Afscheid…..
Hertogjan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 10 maart 2007 01:37 AM

Nog enkele dagen, dan is het afscheid van mijn rode C5 HDI daar. A.s. dinsdag zal ik mijn nieuwe wagen ophalen.

Een afscheid waar ik weliswaar bewust voor gekozen heb, maar wat wel met de nodige gemengde gevoelens gepaard gaat. Want nooit zal ik de zalige ritten vergeten, die ze kon bieden. Het weergaloze comfort, de ongebreidelde diesel power, de fijne standaarduitrusting, de ruimte, de rust,  en last but not least het Citroën gevoel. U, lezer dezes, weet waar ik het dan over heb.

Wat ik ook niet zal vergeten - en vandaar de gemengde gevoelens -  zijn de (te vele) momenten waarop ze me tot wanhoop kon drijven met haar onnavolgbare gestoorde gedrag; sommigen daarvan verdwenen gewoon ook weer. Nu ik dit zo teruglees, realiseer ik me dat het lijkt alsof ik een ongestelde vrouw beschrijf, maar ik bedoel toch echt mijn C5.

Ik krijg nu een echt nieuwe auto, daar zie ik naar uit, laat dat duidelijk zijn.
Maar ik weet nu al dat er momenten zullen komen waarop ik mijn C5 zal missen; de ellende vergeet je, de goede dingen blijven. 

En vreemd is dat; nu het einde nadert, rijdt ze zoals het bedoeld moet zijn. Geen denderende achteras, geen onwillige afstandsbediening, geen koppelingsgeluiden, geen getril, geen…..enz….

Wat is dat toch, vraag ik me af.
Maar ach, ik denk dat ik het wel weet; ze heeft niet echt zin in dit afscheid. Ze is niet alleen….........

Profiel  

Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 604

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 10 maart 2007 01:49 AM
  [ # 1 ]

Wat voor een auto krijg je nu dan ?

En weet je dan zeker dat je met je nieuwe auto geen “pech” kunt hebben.

Van elk type/merk auto zijn wel mensen te vinden met “slechte” ervaringen maar ook een groot deel met “fijne” ervaringen.

Ik wens je veel succes met je nieuwe auto.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  

Hertogjan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 maart 2007 02:09 AM
  [ # 2 ]

He, wat leuk, een reactie van een “quo”
Status Quo was/is mijn favoriete Rock band.

Mijn nieuwe auto wordt een Peugeot 207 in een mooie uitvoering.
Jazeker, u mag hoonlachen, geen problemen mee. De ruimte hadden we nl. al niet meer nodig, de diesel voor de kilometers ook niet meer, vandaar.
En zoals u weet, is niks zeker in het leven; zo weet ik dus best wel dat er een gerede kans bestaat dat ik met een Peugeot ook wel eens wat vaker de garage zal moeten bezoeken dan louter voor het onderhoud. Het is tenslotte ook een PSA product. En zo blijf ik dan toch nog in de buurt.

Profiel  

Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 604

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 10 maart 2007 02:20 AM
  [ # 3 ]
Hertogjan schreef:

Jazeker, u mag hoonlachen, geen problemen mee. De ruimte hadden we nl. al niet meer nodig, de diesel voor de kilometers ook niet meer, vandaar.
En zoals u weet, is niks zeker in het leven; zo weet ik dus best wel dat er een gerede kans bestaat dat ik met een Peugeot ook wel eens wat vaker de garage zal moeten bezoeken dan louter voor het onderhoud. Het is tenslotte ook een PSA product. En zo blijf ik dan toch nog in de buurt.

