Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Heb al één van mijn reserve slangen klaar liggen , samen met een schuifmaat
Walter
En Jaap van den Broek verkoopt de nieuwe dikke slangen volgens de Nederlandse club .
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:Hallo ieder;
Mijn SM loopt weer als een zonnetje!! en dit alles dank zij het SM rescue team!! Hartekijke dank nogmaals aan dit team,welk een goede ervaring bezit
ze hadden het in begin niet makkelijk om de SM goed geregeld te krijgen!maar wederom was dit mijn fout!! Ik had nl de bougiekabels van cilynder 4 en 6 omgewisseld,bij het terug monteren van alles ops: Tja zo iets gebeurt nou één maal en zeker bij een blooper nou een volgend probleem : mijn bovenste radiatorslang is gaar(lekt nog niet,maar zal niet lang meer duren)blijkt er in Nederland iemand te zijn die een versterkte versie van die SM slang zou verkopen!!alleen weet ik niet wie.iemand wel??
ja, ja, ja… we maken allemaal foutjes hé ops: maar goed, er was meer aan de hand dan enkel bougiekabeltjes verwisselen
We hebben de carbu’s nog eens helemaal gestript en schoongemaakt, de vlotters nog eens opnieuw afgesteld en daarna de carbu’s geheel opnieuw gesynchroniseerd! Dat is zéér belangrijk bij een SM! In ieder geval loopt ze weer super en hebben de belgische frieten van de familie Blooper goed gesmaakt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:Hallo ieder;
Mijn SM loopt weer als een zonnetje!! en dit alles dank zij het SM rescue team!! Hartekijke dank nogmaals aan dit team,welk een goede ervaring bezit
ze hadden het in begin niet makkelijk om de SM goed geregeld te krijgen!maar wederom was dit mijn fout!! Ik had nl de bougiekabels van cilynder 4 en 6 omgewisseld,bij het terug monteren van alles ops: Tja zo iets gebeurt nou één maal en zeker bij een blooper nou een volgend probleem : mijn bovenste radiatorslang is gaar(lekt nog niet,maar zal niet lang meer duren)blijkt er in Nederland iemand te zijn die een versterkte versie van die SM slang zou verkopen!!alleen weet ik niet wie.iemand wel??
ja, ja, ja… we maken allemaal foutjes hé ops: maar goed, er was meer aan de hand dan enkel bougiekabeltjes verwisselen
We hebben de carbu’s nog eens helemaal gestript en schoongemaakt, de vlotters nog eens opnieuw afgesteld en daarna de carbu’s geheel opnieuw gesynchroniseerd! Dat is zéér belangrijk bij een SM! In ieder geval loopt ze weer super en hebben de belgische frieten van de familie Blooper goed gesmaakt
inderdaad!! je hebt mijn werk even moeten overdoen,maar ja,het was voor mij de eerste keer dat ik zo’n spullen geheel uit elkaar haalde! dus…en ik moet zeggen dat jou carbu cleaner 100 x beter is dan wat ik had!! in elk geval rijd ze weer als vanouds,waarvoor ik je eeuwig dankbaar blijf!! en je weet wat ik je gezegd heb!! Als je aan uwe SM begint,voel U niet verlegen om mijn hulp in te roepen!! ik kan U ook helpen met van alles en nog wat!! Vraagje nog! Hoe kan ik die olietemperatuur zender uitmeten?? is dat tussen het pinnetje en de massa?? dus als ik verschil in Ohmse waarden meet,dan werkt ‘t zendertje! en dan het opnieuw aansluiten en binnen eens meten tussen de draad van de temperatuursensor en de massa?? meet ik nogsteeds een verschil,dan zal het meterje kapot wezen!! dan zet ik er mijn autostyle metertjes in, die ik nog liggen heb!! en ik heb een tussenring voor op de oliefilter en daar schroef ik de zendertjes voor temperatuur en druk in! dus moet ik bij het vervangen van de slang enkel nog een gaatje vinden voor de watertemperatuur!! mijn stuur recht zetten,heb ik ook al gevonden in de RTA.
