normale units. Is het ook een idee om de voorste blaker er uit te halen en in een normale koplamp te plaatsen?
@Mighel
De koplampen zijn van metaal, dus opnieuw verchromen zou natuurlijk ook een optie zijn. Maar dan moeten die delen denk ik ook uit elkaar.
Mighel schreef:Ik neem even aan dat de binnenkant van die lamp van plastic is, en dat is niet te verchromen.
dacht ik ook aan, moet toch te doen zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017