Hallo allemaal,
Ik ben bezig met de aanschaf van een DS 23 IE Pallas. Terwijl ik nog afspraken aan het maken was met de verkoper, zag ik de wagen ‘s avonds bij Peter van der Laan staan. De volgende dag ben ik daar gaan informeren en Peter vertelde dat de wagen daar inderdaad in onderhoud was. Hij liet zich ontvallen dat, toen de wagen voor het eerst een half jaar geleden binnen was gekomen, hij erg veel vuile olie had afgetapt. Verder was er, afgezien van de normale plaatwerkperikelen, volgens Peter niet veel mis was met de auto. Ik heb er niet aan gedacht om wat door te vragen over de vuile olie. Vanmiddag heb ik met de verkoper afgesproken dat ik de wagen wil laten keuren bij Frits Ridorff.
Heeft iemand gedachten over die vuile olie en kan ik aan Frits vragen om nog ergens apart op te letten?
Groeten,
Jean
Als CitroAdvies de auto pas een half jaar in onderhoud heeft kun je hem daar toch ook laten keuren? Mijn CX krijgt het onderhoud ook altijd bij Peter en ik ken hem als iemand die echt geen blad voor de mond neemt. Als hem iets niet bevalt of als er iets niet goed is zegt hij het subiet. Ook al doet dat soms pijn
En vuile olie, tja daar zal hij wel mee bedoelen dat het er lang ingezeten heeft.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
ok, bedankt
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Vuile olie is,zoals al aangegeven,gewoon een gevolg van te lang doorrijden met dezelfde olie.
Nu hoef je met onze hedendaagse oliën echt niet meer om de 5000 kilometer het ‘vloeibaar goud’ te wisselen,maar eens per 7500 lijkt me wel raadzaam.
En elke tweede wissel (15K) een ander filtertje.
‘Spirit of avant-garde’