Ik denk dat je het bij de veerpoot retour (bestuurderskant) moet zoeken, krik eronder wiel eraf en even kijken
Jdt schreef:Ik denk dat je het bij de veerpoot retour (bestuurderskant) moet zoeken, krik eronder wiel eraf en even kijken
Je bent me net te snel af…..ik dacht daar ook al aan toen ik de foto’s bekeek…. v.w.b het LHM probleem dus.
En tsja Wouter….het mag bekend zijn dat de 1.6 en 1.9 wel van een slokje motorolie houden….i.v.m. klepseals en zo.
Ik dacht bij mijn rode TZI ook dat de net vernieuwde oktopus weer wat gaan lekken, omdat de LHM via die veerpoot naar alle kanten onder de motor loopt en je daardoor helemaal de weg kwijt bent WAAR die lekkage nu vandaan komt….en daarbij…het is nu zo’n vette boel onder je BX, zie nu maar eens een lekkage te ontdekken van de motorolie.
Aan de foto’s te zien zit de lekkage dus aan de zijkant en dan ga je al snel de retourslang verdenken.
Sjees, met die vettigheid moet je het bijna wel zien druppelen. Niet echt verstandig om hier lang mee door te rijden, want je band en remschijf worden ook hardstikke vettig zo. De retour van de veiligheidsklep kan ook nog flink lekken.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik neem aan dat Wouter de veerpootretourslangetjes wel gecheckt heeft….of niet??
Enkelen hebben het al gezegd, maar dit moet wel van je veerpoot vandaan komen. Als het aan de retourslangen ligt (losgeschoten of afgebroken) dan denk ik dat je veerpoot ook aardig gaar is, gezien de giga hoeveelheid retourLHM.
Zelf heb ik ook ff gereden met afgebroken retourleidingen re.voor. Het werd wel een beetje vettig aan de binnenzijde van de wielkast, maar zo als bij jou doet me vermoeden dat de veerpoot bijna overleden is.
Succes!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
woutersmits schreef:Ik neem aan dat Wouter de veerpootretourslangetjes wel gecheckt heeft….of niet??
Uiteraard.
Veerpootretourtjes zitten nog netjes vast.
macnail schreef:Enkelen hebben het al gezegd, maar dit moet wel van je veerpoot vandaan komen. Als het aan de retourslangen ligt (losgeschoten of afgebroken) dan denk ik dat je veerpoot ook aardig gaar is, gezien de giga hoeveelheid retourLHM.
Zelf heb ik ook ff gereden met afgebroken retourleidingen re.voor. Het werd wel een beetje vettig aan de binnenzijde van de wielkast, maar zo als bij jou doet me vermoeden dat de veerpoot bijna overleden is.
Succes!!
Bedoel je de veerpoot zelf?
Dat zou je toch moeten merken tijdens het rijden? Dat zo’n ding ineens niet meer veert…
Verder moet wel worden gezegd dat, ook tijdens het rijden, de drukregelaar eens per 3 seconden tikt, ondanks de nieuwe voorraadbol.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Op je HD-regelaar zit ook een retour. Dit is een dun, doorzichtig slangetje dat in de richting van het linkervoorwiel over de versnellingsbak wegloopt. Als de regelaar ‘matig’ wordt, (te merken door bijvoorbeeld vaak tikken ondanks een goede voorraadbol) loopt de druk te hoog op voor dit slangetje en schiet hij eruit. Daarna plopt er iedere keer als de regelaar uitslaat wat LHM in de richting van je LV wiel. Kan je ook nog even checken…. Als er een hard kunststoffen slangetje ergens onder hangt, weet je nu waar hij in hoort!
Succes!
Gr Martijn
Of laat er eens een deskundig iemand naar kijken. Dit schiet ook niet op zo.
Bedankt voor de diverse tips in ieder geval.
Deskundige help zal moeilijk gaan, aangezien ik tijdens openingsuren van garages werk.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Dat doen de meeste van mijn klanten…!
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Dat doen de meeste van mijn klanten…!
Gr Martijn
Ja, maar jouw klanten hebben wellicht om tijdens werktijd even langs te rijden. Dat zal bij mij voorlopig niet gaan, nu ik nog in de trainingsperiode zit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Martijn de Ruijter schreef:Dat doen de meeste van mijn klanten…!
Gr Martijn
Ja, maar jouw klanten hebben wellicht om tijdens werktijd even langs te rijden. Dat zal bij mij voorlopig niet gaan, nu ik nog in de trainingsperiode zit.
‘s avonds brengen, een leenauto meenemen en de volgende avond weer ophalen gaat bij sommige garage’s ook hoor
‘s Avonds brengen gaat toch alleen als de garage nog open is? Hoe kun je anders de sleutels van de leenauto meenemen…..?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:‘s Avonds brengen gaat toch alleen als de garage nog open is? Hoe kun je anders de sleutels van de leenauto meenemen…..?
kan je over bellen. bij mijn garage moeten ‘s avonds nog kippen en katten gevoerd bijvoorbeeld, of soms worden de sleutels ergens verstopt
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
XBXG schreef:‘s Avonds brengen gaat toch alleen als de garage nog open is? Hoe kun je anders de sleutels van de leenauto meenemen…..?
Daar zijn wel zoooooveel mouwen aan te passen…..
Gr Martijn