Ahh ik zeg al niets meer want een liefhebber van Status Quo kan in mijn ogen niets verkeerds doen Very Happy Very Happy  

Maar ik was gewoon benieuwd wat voor een nieuwe auto je zou krijgen. Daarbij zijn de problemen met je C5 natuurlijk niet leuk. Ik begrijp best dat je daar dan van baalt hoor !! Je betaald toch een hoop geld voor een nieuwe auto. (Ik kan het niet betalen)

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 maart 2007 10:02 AM
  [ # 4 ]
Hertogjan schreef:

Was een C4 geen optie? is ongeveer hetzelfde als een peug 207! trouwens welke benzine motor heb je gekozen? de BMW versie?? Laughing

Profiel  

Hertogjan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 maart 2007 02:08 PM
  [ # 5 ]

Ik heb wel een C4 overwogen ja. Maar budgettair overschreed ie de zaak nogal, daarbij is de basismotor mij dan toch wat te zwak. Als ik wat meer te besteden zou hebben gehad was dat waarschijnlijk goed gekomen. En een C3 vind ik wat te bol (oubollig tevens) qua model.
BMW motor??

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 10 maart 2007 04:59 PM
  [ # 6 ]

Beste Hertog-jan

een tijdje geleden heb je aan de moderators gevraagd of ze aub al je berichten wilde wissen en je gebruikersnaam te deleten.
je had absoluut geen zin meer in dit forum.
wat schetst mijn verbazing Shocked  je hebt je weer aangemeld en in elke post (tot nu toe 5) haal je wel ff uit naar de C5.
heb je je daar nu weer voor aan gemeld?? om ff uittehalen naar de C5.
ik heb twee jaar geleden een nieuwe C5 gekocht en dat ding doet waar ie voor gemaakt is>> Rijden. Wink
ik wens je veel plezier met je nieuwe auto (komt uit dezelfde stal als citroen) en hoop dat je je aanmeld bij het peug forum en de C5 laat voor wat het is. Verleden tijd.

groet Ronama

Profiel  

Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 10 maart 2007 07:34 PM
  [ # 7 ]
Quo schreef:
Hertogjan schreef:

Ahh ik zeg al niets meer want een liefhebber van Status Quo kan in mijn ogen niets verkeerds doen Very Happy Very Happy  

Maar ik was gewoon benieuwd wat voor een nieuwe auto je zou krijgen. Daarbij zijn de problemen met je C5 natuurlijk niet leuk. Ik begrijp best dat je daar dan van baalt hoor !! Je betaald toch een hoop geld voor een nieuwe auto. (Ik kan het niet betalen)

Hier een reaktie van iemand die ook een Quo-fan is/was. Avatar is de hoes van mijn favoriete Quo-album.
Overigens de 207 is en goeie auto (want PSA). Welke uitvoering krijg je?

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  

Hertogjan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 maart 2007 02:56 AM
  [ # 8 ]

Ik krijg een zgn. color Line uitvoering, met wat leuk lichtmetaal, mooie re banden en fijne zaken als airco en een fijne stereo. Het is een 14. 16v motor en hij loopt zeer vinnig, nota bene hetzelfde blok wat in de basis C4 zit als ik het goed heb. Zo zie je maar weer. Een beetje off topic eigenlijk, een Peugeot hier beschrijven. Over off topic gesproken, wat leuk, die mede quo fans! Ik weet nu al wat ik zal draaien als ik mijn C5 zal inleveren; “Over and done” v/h album On the level…...(snif)

PS; Ronama die kennelijk moeite heeft met goed lezen heb ik via een PB tje een reactie gestuurd.

Heren, Dames, het ga u allen goed en veel plezier met de diverse Citroëns, geniet zou ik zeggen. En wie weet a bientot!

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 23 maart 2007 10:09 PM
  [ # 9 ]

Ik heb een Peugeot 206 XS met een 16 kleppen 1.6 motortje, is heel vinnig boven de 3800 toeren, alsof er een motor bij komt.

Leuk autootje, maar geef mij maar de heerlijke super comfortabele XM Turbo CT. Je kunt het niet met elkaar vergelijken eigenlijk, het is een totaal andere beleving.

Dan heb ik ook nog een Jaguar XJ6, maar ik rijd echt het liefst met de XM.

Een paar keer met de C5 gereden, maar ook dat is wat mij betreft geen XM gevoel. Het is smaak zeg maar, voor mij is de XM de laatste echte eigenwijze Citroen, alles wat er na is gekomen spreekt mij minder aan.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook