Uh, dit slaat echt helemaal nergens op!
Ik heb geen geld om het allemaal te repareren. Als ik dat geld wel had, reed ik wel in een gerestaureerde DS.
Een SM is een schitterende auto, maar ook niet bepaald milieuvriendelijk. Beetje hypokriet dus…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Uh, Waterman, lees eens wat Menno zojuist schrijft.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Even de bezem erdoorheen gehaald, XBXG en Waterman ..gebruik de PB om het op te lossen graag.
Ontopic nu weer!
Jongens, het is toch niet uit te leggen dat volwassen mensen zo met elkaar om gaan? De discussie een beetje ontopic en redelijk houden is toch niet zo moeilijk?
Ik stoor me ook wel eens aan auto’s met Xenon koplampen, zoals ik me ook wel eens stoor aan mensen die vergeten hun groot licht uit te doen en koplampen die te hoog staan afgesteld. Als ik in mijn Xantia zit stoor ik me weer aan de te laag afgestelde halogeen koplampen..
Kortom: over elke soort licht wel wat te zeuren. Zolang we geen waxinelichtjes gaan voeren met z’n allen vind ik het wel best.
Ohja: Mijn diesel is ook niet echt milieuvriendelijk, die rij ik omdat ik ook naar mijn budget moet kijken en 40.000km per jaar in een benzine auto is best veel. Dat mag toch wel?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
voge schreef:
Ohja: Mijn diesel is ook niet echt milieuvriendelijk, die rij ik omdat ik ook naar mijn budget moet kijken en 40.000km per jaar in een benzine auto is best veel. Dat mag toch wel?
Tuurlijk, dat doe ik ook! Mijn budget staat niet eens een BX voor dagelijks gebruik toe
Maar, geef toe, heftige LHM lekkage zou je toch ook laten maken, al is het alleen maar voor je eigen gevoel? Ok let’s go: ON-TOPIC!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een ding is zeker: Bram heeft de vinger op een toch wel verrekt gevoelig onderwerp gelegd!
Overigens was het vanmiddag idd een heerlijk dagje om ff te toeren, nadat ik toch nog even een uurtje of 2 moest spenderen bij het server rack van mijn werkgever (upgrade van de computer ruimte zelf). Lekker toeren en zo nu en dan even een modern prul het snot voor de ogen rijden is toch wel verrekte aangenaam op de zondagmiddag (pardon avond alweer).
@Wouter. Je moet maar eens een avondje op een polderweggetje meerijden met Xenon. Je weet niet wat je ziet. Verder ben ik nog nooit teruggeseind met Xenon.
@Martijn. EN Xenon EN een BX. Dan ook nog zo’n milieuvervuilende LHM , KVS en motorolie lekkende stinkdiesel. Maar….. ik rook niet (en mijn diesel ook niet ).
mpostma schreef:@Wouter. Je moet maar eens een avondje op een polderweggetje meerijden met Xenon. Je weet niet wat je ziet. Verder ben ik nog nooit teruggeseind met Xenon.
Ik rijd vaak genoeg op dat soort weggetjes en heb absoluut niets anders nodig dan gele halogeenlampen. Dat was nu juist mijn punt: het is absoluut overbodig om xenon op de markt te brengen, aangezien gewoon licht goed licht geeft.
Kortom: alsmaar meer is echt niet beter.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nu niet meer, maar tot een dik half jaar terug zat ik veel op de weg.
In het begin stoorde ik me ook aan Xenon, maar het is inderdaad iets waar je aan moet wennen. Tegenwoordig maakt het me echt nauwelijks nog uit. Enige voordeel is dat je inderdaad in je binnenspiegel een opdringerige lease- BMW- Audi- of Mercedesrijder wat makkelijker herkent: Xenon en mistlampen
waterman771 schreef:voge schreef:
Ohja: Mijn diesel is ook niet echt milieuvriendelijk, die rij ik omdat ik ook naar mijn budget moet kijken en 40.000km per jaar in een benzine auto is best veel. Dat mag toch wel?
Tuurlijk, dat doe ik ook! Mijn budget staat niet eens een BX voor dagelijks gebruik toe
Maar, geef toe, heftige LHM lekkage zou je toch ook laten maken, al is het alleen maar voor je eigen gevoel? Ok let’s go: ON-TOPIC!
Uiteraard, ik wil wel het gevoel hebben dat mijn auto een beetje betrouwbaar is..
Overigens: De lichtopbrengst van mijn Xantia (maar dat was ook bij de BX en de Mègane) is duidelijk lager dan de lichtopbrengst van bijv. de 626 van mijn schoonvader. Geen van beide auto’s heeft Xenon. Zou dit alleen aan de afstelling liggen of heeft ‘t ook nog met heldere glazen te maken e.d. ?
Inmiddels het polletje ook ff ingevuld. Tot mijn verbazing veel ja stemmers (waaronder ik).
Ik heb ook Xenon af-fabriek met hoogteverstelling en wis-was installatie.
Nooit klachten gehad.
En het feit dat het gelijk met een lease-bak geassocieerd wordt irriteert mij een beetje wat ik rijd mijn auto prive. Mijn rijgewoonte is niet veranderd sinds ik Xenon heb (ga dus niet harder rijden) en heb nog nooit een seinende tegenligger gehad.
Verder zijn er genoeg argumenten langs gekomen die ik als flauwekul afdoe. Ik begin een beetje te denken aan afgunst van diegenen die geen Xenon hebben
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Heeft iemand trouwens een link voor zo’n marktplaats setje die in een CX zou kunnen? Vind dat projekt van Marten wel wat.
En verder ja gut. Je kan het er lang en kort over hebben… als je er erg tegen bent moet je misschien een lobby groep tegen xenon beginnen ofzo. Aan de poll te zien is de meerderheid toch wel gewoon voor xenon licht alleen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Dan nog. Wat kan een lobby verder uitrichten? Verbod op
Xenon? Gaat je echt niet lukken. Zolang RDW ze goedkeurt is het toegestaan en wordt er dus de wet nageleefd. Ze moeten bij montage van die after market setjes wel wat strenger gaan controleren want daar zitten naar mijn idee toch de meeste problemen.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
sans-pareil schreef:Heeft iemand trouwens een link voor zo’n marktplaats setje die in een CX zou kunnen? Vind dat projekt van Marten wel wat.
pb Eelco even. alias WYD
Wimmie schreef:Dan nog. Wat kan een lobby verder uitrichten? Verbod op
Xenon? Gaat je echt niet lukken. Zolang RDW ze goedkeurt is het toegestaan en wordt er dus de wet nageleefd. Ze moeten bij montage van die after market setjes wel wat strenger gaan controleren want daar zitten naar mijn idee toch de meeste problemen.
Ja en die mogen dus niet meer voor ‘nieuwe’ autos van na 1-1-2007. Of je moet er dan ook hoogteregeling en wis-was bij monteren. Dus het probleem lost zich vanzelf op.
En verder blijf ik erbij dat Bram op suggestieve wijze verstaat geeft dat mensen met Xenon weten dat ze verblinden maar daar poep aan hebben.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:En verder blijf ik erbij dat Bram op suggestieve wijze verstaat geeft dat mensen met Xenon weten dat ze verblinden maar daar poep aan hebben.
Tja, je hebt een punt, dat vind ik dus ook wel. Echter niet alleen Bram maar ook andere posters vind ik suggestief. Maar goed, ze mogen denken wat ze willen, ik heb lekker Xenon (af-fabriek) en ben er blij mee.
Xenon rules
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club