karel schreef:deur63 schreef:winnetou schreef:Als het je draagarmlagers zijn: ik geloof dat citroën complete revisiekits daarvoor levert. Misschien handig om daar eens naar te vragen bij een dealer of citroën-specialist.
Gisteren hebben m’n broer en ik effe gesleuteld.. ‘t zijn de remmen. de remschijf komt tegen het remblok aan (remschijf is een beetje krom). ‘t is voorlopig enigzins opgelost, maar ik wil er toch effe mee naar de garage gaan.
Dan moet je de remleidingen maar eens doorspoelen met verse LHM.
‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
deur63 schreef:karel schreef:deur63 schreef:winnetou schreef:Als het je draagarmlagers zijn: ik geloof dat citroën complete revisiekits daarvoor levert. Misschien handig om daar eens naar te vragen bij een dealer of citroën-specialist.
Gisteren hebben m’n broer en ik effe gesleuteld.. ‘t zijn de remmen. de remschijf komt tegen het remblok aan (remschijf is een beetje krom). ‘t is voorlopig enigzins opgelost, maar ik wil er toch effe mee naar de garage gaan.
Dan moet je de remleidingen maar eens doorspoelen met verse LHM.
‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
Jaha… Filters zagen er nog netjes uit na de hydronincage maar wat er onder in de pot zit wil je niet weten.
Maar goed.. Mocht je nog eens in de buurt komen dan wil ik wel eens naar je lagertjes luisteren. Let erop of je bij het instappen ook wel eens een “kriek” of “kloink” hoort. Dat wijst op een slecht draagarmlager. Is helaas een bekend punt van de bx. Zie de site www.citroenbx.nl
om te kijken hoe je het repareert. Je weet dan tenminste wat er aan de hand is.
Gr.
Marten
karel schreef:
Dan moet je de remleidingen maar eens doorspoelen met verse LHM.
‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
Leuk dat er hydrorincage in gezeten heeft, maar de remmen spoel je daar bepaald niet mee. Maar dat spoelen heb je dus al wel uitgevoerd?
Ich bin ein Breaker
spoel je daar je remmen niet mee? Daar loopt toch ook gewoon de spoelvloeistof doorheen?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
mpostma schreef:deur63 schreef:karel schreef:deur63 schreef:winnetou schreef:Als het je draagarmlagers zijn: ik geloof dat citroën complete revisiekits daarvoor levert. Misschien handig om daar eens naar te vragen bij een dealer of citroën-specialist.
Gisteren hebben m’n broer en ik effe gesleuteld.. ‘t zijn de remmen. de remschijf komt tegen het remblok aan (remschijf is een beetje krom). ‘t is voorlopig enigzins opgelost, maar ik wil er toch effe mee naar de garage gaan.
Dan moet je de remleidingen maar eens doorspoelen met verse LHM.
‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
Jaha… Filters zagen er nog netjes uit na de hydronincage maar wat er onder in de pot zit wil je niet weten.
Maar goed.. Mocht je nog eens in de buurt komen dan wil ik wel eens naar je lagertjes luisteren. Let erop of je bij het instappen ook wel eens een “kriek” of “kloink” hoort. Dat wijst op een slecht draagarmlager. Is helaas een bekend punt van de bx. Zie de site www.citroenbx.nl
om te kijken hoe je het repareert. Je weet dan tenminste wat er aan de hand is.Gr.
Marten
als ik in de auto ga zitten hoor ik kloink geluiden, en dat komt ook van het LA wiel, waar dus ook die remmen nogal gek doen. is overigens afhankelijk van de stand van het wiel of ik geluid hoor. is zeer verdacht.
karel schreef:karel schreef:
Dan moet je de remleidingen maar eens doorspoelen met verse LHM.
‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
Leuk dat er hydrorincage in gezeten heeft, maar de remmen spoel je daar bepaald niet mee. Maar dat spoelen heb je dus al wel uitgevoerd?
als het niet door de hydrorincage is gebeurd, dan niet nee..
deur63 schreef:karel schreef:karel schreef:
Dan moet je de remleidingen maar eens doorspoelen met verse LHM.
‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
Leuk dat er hydrorincage in gezeten heeft, maar de remmen spoel je daar bepaald niet mee. Maar dat spoelen heb je dus al wel uitgevoerd?
als het niet door de hydrorincage is gebeurd, dan niet nee..
Hydrorincage spoelt alleen daar waar je enige doorstroming hebt. De remleidingen zijn typische dead-ends; de doorstroming is er zo gering dat dat geen zoden aan de dijk zet. De remzuiger gaat heen, maar ook terug. Da’s niet echt veel qua doorstroming. Je zult die echt moeten doorspoelen om van de drop af te komen.
Ich bin ein Breaker
Simpele Ziel schreef:spoel je daar je remmen niet mee? Daar loopt toch ook gewoon de spoelvloeistof doorheen?
De remleidingen zijn een soort van dode einden. Die worden idd niet gespoeld. Daar hadden we helaas niet echt meer de tijd voor. Maar het lijkt mij bijzonder sterk dat het geluid van Mark hierdoor wordt veroorzaakt.
Gr.
Marten
mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:spoel je daar je remmen niet mee? Daar loopt toch ook gewoon de spoelvloeistof doorheen?
De remleidingen zijn een soort van dode einden. Die worden idd niet gespoeld. Daar hadden we helaas niet echt meer de tijd voor. Maar het lijkt mij bijzonder sterk dat het geluid van Mark hierdoor wordt veroorzaakt.
Gr.
Marten
Tja, echt lekker werkt het zo ook niet. Wat is een email-forum soms toch handig
Dit was de quote waarop gereageerd werd:
‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
Die bewering is dus niet helemaal juist en hangt samen met klevende remmen danwel bijgeluiden. Als je al kromme schijven hebt absoluut een must om dit uit te voeren voor je ze vervangt en opnieuw kromrijdt!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:mpostma schreef:Simpele Ziel schreef:spoel je daar je remmen niet mee? Daar loopt toch ook gewoon de spoelvloeistof doorheen?
De remleidingen zijn een soort van dode einden. Die worden idd niet gespoeld. Daar hadden we helaas niet echt meer de tijd voor. Maar het lijkt mij bijzonder sterk dat het geluid van Mark hierdoor wordt veroorzaakt.
Gr.
MartenTja, echt lekker werkt het zo ook niet. Wat is een email-forum soms toch handig
Dit was de quote waarop gereageerd werd:‘t LHM systeem is brandschoon. heeft een tijdje hydroincage ingezeten, en sinds vorige week 4 liter nieuwe LHM.
Die bewering is dus niet helemaal juist en hangt samen met klevende remmen danwel bijgeluiden. Als je al kromme schijven hebt absoluut een must om dit uit te voeren voor je ze vervangt en opnieuw kromrijdt!
Ik heb echt nog nooit wat gemerkt van klevende achterremmen. Ja, de achterremmen kunnen gaan vastzitten, maar dan doen ze in de regel niks meer, maar gaan niet piepen. Dat merk je trouwens snel genoeg. Krik een wiel op en kijk of het vrij loopt (ook na een paar keer remmen).
Gr,
Marten
mpostma schreef:Ik heb echt nog nooit wat gemerkt van klevende achterremmen. Ja, de achterremmen kunnen gaan vastzitten, maar dan doen ze in de regel niks meer, maar gaan niet piepen. Dat merk je trouwens snel genoeg. Krik een wiel op en kijk of het vrij loopt (ook na een paar keer remmen).
Lucky you!
Probeer eens het volgende recept: LHM van een paar jaar over de datum zodat het lekker geelbruin is en ververs het veersysteem wel maar de remmen niet. Op de een of andere manier wordt het de verse LHM dan niet helemaal duidelijk dat dat bruinige spul er ook bij hoort. Met andere woorden: de (achter)remmen doen amper meer iets, en als ze eenmaal de kans krijgen blijven ze gaan omdat de remservo niet meer goed sluit.
Het vrijlopen is dan dus een probleem als de motor draait.
Ich bin ein Breaker