Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een probleempje,
gisteravond gaf de startblokkering een groen en rood lichtje tegelijk.
Startmotor slaat wel aan alleen start de auto niet door.
Schijnbaar een communicatieprobleem
het is een xantia 1.8i allure uit 1995 met dat fijne orginele systeem
alvast bedankt
al eens opnieuw geprobeerd nadat de accupool er een half uurtje (of langer) is afgeweest. :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja ook al geprobeerd maar het blijft allemaal hetzelfde nu dus de auto een uur op contact gezet gevolg accu leeg ga morgen weer verder
rare dingen, ik ben blij dat ik er nu een mooi bakje in heb zitten in plaats van zo’n pin-pad…
Succes ermee!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
tja als die code nu echt geblokkeerd is, is er een manier zonder te starten om die geweldige startblokkering te omzeilen :
Ik heb dit ook eens gehad met een leen-auto, dat was een Berlingo.
Ik kwam er ook niet uit, tot ik het boekje goed ging lezen en daar stond iets in dat je na een uur wachten (kan ook 30 of 45min zijn?) op contact, de auto van het contact af. Daarna weer op contact, wacht een minuut en dan pas de code intikken en startten.
Ik weet niet 100% zeker of dit de juiste procedure is, is alweer een tijdje terug dat ik het heb meegemaakt. In het boekje kun je precies lezen hoe, volgens mij kun je op XantiaClub het instructieboekje downloaden.
Nou, die procedure gaat voor een Xant niet op. Code pinnen, starten…......
Niet starten=pech.
Mijn Idee: Als ´ie maar enigsinds draait (motor), direct die pinpad losrukke. Ben je er voor eens en altijd vanaf!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik zat te denken om misschien de auto aan te duwen en dan zonder de sleutel te starten zou dat misschien werken of is dat een gek idee :
want nu wil die motor dus op geen enkele manier starten. in ieder geval werkt de startblokkering dus
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mmm hij werkt weer
mijn pa is druk bezig met het xantia forum en is er zo uitgekomen.
tja karakter
Toch wel gelijk de boel losgegooid hè
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Wat was de oplossing dan?
Trouwens, zonder sleutel aanduwen lijkt me niet handig: bij de eerste de beste bocht vliegt ie op het stuurslot…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: startproblemen
Eddos schreef:Misschien is het je dodenpunt sensor?
Groetjes Eddos
wat heeft een BDP sensor nou te maken met een startblokeering die de hele ECU onderbreekt? :
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Leen effe een accu, als de spanning onder een bepaalde waarde komt, krijg je dit gezeur!
Of zet er even een lader op! (niet starten met de lader, maar kijk of het probleem weg is)
edit> je probleem is al opgelost dus