Eigenlijk zoek ik nog een setje koplampsproeiers voor de BX. Dan is het met de dynamische hoogteregeling van het voertuig (zoiets moet je groots aanpakken) weer helemaal voor elkaar met de Xenonverlichting
mpostma schreef:Eigenlijk zoek ik nog een setje koplampsproeiers voor de BX. Dan is het met de dynamische hoogteregeling van het voertuig (zoiets moet je groots aanpakken) weer helemaal voor elkaar met de Xenonverlichting
Ja dus niet helemaal. Dan moeten je lampen in de 0 stand wel goed staan. En dat is bij BX’en niet geregeld. Als ze slecht staan bij de 0 stand dan veranderd dat niet door hydraupneumatische vering, ja dan staan ze even slecht bij zware belading
Je moet echt een gyroscoopje in de koplampen hebben die ze beide iedere goed zet. Zo werkt het bij Xenon ook, bij het op contact zetten worden bij mij de lampen rechtgezet.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Ja dus niet helemaal. Dan moeten je lampen in de 0 stand wel goed staan. En dat is bij BX’en niet geregeld. Als ze slecht staan bij de 0 stand dan veranderd dat niet door hydraupneumatische vering, ja dan staan ze even slecht bij zware belading
Je moet echt een gyroscoopje in de koplampen hebben die ze beide iedere goed zet. Zo werkt het bij Xenon ook, bij het op contact zetten worden bij mij de lampen rechtgezet.
0-stand? Bij mij staan de lampen goed afgesteld, zelfs wat conservatief (iets meer daling dan strikt noodzakelijk).
Corrigeren die gyroscoop dingen trouwens zo snel dat ze bij lange hobbels al kunnen corrigeren? Of is het meer bedoeld voor statische wissleingen (zoals wanneer er iemand in of uit stapt): met statisch bedoel ik eigenlijk wisselingen langer dan een paar seconden, waar hydraulische vering dus ook gaat corrigeren.
Ja nu je het zegt is het geen echte gyroscoop denk ik want ze gaan van de stand van de auto uit, dat corrigeren ze dus niet. Enkel wanneer er gewicht bijkomt of afgaat.
En inderdaad, bij jou staat de 0 stand goed, maar bij de meeste mensen dus niet…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:En verder blijf ik erbij dat Bram op suggestieve wijze verstaat geeft dat mensen met Xenon weten dat ze verblinden maar daar poep aan hebben.
Wil je dan soms zeggen dat ze het NIET weten…..dat ze vaak verblinden, wetende dat andere Xenonrijders HEN ook verblinden ??
Kom nou toch.
Sterker nog….durf nog wel een stapje verder te gaan in deze discussie : XENON-rijders die weten dat hun verlichting anderen verblindt (dus zich er van bewust zijn)....noem ik asociaal, net als bumperklevers en rechts-passeerders e.d.
waterman771 schreef:XBXG schreef:Zeg waterman, bedenk ook eens dat mensen gewoon een mening mogen schrijven.
En ik schrijf mijn mening enkel uit ervaring.Iets “moderns” zoals Xenon is niet vanzelfsprekend een mooi iets voor elk mens op aarde. Maar dat is met elke nieuwe uitvinding zo.
En hou eens op met het trekken van die gekke conclusies, welke je in meer topics al eerder heb gedaan. En dan bedoel ik vooral jouw negatieve reacties in BX-topics en tegenover BX-rijders.
ach, jij kunt er ook niets aan doen dat je het niet begrijpt. Dat heb je met jou soort mensen.
Zeg waterman knap dat je zelf xenons in je mooie wagens bouwt, maar je bent net als Bram tamelijk polariserend aan de gang. Helaas zie ik dit steeds meer in de diverse topics.
Ik heb nog steeds geen bezwaar tegen Xenon.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Bram schreef:Sterker nog….durf nog wel een stapje verder te gaan in deze discussie : XENON-rijders die weten dat hun verlichting anderen verblindt (dus zich er van bewust zijn)....noem ik asociaal, net als bumperklevers en rechts-passeerders e.d.
Dat is geen stapje verder, dat is een stapje terug….
Het is zelfs zo dat ik dit met je eens ben!
Gr Martijn
Wat doen mensen als ze die “blauwe” lampen zien?
Juist! ER IN KIJKEN, en dat moet je juist NIET doen!
Ik kijk er nooit IN, maar er langs…. ik heb er dus nooit last van gehad!
René van Maren schreef:Wat doen mensen als ze die “blauwe” lampen zien?
Juist! ER IN KIJKEN, en dat moet je juist NIET doen!
Ik kijk er nooit IN, maar er langs…. ik heb er dus nooit last van gehad!
Nogal makkelijk gezegd, als je op een 80 km weg rijdt…en je zowiezo (als voorzichtig bestuurder) je tegenligger wilt inschatten of hij bijvoorbeeld wel aan de goede kant rijdt….jij kijkt dus alleen maar 10 meter recht voor je op je eigen weggedeelte en de rest zal je een zorg zijn ?
Op een snelweg is het natuurlijk een andere zaak, daar hoef je niet zo te letten op tegenliggers.
Wel op degenen die achter je rijden, zoals ik 4 pagina’s terug al meldde.
Dat heb je ook met normaal halogeenlicht hoor… maar er zijn tig meer mensen die hun lampje scheef hebben zitten, en de tegenligger verblinden! Nog nooit gezien bij een xenon.
René van Maren schreef:Dat heb je ook met normaal halogeenlicht hoor… maar er zijn tig meer mensen die hun lampje scheef hebben zitten, en de tegenligger verblinden! Nog nooit gezien bij een xenon.
Dat klopt ja….maar dat ligt niet aan die lamp, maar omdat de chauffeur (of monteur) hem er niet goed heeft ingezet.
Goed gemonteerde halogeenlampen, waarvan de koplamp ook goed is afgesteld, zullen je zelden verblinden.
Ik neem aan dat van de nieuwe auto’s met Xenonverlichting hun koplampen goed zijn afgesteld…..en toch verblinden ze mij (en anderen) vaak.
@Bram
Het is duidelijk dat jij er geen fan van bent, maar het lijkt haast wel of het hier persoonlijk gaat worden . Dit blijft waarschijnlijk een eeuwige discussie. Enjoy Life
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Remco H. schreef:Zeg waterman knap dat je zelf xenons in je mooie wagens bouwt
waar staat dat? en hoe bedoel je “wagens” ? In m’n Ax? hahahahhahahaha
ach, laat ook maar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Xenonkoplampen hinderen mij totaal NIET. Ik word meestal gehinderd door slecht afgestelde halogeenlampen.
Xenonlampen moeten trouwens verplicht een automatische hoogteregeling en koplampsproeiers hebben. Misschien is het in Nederland anders, maar als je hier in België je standaardverlichting wil ombouwen naar xenon stelt de wet dezelfde eisen als bij een auto die er standaard mee is uitgerust :
- e- of E-goedgekeurd
- uitstraling behoudt originele kleur (wit)
- voldoen aan reglementaire eisen inzake plaatsing
- reglementair verplichte lichten aanwezig
- automatische lichthoogteregeling
- koplampreinigingsinstallatie
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Martijn de Ruijter schreef:Bram schreef:Sterker nog….durf nog wel een stapje verder te gaan in deze discussie : XENON-rijders die weten dat hun verlichting anderen verblindt (dus zich er van bewust zijn)....noem ik asociaal, net als bumperklevers en rechts-passeerders e.d.
Dat is geen stapje verder, dat is een stapje terug….
Het is zelfs zo dat ik dit met je eens ben!
Gr Martijn
DIT vind ik dus asociaal: alle Xenonrijders over een kam scheren. Ik lees hier echt geen enkele nuance in en voel mij min of meer aangesproken. Bumperklevers vind ik irritant, Xenonrijders niet per definitie. Maar ik ga dat hier nu niet nog een keer uitleggen.
Als je het nu nog niet begrijpt, begrijp je het nooit meer.
Beetje het verhaal van die plaat en iets voor je hoofd
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club