Remleidingen GSA 1985
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 10 maart 2007 09:51 PM

Gegroet,

Een tijdje geleden een GSA gekocht van een clublid (APK ok!), maar na een gesprongen remleiding bleek dat de wagen achteraan aan de ophanging fel aan het roesten geslagen is (ernstig!) en eigenlijk gemaakt moet worden.  Mijn vraag is;

- Waar vind ik nog remleidingen (volledig) voor de ganse wagen.
- Is het nog de moeite om er tijd en geld in te steken?

Groeten,

Gagarinn

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 maart 2007 09:57 PM
  [ # 1 ]

Rem en hydroliek leidingen kun je allemaal na laten maken.

Op afstand zeggen of het zinvol is om in de GSA te investeren zonder de GSA bekeken te hebben is niet te doen.

Het subframe achter is er relatief makkelijk eronder vandaan te halen om hem te repareren , incl. alle leidingen.

Maar hoe is de rest van de auto ?

Profiel  
 
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 11 maart 2007 02:22 AM
  [ # 2 ]

Beste Citropower….

Bedankt voor je antwoord…. Ik speel nu al vele jaren met klassieke wagens en bedacht me bij het versturen van de vraag over het al dan niet houden van de GSA dat dit een verschrikkelijk domme vraag is…Maar goed, het subframe is inderdaad goed aangetast en had al de moed opgegeven om er in te investeren vermits ik momenteel met een CX 2400 GTI bezig ben.

Waar laat jij de leidingen namaken?  Of bestel je zelf leidingen en plooi je ze dan allemaal zelf?  Ik heb het remleidingsysteem maar pas gezien en heb gemerkt dat de remleidingen op een klein cilindervormig element uitkomen vlakbij de trommelremmen…Is dit ook te vervangen?

De rest van de auto is goed, ik heb pas nieuwe spatborden gemonteerd en het zou zonde zijn om hem nu de schroothoop op te gooien.  De motor lekt, maar start en draait perfect…  Interieur is op de achterbank (scheur bovenaan) na goed…

Groeten….

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 maart 2007 12:53 PM
  [ # 3 ]

Even voor de duideluikheid , een GS heeft geen trommelremmen maar schijven achter.

Je kunt alle leidingen na laten maken bij citroen specialisten. Die meten de lengte op en maken ze na met 2 nieuwe nippels erop.
Dat geld ook voor die “wokkel” om de achteras buis heen.

Profiel  
 
Gagarinn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 11 maart 2007 03:55 PM
  [ # 4 ]

Beste,

Waarvoor dient de “wokkel” precies…..?

Bedankt voor de reacties tot nu toe….

Hobby kost geld en neen je verdient er niks aan…echt niet!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 maart 2007 07:51 PM
  [ # 5 ]
Gagarinn schreef:

Beste,

Waarvoor dient de “wokkel” precies…..?

Bedankt voor de reacties tot nu toe….

Omdat de draagarm schanieren moet met in en uitveren moet er ook een schanierpunt zij in de remleiding , anders buigt en knapt die. Bij de meeste auto’s word dit opgelost met een remslang , die dus flexibel is. Bij een GS hebben ze dit dus zo opgelost.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 15 maart 2007 12:26 AM
  [ # 6 ]

Deze oplossing is uiteraard beter, omdat het duurzamer is (geen verharde rubberen slangen). Die leidingen maken ze van een speciale koper/brons legering, die flexibel is, te buigen, en nooit meer roest. Goedkoper dan orgineel en beter.

citro-power schreef:
Gagarinn schreef:

Beste,

Waarvoor dient de “wokkel” precies…..?

Bedankt voor de reacties tot nu toe….

Omdat de draagarm schanieren moet met in en uitveren moet er ook een schanierpunt zij in de remleiding , anders buigt en knapt die. Bij de meeste auto’s word dit opgelost met een remslang , die dus flexibel is. Bij een GS hebben ze dit dus zo opgelost.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook