1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DigiDaan’s Xsara Coupé 1.8i 16V Ligne Prestige (veel foto’s)
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 maart 2007 02:49 PM

Na enige tijd actief te zijn op dit forum heb ik besloten ook maar een topic over mijn rij-ijzertje te starten.

Lang geleden (2003) toen ik nog parttime thuis woonde, heeft mijn vader een baan aangenomen in Goirle. Dit betekende dat hij vier dagen per week vanuit Son (vlak boven Eindhoven) met de auto, een Xantia (1.8i16V Milessime uit 2000, Bleu Mauritius) weg zou zijn. Er was dus min of meer de behoefte ontstaan aan een tweede auto en dus heb ik de nobele taak en verantwoordelijkheid op me genomen deze te gaan vinden.

Aangezien het puur om een tweede auto ging ben ik eerst op zoek gegaan naar iets in de categorie Saxo. Eigenlijk was het vanaf het begin duidelijk dat het een Citroën moest worden. Na een aantal mogelijke kandidaten opgezocht te hebben zijn mijn ouders naar de dealer gegaan om een jonge gebruikte Saxo te proberen. Al snel bleek de Saxo te klein bevonden, zowel van binnen (lange mensen in de familie) als van buiten (gevoel van veiligheid en blik om je heen). Wat ik in het begin een niet zo logische keuze vond (want ‘te groot’ dacht ik) was de Xsara Coupé waarin ze dezelfde dag proefgereden hebben. Al snel werd duidelijk dat mijn zoektocht maar uit moest gaan naar dit model.

Motorisch werden er geen eisen gesteld behalve dat het een benzine moest zijn. Ook de kleur stond niet echt ter discussie. Al snel vond ik een geschikte kandidaat - een Coupé uit 1999 met 74.000 op de klok met 1.8 liter zestienkleps motor.

Uiteindelijk is het op een zaterdag in april dan zover: de auto werd opgehaald. De rit terug was al een feest, de auto liep fantastisch, weggedrag top. Hier een plaat van toen ik de auto een week of twee later in de Ardennen heb uitgelaten. De foto is in Martelange, Luxemburg genomen.


(Klik op de foto om te openen)

Na de foto genomen te hebben zijn we via de binnenwegen terug richting Bastogne gereden en ik kan eenieder aanraden dezelfde route te rijden waarbij het bergachtige stuk op de N15 met de lange, glooiende doordraaiers (snelheid makkelijk 140) een waar feest is. Dit even terzijde Cool

Twee maanden later, de dag is 23 juni 2003, rijd ik op een bochtige klinkerweg vlakbij huis en besluit semisportief de bocht aan te snijden. Hierbij verliest echter de achtertrein grip en na twee keer ‘full lock’ tegensturen vlieg ik met een kilometertje of 30 tegen een boom. Ik raak het arme ding, dat aan de linkerkant van de weg staat, met de rechterpunt van de auto. Saillant detail is dat ik de dag ervoor al bij een bandenspecialist ben geweest om de twee gare achterbanden (Dunlop SP Sport 2000) te laten vervangen door Michelin Pilot Premacy’s.. Maar dat dat dus nog niet gebeurd was ten tijde van het ongeluk.

Omdat het een eenzijdig ongeluk betrof waarbij ik geen gezeik met de verzekering of wat dan ook wilde heb ik de politie gebeld om een rapport op te laten maken. Een taxichauffeur die ooggetuige was van het gebeuren heeft zijn naam achtergelaten en ook heb ik een blaastest ondergaan om alle onduidelijkheid weg te nemen (ook al had ik geen druppel op). Een klein uurtje later kwam de sleepdienst om de auto uit de boom los te trekken en af te voeren. ‘De auto huilde tranen van koel- en ruitensproeiervloeistof’ om het maar even poëtisch uit te drukken.

Achteraf bekeken heb ik me verwonderd over het feit dat zowel ik als mijn passagiere uitstapten zonder ook maar een schrammetje.

De gewraakte boom (leeft nog steeds maar met litteken):

De week erop heb ik in een Opel Astra 1.6 liter automaat (traag maar relaxed) rond gereden. Eigenlijk best prettig om even iets anders te hebben na zo’n ervaring. De Astra was ter beschikking gesteld door het schadebedrijf - dat al snel de conclusie trok dat de auto total loss was. Omdat de auto all-risk verzekerd was konden we al snel op zoek naar een nieuwe. Toevalligerwijs stond de nieuwe auto bij onze eigen dealer, een iets jonger exemplaar Xsara Coupé met iets meer kilometers op de klok. Zelfde kleur maar luxueuzer - de nieuwe had wél airco, mistlampen en ABS plus meegespoten exterieurdelen maar helaas geen lichtmetaal. Het eerste jaar dus op afzichtelijk 14 inch staal-met-wieldoppen rondgereden. Bij aflevering (108.000 op de klok) is de disti vervangen.

Tijdens een proefrit bleek al dat de nieuwe Xsara een ander karakter had. Waarschijnlijk in het leaseverleden minder vertroeteld geweest. Ook de aanwezigheid van ABS, airco mistlampen en meer toegevoegde luxe moet het gewicht merkbaar omhoog hebben doen gaan. In combinatie met de hoge banden op te kleine velgen had de nieuwe Xsara een veel minder ‘gooi en smijt’ karakter. Later aangeshafte andere velgen hebben daar een klein beetje verandering in kunnen brengen.

Het jaar na aanschaf is er niet zoveel met de auto gebeurd. Tot eind 2004 mijn ouders naar Turnhout verhuisden en ik de auto overgenomen heb. Flink gezocht en de velgen gevonden die ik hebben wilde:

Dezelfde velgjes na een zogenaamde ‘nachtrally’ en een onvrijwillig modderbad:

Omdat ik tussen de vijfentwintig en dertigduizend kilometer per jaar afleg bleken de brandstofkosten alleen al een rechtvaardiging LPG te overwegen. Ook uit mijn uitgebreide ‘brandstofkosten’ excelsheet bleek LPG over de midden-lange termijn het goedkoopste. Uiteindelijk heb ik bij Carcare Wallinga in Eindhoven een Eurogas G3 onderbouwinstallatie aangeschaft. In het begin wat kleine kinderziekten mee gehad – zagen stationair toerental en melding ‘tank leeg’ bij plankgas. Het eerstgenoemde probleem heb ik in mindere mate nog steeds en het is erg moeilijk te achterhalen waar de oorzaak precies ligt. Ik neem het maar voor lief aangezien de motor verder prima loopt op gas, behalve de normale vermogensafname loopt de motor soepel en mooi rond, zowel stationair als vollast. Het probleem met het ‘zagen’ doet zich alleen voor als ik onverhoopt rem en de koppeling intrap. De ‘tank leeg’ melding (en de automatische afslag van de gastank waardoor ik de motor moest afzetten en opnieuw starten) is opgelost door een kleinere LPG-stappenmotor te monteren. Dit was gewoon garantie. Desalniettemin zou ik eenieder die voor een LPG installatie gaat shoppen op het hart willen drukken bij meerdere inbouwers een offerte aan te vragen. Nu knaagt aan mij het gevoel dat het elders misschien niet goedkoper, maar wel zonder storingen ingebouwd had kunnen worden, of dat er bijvoorbeeld wél een LPI installatie in had gekund.

De maanden hierop volgend heb ik een aantal andere zaken onder handen genomen. De remschijven waren op dus heb ik vóór 266mm rond geboorde Brembo’s gemonteerd met Ferodo DS2500 remblokken en aangezien de remleidingen slecht waren, het uitgedroodge rubber eruit en teflon ommanteld gevlochten RVS erin. Na een ruime inrijperiode (ongeveer 1000 kilometer) ben ik de remmen harder gaan benutten en leerde ik hoe geweldig deze setup is. Fijne was ook dat ik de montage zelf heb uitgevoerd en ik dus niet meer geld kwijt was dan wanneer ik de garage originele spullen had laten monteren. Ook het luchtfilter moest eraan, ik heb een een open K&N 57i kit gemonteerd (met cold-air intake). Heerlijke brom maakt dat ding, met name in de toeren. Het lekkerste geluid maakt hij als ik voluit accelererend met een goede dot tussengas van drie naar vier opschakel Cool

Begin november 2005 is er een lelijke scenic mijn linker achterflank binnen gereden.

Na drie maanden wachten waren de strijdende verzekeringspartijen eruit: ik kreeg mijn 3400 euro vergoed – het bedrag waar Care Schadecenter de schade op had getaxeerd. Vervolgens naar de dealer gegaan en op zijn offerte ingegaan. Voor 1700 euro is de schade gerepareerd – reken zelf maar uit wat dat heeft opgeleverd. Twisted Evil

Tijdens de beruchte sneeuwstorm van november 2005 ben ik een set winterbanden gaan ophalen – hoe ironisch dat je om die reden in totaal 8 uur vast komt te zitten in het verkeer. Very Happy De zoon van een collega heeft deze op de oude stalen velgen gemonteerd. Op deze manier was ik dus voor tachtig euro een winterset rijker, met zo goed als nieuwe (7 mm) Michelin Alpin banden.