Zo! dat is het voor deze keer!!
@ Walter : is die slang voor mij bedoelt?? is dat ook een verstevigde??
ik betaal ze je dan wel morgen!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Helaas blijft de SM niet mooi rondraaien
hoe ik ze ook afstel er blijft een probleem : stel ik haar af zodat ze mooi daait op 6 pootjes zonder 1 trilinkje,dan als ze koud staat de volgende morgen,start ze niet meer!
stel ik haar iets rijker af,waarbij ze nog min of meer goed draait,maar al lichte trillingen door geeft aan de stuurhut,dan start ze wel,maar backfired ze dat het een lust is en de volgende ochtend start ze misschien of verzuipt ze!!
Nu verdenk ik niet alleen mijn carburators meer!! Ik heb ook een 123 ontsteking welke ik niet weet of die 100% goed werkt en/of die wel juist staat?? ik vind de vonk nogal petieterig klein voor een electronische ontsteking en dit bij alle bougie kabels en bijhorende bougies!! of zijn het mijn bougiekabels?? ze zijn onlangs vernieuwd. Hat zijn er van bougiecord,maar wel silicoonkabels en er staat HT op!meer weet ik er ook niet over te vertellen er zitten bosch bougies in.
Tsja!! Ik weet het niet meer, wat ook raar is,als je ze eenmaal iets of wat deftig afgesteld krijgt,is dat die afstelling de neiging vertoond om te verlopen en dit al na één dag! Ik weet niiet meer wat doen en geld voor ze naar de garage te doen heb ik momenteel ook niet te veel! dus laat ik haar voorlopig maar wegstaan
Hoe zit het met de klepspeling en de compressie?
Als deze niet goed (gelijk) zijn kan je de carbu’s en de motor nooit goed afgesteld krijgen!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:of zijn het mijn bougiekabels?? ze zijn onlangs vernieuwd. Hat zijn er van bougiecord,maar wel silicoonkabels en er staat HT op!meer weet ik er ook niet over te vertellen er zitten bosch bougies in.
Tsja!! Ik weet het niet meer:cry:
Ik verdenk , net als ik al eerder heb verteld, die bougiekabels. Die siliconenkabels zijn ( naar mijn mening) waardeloos. Misschien toch een goed idee deze te vervangen voor originele koperkern kabels. Ik meen me te herinneren dat de mannen van 123 deze kabels ook prefereren!!
En, anders eens compressie meten zou geen kwaad kunnen hé!! geef de moed niet op, alles komt goed hoor!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:of zijn het mijn bougiekabels?? ze zijn onlangs vernieuwd. Hat zijn er van bougiecord,maar wel silicoonkabels en er staat HT op!meer weet ik er ook niet over te vertellen er zitten bosch bougies in.
Tsja!! Ik weet het niet meer:cry:Ik verdenk , net als ik al eerder heb verteld, die bougiekabels. Die siliconenkabels zijn ( naar mijn mening) waardeloos. Misschien toch een goed idee deze te vervangen voor originele koperkern kabels. Ik meen me te herinneren dat de mannen van 123 deze kabels ook prefereren!!
En, anders eens compressie meten zou geen kwaad kunnen hé!! geef de moed niet op, alles komt goed hoor!!
Mijn probleem is opgelost met de SM!! de oorzaak ,waren de bougies!! pas vrijdag namiddag,ben ik door omstandigheden kunnen beginnen met verder te zoeken aan de SM en ondertussen heeft een collega van het werk mij een tappenset van 1/8e gebracht,zodat ik mijn adaptertjes kon boren en tappen in het inlaatspruitstuk!!Dus heb ik de carbu ramp terug gedemonteerd en er de zes adaptertjes opgeplaatst , zodat ik mijn electronische synchroonmeter kon gebruiken!! Dan heb ik de synchronisatie herbekeken (na het dichtgedraaid te hebben van de luchtregelschroefjes)! de zes luchtschroefjes staan nu volledig dicht en de carbu’s op zich zijn perfect synchroon!! behalve de laatste carbu ten opzichte van de middenste, heb ik iets of wat moeten bij regelen met het verdraaien van de moeren op de stang!!! en toen stond alles volledig gesynchroniseerd!! maar nog draaide ze voor geen meter. Toen heb ik één bougie er uit gehaald en op de kabel gestoken en aan de massa gehouden,en de motor laten rondstarten. er was soms vonk,maar meer niet dan wel!! En toen zag ik dit bij die bougie
dus het gebogen deel van deze bougie,was helemaal naar de kern toe vervormd??? En toen heb ik ze er allemaal uitgehaald,en ja 5 op de 6 hadden dit fenomeen!! CONCLUSIE: een slecht type bougie of een slecht gemaakte reeks! Ik had toen nog 6 NGK’s liggen die ik eringeschroefd heb en starten en meteen corect lopen!! mja! gaan deze het nou uithouden?? geen probleem!! Vandaag ben ik naar een technische meeting geweest met een club waar ik ook lid van ben nl. CITROSFEER VLAANDEREN,en de meeting vond plaats bij garage BAGNOLE te ECHT (Nederland) en de baas Jan Lenaerts wist mij te vertellen dat hij als specialist op gebied van SM’s en Maserati’s,Nu niets anders gebruikt dan NGK bougies,en hier nooit problemen bij heeft ondervonden. Dus zou ik op beide oren kunnen slapen. Ik heb er ook een originele SM luchtfilter gekocht die uitwasbaar is!! nou ben ik een 10 tal jaartjes op mijn gemak!!
zo dit was het weer voor vandaag!! tot een volgend verhaal!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:hier heb ik dan een paar plaatjes van de adaptertjes,welke ik op mijn inlaat spruitstuk heb gemonteerd en waarmee ik nu mijn carbu’s electronisch kan synchroniseren
ze hebben een ingebouwd schroefje waarmee je ze open en dicht kan zetten!! wel gemakkelijk moet ik zeggen
Jemig, dat ziet er echt prachtig uit!!! werkt dat beter dan de meters van Midlock???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:hier heb ik dan een paar plaatjes van de adaptertjes,welke ik op mijn inlaat spruitstuk heb gemonteerd en waarmee ik nu mijn carbu’s electronisch kan synchroniseren
ze hebben een ingebouwd schroefje waarmee je ze open en dicht kan zetten!! wel gemakkelijk moet ik zeggen
Jemig, dat ziet er echt prachtig uit!!! werkt dat beter dan de meters van Midlock???
Kan ik niet echt op antwoorden! ik heb pas over 2 weken mijn midlock adapters “0.25” dus kan ik het eventueel eens vergelijken.Volgens de documentatie van de electronische synchroontester zou die heel precies moeten werken en is geschikt om carbu’s te synchroniseren van 1 tot 8 cilynders!! ik geloof dat ik hem al ergens getoond had! maar hier nog eens de volledige uitleg en gebruiksaanwijzing:
een paar plaatjes eerst
1) schakel de twinmax in doormiddel van op het middenste rode knopje te drukken
2) de bijgeleverde darmpjes op de adapters van de carburators aansluiten
3) plaats de rechtse knop”gevoeligheid” op MAXI,en dan met de uiterst linkse knop de twinmax op “nul” instellen
4) dan de gevoeligheidsknop terug draaien naar MINI
5) motor starten
6) afwijking op schaal aflezen en de carburators bijstellen tot de wijzer terug op “nul” staat
7) Dan de gevoeligheidsknop stapsgewijs terug naar MAXI draaien en de carb’s indien nodig nog bijstellen!
voila, en klaar is kees!
apparaatje heeft € 75 gekost en werkt heel goed volgens mij want de SM loopt vandaag nogsteeds als een speer!!
