Er komen nieuwe handremkabels op, omdat ik nu schijfremmen achter heb ipv trommels. De oude handremkabels passen niet op de klauwen.
Foto’s ging niet helemaal goed omdat de camera een beetje kuren had met scherpstellen. Heb de 2 minst mislukte er maar even tussenuit gehaald
Net ook even het onderstel getest en een paar mensen hun bestuurdersstoel bruin laten maken
M’n vriendin is gelukkig wel wat gewend, maar sommige mensen zullen een beetje geschrokken zijn, omdat ik met 50km/h bij de stoplichten de bocht om ging.
Ik merk wel dat de ZX meer de neiging heeft om de kont te laten schuiven dan de BX, de BX gaat liever rechtdoor de bocht uit. De ZX heeft gelukkig iets meer neiging tot overstuur en laat zich heel goed corrigeren en de juiste richting op sturen!!!
Begin steeds meer te merken dat ik de ZX altijd onder gewaardeerd heb ops:
Dat was mij dus ook opgevallen na overstap op de AX.
En BX blijft altijd vrij redelijk onder controle, de AX kan ik met 1 hand en zonder handrem rondgooien…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
WYD schreef:Er komen nieuwe handremkabels op, omdat ik nu schijfremmen achter heb ipv trommels. De oude handremkabels passen niet op de klauwen.
Ach ja, ik zou het bijna vergeten. Ik was al bang dat ze weer naar de ratsmodee waren.
WYD schreef:
Net ook even het onderstel getest en een paar mensen hun bestuurdersstoel bruin laten maken
M’n vriendin is gelukkig wel wat gewend, maar sommige mensen zullen een beetje geschrokken zijn, omdat ik met 50km/h bij de stoplichten de bocht om ging.Ik merk wel dat de ZX meer de neiging heeft om de kont te laten schuiven dan de BX, de BX gaat liever rechtdoor de bocht uit. De ZX heeft gelukkig iets meer neiging tot overstuur en laat zich heel goed corrigeren en de juiste richting op sturen!!!
Begin steeds meer te merken dat ik de ZX altijd onder gewaardeerd heb ops:
Geeft niks hoor, zo ga je de ZX gewoon steeds meer waarderen. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer ietsje te hard over een rotonde ging. Hij schoof flink door en ik haalde abrupt het gas eraf: ik kreeg een lekkere zwieper mee, maar alles binnen proporties. Op bredere banden zal de ZX nog wat meer grip hebben. Feest dus!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er zitten nu 195 brede Sportbanden op, dus dat gaat heel goed, alleen als er ooit nog sneeuw komt moet ik denk ik wel voorzichtig zijn.
Inmiddels al weer toe aan een update!
Van de week nieuwe koplampen met geïntegreerd knipperlicht gemonteerd. Om het geheel af te werken, gelijk de Xenon-verlichting ingebouwd! Geeft de auto gelijk een heel ander uiterlijk, vooral als het donker is en de verlichting aan staat. Gaat er ook gelijk een wereld aan reflecterende verkeersborden en verkeerstekens voor je open!
Tijdje geleden de auto ook voorzien van een nieuwe Pioneer mp3-speler met Aux-ingang. Binnenkort de zitting waar de achterbank normaal zit, met de kofferbak gelijk afwerken en daar nog JBL oval speakers inbouwen (uit zicht)
Op de korte termijn planning staat ook nog een 16V-dakspoiler.
Krijgen we daar dan misschien ook nog foto’s van te zien want je maakt me nu wel erg nieuwsgierig.
Jos van der Voort
Apart hoor! Zijn dit die “Chinese” lampen?
Jos van der Voort
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Die koplampen smoelen wel erg goed hoor. Ik kan me ook voorstellen dat men Xenon achteraf plaatst, maar als ik na ga hoe vaak ik nou grootlicht bijzet. Valt ook best wel mee. Ik ben wel heel benieuwd hoeveel extra lichtopbrengst het geeft. Superdave heeft nu ook Xenon op zijn BX, en dat was te merken toen hij achter me reed.
Kan je nog eens een foto maken in het donker?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik werd vanavond weer eens op de A4 weg geschenen door zo’n SUV bak met van die lampen…zat een tijdje achter me en toen hij me passeerde ben IK even achter hem gaan rijden met groot licht aan, om hem even duidelijk te maken dat hij de boel ermee verblind.
Ze moesten ze verbieden die dingen.
(sorry WYD, is niet persoonlijk bedoeld hoor.) ops:
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik wil er niet te snel een pro en con Xenon discussie van maken, maar mits correct afgesteld heb ik geen moeite met Xenon.
Patrick
Het probleem is dat ze bij 9 van de 10 auto’s niet goed afgesteld worden, of niet bijgesteld worden als er 3 volwassenen achterin zitten, of de kofferbak vol ligt met onderdelen.
Mits correct afgesteld, kun je er geen hinder van vinden.
Het probleem is ook niet echt lichttekort, maar het reflectietekort. Door de Xenon kun je de verkeersborden en verkeerstekens veel eerder en beter zien. Daardoor raak je minder snel vermoeid en kun je je aandacht wat meer op de omgeving concentreren.
Grootlicht bijzetten kan heel vaak ook niet, want binnen de bebouwde kom en met tegenliggers is dit tenslotte ook niet toegestaan.
Het verschil in licht is moeilijk op de foto vast te leggen, dit moet je gewoon een keer in het pikkedonker hebben gezien.
Ik heb het al een paar keer gezien, het verschil tussen gewone en Xenon lampen…..inderdaad veel beter zicht, zeker op een donkere 80 km weg….maar ze zouden er iets op moeten vinden dat ze wat gedimt kunnen worden voor op verlichte (snel)wegen.
Let wel….ik zou ook wel graag meer licht willen hebben op mijn BX (of welke dan ook in de toekomst ), maar zou me niet lekker voelen in de wetenschap dat andere automobilisten me zitten te vervloeken door dat felle licht wat ze afgeven…en waarmee ze je compleet verblinden.
Dus een extra stand op de lampen, dimlicht (afgezwakt)...gewoon dim en groot licht.
En dat die afgezwakte verlichting voortaan verplicht gaat worden op verlichte wegen, want dan heb je die felle priemlichten echt niet nodig.
Misschien tijd voor een nieuw draadje, die ik nu even ga maken….kan dit draadje weer schoon blijven.