Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nu de deauville een nieuwe koppeling, distributieriem, nog wat beurt-spul en een lederen interieurtje heeft. Zzijn mijn pa en ik vandaag begonnen met het inbouwen van de electrische ruitbediening, centrale vergrendeling, en electrsiche spiegel rechts die ik vrijdag bij Eric Vertogen gescoord heb.
We zijn nu zo ver dat de kabelboom in ieder geval ligt, en de rechtervoordeur is ook praktisch klaar. Ondertussen heb ik de GTi voorzien van een nieuw contactslot en Plip. We hebben (ondanks het prachtige weer) besloten de klus tot dinsdag op te schorten, want we misten nogal wat boutjes, en dan werkt het toch prettiger als de winkels open zijn.
klik hier voor foto’s
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Nu nog een 1.9 blok erin en ‘t is een TZI
Succes ermee! !
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En vandaag hebben we de klus afgerond!
De Deauville rijdt nu rond met lederen bekleding, centrale vergrendeling, electrische ruiten v+a en een electrische spiegel.
Dat zijn toch weer leuke cadeautjes voor een Deauvilletje met 95.000 kilometers op het klokkie!
Klik hier voor foto’‘s
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Goh ik heb bijna het zelfde met mijn deauville gedaan (ik mis alleen het leer en de GTI velgen)
Ik weet niet of je het 1400 blokje wilt houden, zoja denk er dan eens over na om 19TZI geluidsdemping onder de motorkap te zetten! Het verschil is erg groot. Veel lol heb ik er nog niet van gehad, de 2e 1400 motor die er nou in zit is ook dood. (auto heeft 110.000 km gereden)
Er komt nou een 16TRI in, samen met een nieuw subframe en stuurbekrachtiging!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
GoofBlikscha schreef:Goh ik heb bijna het zelfde met mijn deauville gedaan (ik mis alleen het leer en de GTI velgen)
Ik weet niet of je het 1400 blokje wilt houden, zoja denk er dan eens over na om 19TZI geluidsdemping onder de motorkap te zetten! Het verschil is erg groot. Veel lol heb ik er nog niet van gehad, de 2e 1400 motor die er nou in zit is ook dood. (auto heeft 110.000 km gereden)
Er komt nou een 16TRI in, samen met een nieuw subframe en stuurbekrachtiging!
Stuurbekrachtiging staat nog op de planning, en dat van die demping dat zullen we misschien nog ens doen ja, ik geloof dat ik nog wat heb liggen
Voorlopig loopt dit motortje nog prima, net nog een nieuwe koppeling en d-riem gekregen, dus voorlopig komt daar niets nieuws voor in de plaats, maar wie weet wat de tijd brengt, mocht het blokje het ooit begeven dan zullen we toch naar iets anders moeten kijken, en dan komen we wellicht wel iets leuks tegen
Maar voorlopig nog genoeg andere dingen om te doen, deurverklikkers, linker electrische spiegel, stuurbekrachtiging, en de 16V moet nog voorzien worden van een 6-bak, dus we zijn nog niet uitgespeeld…........
Mechuccio schreef:Maar voorlopig nog genoeg andere dingen om te doen, deurverklikkers, linker electrische spiegel, stuurbekrachtiging, en de 16V moet nog voorzien worden van een 6-bak, dus we zijn nog niet uitgespeeld…........
Een 1400 met stuurbekrachtiging! Dat is wel ultiem. Ik zou het motortje lekker laten hangen als het niet snel hoeft te zijn. Qua zuinigheid en duurzaamheid een prima blokje!