Toen ik op een natte voorjaarsdag in 2006 een mooie top-gear-achtige schuiver maakte bleek dat vervanging van de zomerbanden rondom erg wenselijk was. Vanaf dat moment ben ik op zoek gegaan naar een mooie set 16 inch velgen. Stom genoeg ben ik die tweedehands gaan kopen met alle extra kosten van dien. Had ik ze nieuw gekocht volgens specificatie (steek 108, ET15, 6.5 J breed) met nieuw rubber was ik voor vijf- tot zeshonderd euro klaar geweest. Helaas(?) werd ik een beetje verliefd op een set OZ velgen die aangeboden werd op marktplaats. Mooi recht en geen stoeprandschade maar de banden waren helemaal op en de ET-waarde klopte niet (laat staan de naafdiameter. Rolling Eyes Uiteindelijk na weken van wachten op geschikte pasringen en spacers (moesten nog gedraaid worden en dat duurde weeeeeken) zijn de tweedehands gekochte Michelin Premacy’s (7 mm profiel, 205/50R16 87H) dan eindelijk gemonteerd. Totaalprijs was een beetje buiten de begroting.. Velgen driehonderd euro, spacers totaal vier stuks ook driehonderd, banden tweehonderdvijftig en velgsloten nog eens vijfenveertig. Maar goed, als je net als ik van donkere velgen op een felgekleurde auto houdt dan is het meer dan de moeite waard:

Na alle ellende bleken de velgen nog eens aan te lopen ook. De koets van de auto zakte te hard in (xsarakwaal) waardoor de iets te brede velgen nogal eens schraapten tegen de binnenkant van de wielkuip – met name bij drempels Rolling Eyes. Met René van Maren’s gratis ter beschikking gestelde 3mm dikke spacers en het aanbrengen van een set MAD hulpveren (zie   ) is het probleem zo goed als opgelost. Nu kan ik heerlijk scheuren en nu ik dit typ bedenk ik me dat het winterrubber wel weer eens ingeruild mag worden als het weer zo blijft als nu.

Afgezien van wat kleine dingen is er niet zoveel meer met de auto gebeurd. Ik heb laatst een klokkenwinkel uit een Xsara VTS overgelepeld waarvan ik de olietemperatuurmeter nog aan de gang moet zien te krijgen – de olieniveau-indicatie doet het wel. Ook is de recentelijk vervangen flens tussen uitlaatspruitstuk en voorpijp opnieuw lek gegaan, daar moet wat aan gebeuren.

Tot zover het verhaal over de totstandkoming van de relatie tussen DigiDaan en zijn gele monster. Verder zal ik hier regelmatig een update posten Cool

Nog een laatste plaatje dan, geschoten op de D999 in Frankrijk – dwars door de Cevennen onderweg naar de prachtige brug bij Millau:

Edit: Clickable thumbnails

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 maart 2007 02:58 PM
  [ # 1 ]

Mooi topic en mooi oto Smile Je bent wel al flink wat ellende tegengekomen met het Citroenen zeg, ik hoop dat je dat in die toekomst wat bespaard wordt Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 maart 2007 03:01 PM
  [ # 2 ]

Ellende.. Ellende.. Ach zie je, het Troenbloed kruipt waar het niet gaan kan en maakt alles weer de moeite waard Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 maart 2007 03:05 PM
  [ # 3 ]
DigiDaan schreef:

Ellende.. Ellende.. Ach zie je, het Troenbloed kruipt waar het niet gaan kan en maakt alles weer de moeite waard Very Happy

Dat klopt dan weer wel. Als ik vanavond mijn roestige en niet zo fraaie dame uit de stal haal dan val ik even over dr uiterlijk. Maar na een 10 minuutjes rijden maakt dat troenengevoel alles weer goed.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2007 09:59 PM
  [ # 4 ]

je heb wel pech gehad Sad

kon je de velgen van je eerste Xsara niet bewaren? Wink

veel plezier er nog mee Smile

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 maart 2007 11:01 PM
  [ # 5 ]
arjan_verkade schreef:

je heb wel pech gehad Sad

kon je de velgen van je eerste Xsara niet bewaren? Wink

veel plezier er nog mee Smile

Pech? Ach elke vent moet minimaal ééns in zijn leven een auto aan bagger rijden, ik deed dat op mijn 22e Wink

Die velgen had ik inderdaad moeten claimen omdat die niet onder de verzekering vielen ja… maar volgens mij is het zo dat in geval van een totaaluitkering bij all-risk verzekering dat niet opgaat..

Ondertussen heb ik eigenlijk min of meer besloten deze auto op te gaan rijden dus ik kan nog wel een paar jaar vooruit dacht ik zo.. Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2007 11:14 PM
  [ # 6 ]
Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 05 maart 2007 11:25 PM
  [ # 7 ]

Ah, daar waren mijn spacers dus gebleven… helemaal vergeten zeg….

