De garagist zei dat als je de opvoerpomp indrukt, deze hard moet worden. Dat was bij mij niet zo, dus ik kreeg een revisiesetje meevoor de opvoerpomp.
Nu zag het oude membraam er perfect uit en je raad het al, de nieuwe erin en geen verandering. Hij wordt na een aantal keren drukken wel hard, maar twee tellen later is ie weer zacht. Waar kan dit van komen?
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Opvoerpomp ??? :
XM TCT Ambiance`94
dat pompje op je brandstoffilter (diesel). Deze moet je niet meer kunen indrukken als alle lucht eruit is zie de garage, anders is het membraam in het pompje lek. Bij mij is het membraam vervangen en nog steeds is het niet ok..
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Hmm..ik voel niet meer tegendruk als ik bij mij hier op druk en nu hapert de auto
Ijs schreef:Hmm..ik voel niet meer tegendruk als ik bij mij hier op druk en nu hapert de auto
Ach ops: .....ik had net al gereageert in je eigen draadje en zie nu dat Huizing ook al problemen heeft met z’n 2.1 TD…..is dit toeval ?
Hebben jullie beiden dit wel goed gecontroleerd bij het proefrijden toen jullie deze XM’s kochten ?
Ik pak bij een proefrit altijd een flink stuk snelweg….en als het mogelijk is ga ik op een onverwacht moment even bij de auto langs om een koudstart te testen, zeker bij handelaren.
Heeft de XM niet toevallig ook een extra (elektr.) opvoerpomp in de tank zitten…ik vraag het maar hoor ops:
Is knap balen dit.
Bram schreef:Heeft de XM niet toevallig ook een extra (elektr.) opvoerpomp in de tank zitten…ik vraag het maar hoor ops:
Is knap balen dit.
Nee, geen opvoerpomp in de tank. Check dat voorverwarmingselement naast de cilinderkop eens door em te bypassen. Ook bij een XM kunnen de brandstofleidingen zelf lek raken. Dus een stukje doorzichtige slang op strategische plaatsen monteren om luchtbellen op te sporen kan ook helpen om te diagnosticeren.
mpostma schreef:Check dat voorverwarmingselement naast de cilinderkop eens door em te bypassen. Ook bij een XM kunnen de brandstofleidingen zelf lek raken. Dus een stukje doorzichtige slang op strategische plaatsen monteren om luchtbellen op te sporen kan ook helpen om te diagnosticeren.
dat was het!! De warmtewisselaar was lek en zorgde voor veel lucht in het systeem.(allemaal belletjes in de brandstofslang) Heb deze gebypassed incl. het brandstoffilter (zit nu een universeel filter tussen)
Nu start ie vlot en trekt zonder haperen door naar zo; n 180. Dat zal wel goed zijn voor een 2.1 Td met meer dan 3 ton op de teller. Morgenvroeg is de vuurproef. Tot nu toe slaat ie elke ochtend tijdens het warmlopen nog zo,n 5 keer af, gepaard gaande met veel rook. Hopelijk is dit nu ook over.
Op het originele filter zit trouwens een aansluiting voor een stekkertje. weet iemand waar dit voor dient? Ook zonder loopt ie prima…
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dat stekkertje zit aan een vlottertje in je filterhuis. Als er water in je filter komt gaat er op het dashboard een lampje branden en moet je dus je filter aftappen. Op die manier krijg je nooit water in je pomp.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
boukewerff schreef:Dat stekkertje zit aan een vlottertje in je filterhuis. Als er water in je filter komt gaat er op het dashboard een lampje branden en moet je dus je filter aftappen. Op die manier krijg je nooit water in je pomp.
Ik zou dat originele brandstoffilter wel weer gewoon gebruiken ipv universeelfiltertje. Zoals ik het nu kan lezen was die gewoon goed. Deze filter toch een stuk beter en langer dan zo’n universeel benzine prulletje.
ik hen het originele brandstoffilter er weer tussen. Heb ontdekt dat het filter een extra functie heeft, namelijk die van voorraad vat. Zonder het filter heb ik s’ochtends alleen maar lucht in de brandstof slang waardoor het zeer lang duurt voor ie aanslaat.. (diesel moet uit de tank komen)Met het filter er weer op, start ie ook s’ochtends na 1 keer gloeien direct.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005