Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
bxsport.com schreef:
Bougies heb ik nog liggen, die zal ik ook nog monteren maar volgens mij zijn de oude bougies nog prima. Daarnaast zal ik ook nog het volgende controleren/vervangen:
- slangetje naar MAP-sensor
- zuigt ie ergens valse lucht aan
- benzinefilter (geen idee wanneer laatste keer vervangen)
- luchtfilter (geen idee wanneer laatste keer vervangen)
Hiermee kom je al een flink eind, zeker dat lucht filter. Hetzelfde luchtfilter zit ook op een 2.1 diesel, met slechts 83 pk en bij jou moet ‘ie 200 pk eruit zien te persen.
Rond de 10.000 km Randstadlucht, merk ik toch wel verschil als ik er een nieuwe in leg
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Hai bxsport.com.
Leg een extra massa kabeltje van je accu naar het motorblok doet wonderen, bij mijn 20i heeft het de storingen er ook uit gehaald.
Het was een tip die ik kreeg tijdens de meeting te heusden.(van Gijs)
Een draad van zo’n 5 mm dik en twee klemmetjes alleen bij de autospecieaalzaak tekrijgen, is echt een aanrader het is met onze type1 xm’s slecht gesteld als het om massa gaat.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Hai bxsport.com.
Leg een extra massa kabeltje van je accu naar het motorblok doet wonderen, bij mijn 20i heeft het de storingen er ook uit gehaald.
Het was een tip die ik kreeg tijdens de meeting te heusden.(van Gijs)
Een draad van zo’n 5 mm dik en twee klemmetjes alleen bij de autospecieaalzaak tekrijgen, is echt een aanrader het is met onze type1 xm’s slecht gesteld als het om massa gaat.
Welkmassapunt op je motorblok gebruik je? Ik heb geen idee of het helpt, maar baet het niet, dan schaedt het niet lijkt me.
‘t is lekker weer buiten, eens kijken of het morgen nog zo is en ik lekker kan knutselen!
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Gewoon een goed bereikbare bout uit kiezen op het motorblok, of er zitten ook niet ingebruik zijnde met schroefdraad aanwezige gaten in het motorblok daar kan je dan weer een schroef/boutje in draaien die dan weer naar de accu gaat.
Het heeft bij mij echt geholpen het massa probleem op te lossen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Vandaag even wat leuke fotootjes gemaakt:
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Het blijft een plaatje hoor deze dame.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Hmm, het schokken en onregelmatig stationair lopen begint me te vervelen. Ik kwam er ook achter dat ie nogal zuipt, nog meer dan een V6 24v normaal gesproken zou doen Mijn diagnose: lambda sensor eens doormeten. Ik dacht dat ie tussen 0,1 en 1 volt moest varieren, maar hoe meet ik hem ook alweer door? De searcg biedt niet echt uitkomst…
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
bxsport.com schreef:Hmm, het schokken en onregelmatig stationair lopen begint me te vervelen. Ik kwam er ook achter dat ie nogal zuipt, nog meer dan een V6 24v normaal gesproken zou doen Mijn diagnose: lambda sensor eens doormeten. Ik dacht dat ie tussen 0,1 en 1 volt moest varieren, maar hoe meet ik hem ook alweer door? De searcg biedt niet echt uitkomst…
Waarschijnlijk heb je 4 draden, 2 ervan is de verwarming en 2 signaaldraden. Zoek eerst uit welke de signaaldraden zijn.
Je zou eerst ook kunnen kijken door de multimeter op Ohm te zetten en controleren of de Ohmmeter een waarde aangeeft of oneindig (infinity of een afkorting daarvan).
Als een weerstandswaarde wordt aangegeven kun je het signaal meten. Laat de motor lopen en houdt de meetpennen van de voltmeter tegen de polen in de stekker (stekker niet losmaken). Als dit werkt, zie je de meting variëren tussen 0,1V(arm mengsel) en 1V(rijk mengsel) en geen tussenliggende waarden.
Controleer even (als je dat nog niet hebt gedaan) of je misschien 2 lambda sondes hebt ivm 24v motor.
Succes,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Citrophile schreef:bxsport.com schreef:Hmm, het schokken en onregelmatig stationair lopen begint me te vervelen. Ik kwam er ook achter dat ie nogal zuipt, nog meer dan een V6 24v normaal gesproken zou doen Mijn diagnose: lambda sensor eens doormeten. Ik dacht dat ie tussen 0,1 en 1 volt moest varieren, maar hoe meet ik hem ook alweer door? De searcg biedt niet echt uitkomst…
Waarschijnlijk heb je 4 draden, 2 ervan is de verwarming en 2 signaaldraden. Zoek eerst uit welke de signaaldraden zijn.
Je zou eerst ook kunnen kijken door de multimeter op Ohm te zetten en controleren of de Ohmmeter een waarde aangeeft of oneindig (infinity of een afkorting daarvan).
Als een weerstandswaarde wordt aangegeven kun je het signaal meten. Laat de motor lopen en houdt de meetpennen van de voltmeter tegen de polen in de stekker (stekker niet losmaken). Als dit werkt, zie je de meting variëren tussen 0,1V(arm mengsel) en 1V(rijk mengsel) en geen tussenliggende waarden.
Controleer even (als je dat nog niet hebt gedaan) of je misschien 2 lambda sondes hebt ivm 24v motor.Succes,
Citrophile
Thanx, ik zal het eens proberen zodra ik een brug tot mijn beschikking heb. Ik vrees dat ik er anders niet fatsoenlijk bij kom. En als ze allebei kapot zijn: auw auw, 150 euro p/s ofzo. Wie 24v wil rijden, moet pijn lijden
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zij trekt nergens valse lucht aan? Mischien toch nog een keer de bougiekabels nalopen? En de massa?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Zij trekt nergens valse lucht aan? Mischien toch nog een keer de bougiekabels nalopen? En de massa?
Je hebt gelijk, ik zal van het weekend even de massa nalopen en een extra massakabel naar het blok leggen. Ik zat me trouwens te bedenken dat het de lambdasonde niet kan zijn, want mijn motormanagementlampje (wat een woord) geeft geen storingen aan. En ja, het lampje doet het want het gaat na 2 seconden na het starten gewoon uit
Oh well, we zoeken gewoon verder dit weekend!
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Probeer eerst de massa! Ik ben benieuwd, want ik wil dat ook gaan doen bij de mijne.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ik vind het draadje nu net pas. Mooi ding hoor en dan voor die prijs… Als e er nog zoeen weet…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Vandaag even wat klussen aan de XM. Kan iemand mij vertellen waar de stappenmotor en de gaskleppotentiometer zitten bij de V6 24v? Ik zal wel scheel zijn, maar ik kan ze echt niet vinden ops:
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Hmmm, ik zat me nog wat te bedenken. ALs ik het mis heb moet iemand mij corrigeren. Het zit zo: mijn snelheidsmeter is kaduuk. Als ik even in mijn documentatie kijk, zie ik dat er ook een snelheidssensor een rol speelt in het hele lucht/brandstof verhaal. Omdat mijn snelheidsmeter niet goed werkt, kan het zijn dat de sensor dus verkeerde waarden aangeeft en daarom de lucht/brandstofverhouding niet klopt.
Logische gedachtengang of een hersenspinsel?
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010