Nou ja, gelukkig had je er wat aan!

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 maart 2007 11:29 PM
  [ # 8 ]
René van Maren schreef:

Ah, daar waren mijn spacers dus gebleven… helemaal vergeten zeg….

Nou ja, gelukkig had je er wat aan!

Was je ze kwijt dan? Je had ze toch zelf aan me opgestuurd Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 05 maart 2007 11:39 PM
  [ # 9 ]

Nee, niet kwijt!  ik wist dat ik ze naar iemand had gestuurd, maar wist niet meer wie Laughing

 

Profiel  
 
Koots
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 06 maart 2007 05:42 PM
  [ # 10 ]

Leuke topic, volg het forum nog altijd. Kijk ook nog altijd even om als er een mooie Jaune Naissant Xsara voorbij scheurt…blijft een strakke bak!

1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -

vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 maart 2007 06:41 PM
  [ # 11 ]
Koots schreef:

Leuke topic, volg het forum nog altijd. Kijk ook nog altijd even om als er een mooie Jaune Naissant Xsara voorbij scheurt…blijft een strakke bak!

Hey Bart jij ook hier? Wink

Ja de auto gaat goed die blijft nog wel even. Smile

Hoe bevalt de volvo? Ik heb ‘t afgelopen jaar een paar keer wat ritjes gemaakt in een 2005 S40 T5 en dat rijdt toch wel prima hoor, met 220 pk en 320 newtonmeter Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 maart 2007 06:47 PM
  [ # 12 ]

Ik zal overigens als ik tijd heb de foto’s vervangen voor clickable thumbnails aangezien het topic wel erg traag inlaadt..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Koots
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 14-06-2006

Gepost: 07 maart 2007 12:53 PM
  [ # 13 ]
DigiDaan schreef:
Koots schreef:

Leuke topic, volg het forum nog altijd. Kijk ook nog altijd even om als er een mooie Jaune Naissant Xsara voorbij scheurt…blijft een strakke bak!

Hey Bart jij ook hier? Wink

Ja de auto gaat goed die blijft nog wel even. Smile

Hoe bevalt de volvo? Ik heb ‘t afgelopen jaar een paar keer wat ritjes gemaakt in een 2005 S40 T5 en dat rijdt toch wel prima hoor, met 220 pk en 320 newtonmeter Cool

Jazekers, als ik geen lease-auto had gekregen dan was de Xsara er zeker nog geweest! Volvo bevalt uitstekend, heerlijk veel kracht onderin. Heb laatst even in een S60 170 pk gereden van een collega, maar dat vond ik maar een trage bak hoor Wink Zo’n T5 is ook fantastisch! Heeft hetzelfde koppel als mijn 2.0D…

Inmiddels is de auto wel een beetje opgeleukt, heb van de dealer een set 17” wielen gekregen, staat hem verdomde goed…

1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -

vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 maart 2007 12:15 PM
  [ # 14 ]

Gister eventjes de bandenspanning wezen controleren omdat komend weekend de winterbanden weer in de opslag gaan en het beter is de banden met een wat hogere spanning weg te leggen.

Dus ik stel dat apparaat in op 2,5 bar (waar ik normaal op rijd) en op het display verschijnt eerst 1.6..

Rondom bleek de spanning tussen de 1.6 en 1.9 te liggen, waar ik ze bij het monteren in november nog op 2.4 elk had gezet… Heeft misschien te maken met het feit dat de auto in januari dik vier weken stil heeft gestaan?

Hoe dan ook weer een herinnering aan het feit dat je echt minimaal ééns per maand de bandenspanning moet controleren, ook al vragen ze er bij heel wat pompen vijftig cent voor tegenwoordig..!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 maart 2007 05:05 PM
  [ # 15 ]

Naar aanleiding van TwoSounds’s Berlingo-toeter-topic (  ) heb ik zelf ook een dubbeltonige claxon aangeschaft, carpoint, twaalf euro bij de automaterialenzaak.

Eerst maar eens gekeken waar de hoorns terecht moesten komen. Echt veel plek is er niet in de motorruimte maar één van de hoorns is op de plek van de originele claxon terecht gekomen en één zit er met de bijgeleverde aardstrips aan de aardpunten bij de ABS-computer (rechtsvoorin de motorruimte) Omdat ik het niet echt noodzakelijk achtte het bijgeleverde relais te gebruiken ben ik met wat 2,5 mm² kabel, kabelschoentjes en krimpkous aan de gang gegaan. Omdat ik niet zeker wist of de originele hoorn via de kabel of via het chassis geaard werd heb ik een extra aardkabeltje getrokken.

Nu dus in plaats van een timide pwèèèp als toeter een lekkere harde dubbeltoons blèèèèèèèr Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook