Ik wil mijn Saxootje vervangen door een auto met iets minder kilometers of eventueel een AXje diesel, maar ik heb geen flauw idee wat de auto nu nog waard is. Weten jullie ongeveer wat ik voor onderstaande Saxo kan vragen?
Saxo 1.4SX 3-deurs
Bouwjaar: 10-1996
Kenteken PN-SV-01
KM-stand 146.000 km
Stuurbekrachtiging, centr.deurvergrendeling.
Kleur groen metallic
APK tot 04-10-2007
Trekhaak, achteraf gemonteerd.
In de auto is gerookt, maar het interieur heeft geen beschadigingen.
Nieuwe voorruit in 2006, na een sterretje die te dicht op de rand zat om te harsen.
Tevens is in 2006 de katalysator (imitatie) + einddemper (origineel) vervangen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een leuk prijsje te verzinnen. Zie ook de onderstaande foto’s.
Citroën C3 Picasso 1.6 Exclusive bj2010
je wilt eventueel een ax diesel dan krijg je wel meer km vaak
daarbij als je ouder ga rijden
denk dat jou saxo rond de 1500 -2000 euro kan opbrengen maar als ik jou was zou ik gewoon deze blijven rijden
Op zich zou doorrijden ook geen gigantisch probleem zijn, maar ik ben nou ongeveer 400 euro per maand kwijt met tanken.
2000 euro vind ik wel heel erg weinig. Als ik hem particulier zou verkopen, brengt hij dan meer op (ik had gehoopt rond de 2750?).
citroenc2 schreef:denk dat jou saxo rond de 1500 -2000 euro kan opbrengen maar als ik jou was zou ik gewoon deze blijven rijden
Ik denk dat Citroenc2 aardig in de richting zit met rond de 2000 euro.
Hij is tenslotte al bijna 11 jaar oud…..dan zou ik eerder een saxo 1.5 D nemen i.p.v. een AX diesel…is toch een stuk rumoeriger en zo.
En zo’n Saxo diesel haalt met gemak 1 op 22, ik heb er zelf eentje gehad.
Ik kan sowieso niets bijleggen voor een Saxo diesel, dus vandaar de keuze op een AX. Aangezien de Saxo nu nog iets kan opbrengen ivm met de afschrijving (vanaf 180.000 km schrijft hij elke 1000 km 100 euro af) ben ik dus aan het kijken naar een AX-je.
Ik rij nu ongeveer zo’n 700 km in de week, dus een diesel zou nu wel een uitkomst zijn. Anders kijk ik wel een keer bij een autobedrijf in de buurt.
Het gaat dus niet om de inruilwaarde, maar om een verkoopwaarde.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Wij hebben vorig jaar bij inruil van onze saxo uit 1996 nog 2750 euro gekregen op de aankoop van een nieuwe C1
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Wij hebben vorig jaar bij inruil van onze saxo uit 1996 nog 2750 euro gekregen op de aankoop van een nieuwe C1
Tsja Andre…..maar dat kan wwwicked wel vergeten als hij voor een 2e hands dieseltje komt aanzetten voor rond de 2000 euro
Op Autoweek staat een 97’er voor 2200.- euro in Carbase…dat is dus verkoopprijs.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=12470&cache=no
Op MP staan er ook diverse te koop : http://kopen.marktplaats.nl/search.php?from_advanced=1&q=saxo+&ts=1&g=91&u=101&pmin;=&pmax=2500&loc_type=zip&postcode=2021HA&distance;=&pv;=&submit1=Zoek
Bram schreef:Op Autoweek staat een 97’er voor 2200.- euro in Carbase…dat is dus verkoopprijs.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=12470&cache=noDat is wel eentje met 2 Ton op de teller.
Maar als ik zo de reacties hoor, dan kan ik beter doorrijden met de Saxo en ter zijner tijd (lees: als de centjes het toelaten) kijken voor een diesel.
Allen bedankt!
wij hebben vorig jaar nog een 1100 gekocht van 2001 voor 5700 euro,(wat ik zelf eigelijk al niet goedkoop vond).
moest ik u zijn zou ik ook doorrijden met deze.bij die 146000 kunnen er gerust nog een heel deel bij.langs de andere kant kun je ook bekijken als er nog iemand 2500 euro wil geven voor je auto.dan zou ik niet twijfelen om te verkopen.2750 is echt weel heel veel voor een saxo van 11 jaar oud.als je geen 2000 euro krijgt zou ik hem “oprijden”
maar je kan ook gewoon even langs enkele citroendealers gaan of even bellen om te vragen hoeveel jou auto net waard is.die weten dat normaal direct te vertellen.maar ik vrees dat je dan wel een beetje gaat verschieten.
succes
Ik vind het alleen wel vreemd dat ik de zelfde types nog op internet (via autotrader) voor bijna 4000 euro te koop zie staan bij autodealers.
Maar ik denk dat ik maar doorrij met de Sax en volgend jaar ga kijken voor een C1.
Allen bedankt.
De Saxo staat te boek als best een degelijk en betrouwbaar wagentje.
waarom probeer je ‘t niet gewoon? Een advertentie op Marktplaats kost je, meen ik 6 euro. Waag de gok en vraag 2750 euro. Hou dan 250 euro speling in je onderhandelingen. Wie weet..
Dyna Z1: Tout alu.