@ waterman771: een raad die ik je kan meegeven : ik heb ook de midlock AS 400 syhnchroontesters,maar wacht nog op de 0.25 adapters voor op de webers van de SM!! deze toetellen zijn geijkt!! dus een raad die ik kan geven is: laat uw toetelletjes eens her ijken want volgens de handelaar waar ik ze kocht moet je ze om de 2 jaar laten ijken,of ze gaan niet meer juist!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hier nogmaals een voorbeeld van de twinmax:
wel voor wie Engels verstaat
http://www.selectronic.fr/upload/produit/fichetechnique/9100GB.pdf
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:hier nogmaals een voorbeeld van de twinmax:
wel voor wie Engels verstaathttp://www.selectronic.fr/upload/produit/fichetechnique/9100GB.pdf
wat kost dat practige apparaat eigenlijk??? Erg mooi…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
wat kost dat practige apparaat eigenlijk??? Erg mooi…
blooper1963 schreef:apparaatje heeft € 75 gekost en werkt heel goed volgens mij want de SM loopt vandaag nogsteeds als een speer!!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:blooper1963 schreef:hier nogmaals een voorbeeld van de twinmax:
wel voor wie Engels verstaathttp://www.selectronic.fr/upload/produit/fichetechnique/9100GB.pdf
wat kost dat practige apparaat eigenlijk??? Erg mooi…
apparaat kost zoals thijs zegt 75 €! ik geef je zo meteen de link door van de electronicawinkel waar ik dat heb gekocht in rijsel (Frankrijk)
Mocht je interrese hebben dan haal ik je wel per gelegenheid eentje,ik kom daar regelmatig,want er bevind zich daar een grote supermarkt AUCHAN,waar we regelmatig om water en wijn rijden!!(zeer goedkoop daar!!!!)
OOk nog even een rechtzetting : ik bestelde de synchroonmeters AS-400 van midlock met de adapter 0.25.Maar dit blijken de verkeerde te zijn en heb ik die adaptertjes afbesteld en twee andere besteld nl. de AS 0.41 adapter,en die is speciaal ontworpen voor op de DCNF carbu’s van weber!! dit vind je ook terug op de site van MIDLOCK nl. ik geef je meteen de beide links door: van de Franse winkel en die van Midlock,mocht je hem nog niet hebben
http://www.selectronic.fr/twinmax.asp#01
http://www.midlock.nl/index_Catalogus_Midlock.html
op de site van midlock klik je op “testgereedschap” in de linkse kollom en daarna op adapters voor synchroontesters ook links,en daar ga je dan zien dat de adapter : AS 0.41 de geschikte is voor DCNF carbu’s
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:waterman771 schreef:blooper1963 schreef:hier nogmaals een voorbeeld van de twinmax:
wel voor wie Engels verstaathttp://www.selectronic.fr/upload/produit/fichetechnique/9100GB.pdf
wat kost dat practige apparaat eigenlijk??? Erg mooi…
apparaat kost zoals thijs zegt 75 €! ik geef je zo meteen de link door van de electronicawinkel waar ik dat heb gekocht in rijsel (Frankrijk)
Mocht je interrese hebben dan haal ik je wel per gelegenheid eentje,ik kom daar regelmatig,want er bevind zich daar een grote supermarkt AUCHAN,waar we regelmatig om water en wijn rijden!!(zeer goedkoop daar!!!!)
OOk nog even een rechtzetting : ik bestelde de synchroonmeters AS-400 van midlock met de adapter 0.25.Maar dit blijken de verkeerde te zijn en heb ik die adaptertjes afbesteld en twee andere besteld nl. de AS 0.41 adapter,en die is speciaal ontworpen voor op de DCNF carbu’s van weber!! dit vind je ook terug op de site van MIDLOCK nl. ik geef je meteen de beide links door: van de Franse winkel en die van Midlock,mocht je hem nog niet hebbenhttp://www.selectronic.fr/twinmax.asp#01
http://www.midlock.nl/index_Catalogus_Midlock.html
op de site van midlock klik je op “testgereedschap” in de linkse kollom en daarna op adapters voor synchroontesters ook links,en daar ga je dan zien dat de adapter : AS 0.41 de geschikte is voor DCNF carbu’s
het ziet er mooi uit hoor, en ik wil er ook wel 1 hebben! Maar dan wil ik ook de 6 aansluitstukjes hebben die jij zo mooi in het inlaatspruitstuk hebt gemaakt! Kan je die ook leveren???
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste