Chinco schreef:abxsport schreef:Ik ben niet eigenwijs, ik zeg alleen maar dat je zelf moet uitvinden wat je het beste vind. Ik gebruik al lang geen WD40 meer, niet omdat t niet werkt maar omdat ik een of andere goedkope kruipolie gebruik (hoef ik niks voor te betalen).
En WD40 zal voor t ene wel geschikt zijn en voor t andere niet, maar dat moet je gewoon ff zelf proberen.Dat noem ik wel eigenwijs, je mag best leren van de fouten van een ander. WD40 is prima smeerspul, maar het kruipt gewoon nagenoeg niet!
Dat is bewezen en door meerdere ervaren sleutelaars geconstateerd!
Ik voel zelfs de neiging opkomen om Paul Rosenmuller te parafraseren: “dat is niet GEWOON eigenwijs, maar…”, nee, ik doe het toch maar niet.
Herhaling tig van tig dan maar: WD40 is een prima smeermiddel maar hopeloos als kruipolie. En dat heb ik niet helemaal zelf in mijn eentje bedacht maar ik ben er door anderen op mijn fouten gewezen, en verdraaid, het blijkt tóch te kunnen: soms hebben andere mensen gewoon gelijk!
En aangezien er nogal wat afgetobd wordt door mensen die met de verkeerde middelen o.a. de ontluchtingsnippels van de achterremmen v/d BX molesteren heb ik mij voorgenomen deze uiterst nuttig gebleken kennis verder te verbreiden.
En nog wat; over al die mensen die lopen te tobben met het een week van te voren inspuiten van spullen met niet de meest geschikte middelen - dat heb ik nou nog nooit van een garage gehoord: “ja, het duurde inderdaad een week, maar dat kwam omdat we dat boutje niet los kregen”... geeft dat niet al aan dat er tóch een betere manier moet zijn?
Ich bin ein Breaker
Ik zal WD40 niet meer noemen op dit forum..
Ik heb geen zin om verder te gaan met deze nutteloze discussie, probleem is al opgelost. Dus de vraagsteller is tevreden lijkt mij. Met kruipolie was het hem ook niet gelukt. Dus wat dat betreft…
WD40, sorry kon t niet laten.