23 van de 40
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 12 maart 2007 05:22 PM
  [ # 331 ]
marx-7 schreef:

Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben Shocked

Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..

Wat ook mogelijk is (en wat ik al gedaan zou hebben Wink ) is start de motor, ga voor de auto liggen met je blik gericht op het gedeelte waar de druppels liggen en het lijkt me goed mogelijk dat je snel kunt zien waar het nu lekt. Het is zo’n smeerzooi daar omdat de rijwind de eventuele lekkende LHM zo te zien over de hele onderkant heeft verdeeld.

succes!

Ik moet wel bekennen dat ik er respect voor begin te krijgen dat je het zolang volhoudt na al die mankementjes. Men kan me nog 20 X vertellen dat het wel karakter zal zijn, maar eens…... Wink

Het lullige is dat het daar vrijwel niet lekt als de auto stilstaat met de motor aan Wink Maar ik zou gewoon de slangen even goed inspecteren

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 maart 2007 05:39 PM
  [ # 332 ]
marx-7 schreef:

Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben Shocked

En wat denk je daarmee te gaan uitrichten dan?

Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..

Veeg het subframe eens schoon met een lap, start de motor en kijk goed waar het lekt. Zeker als het overtuigend druppelt moet je daarmee het lek kunnen vinden.

De SB heeft btw ook een retour, die vnl lekt als je stuurt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 12 maart 2007 05:55 PM
  [ # 333 ]
karel schreef:
marx-7 schreef:

Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben Shocked

En wat denk je daarmee te gaan uitrichten dan?

Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..

Veeg het subframe eens schoon met een lap, start de motor en kijk goed waar het lekt. Zeker als het overtuigend druppelt moet je daarmee het lek kunnen vinden.

De SB heeft btw ook een retour, die vnl lekt als je stuurt.

Nou, met deze zooi kan je helemaal niks zien, laat staan iets nuttigs doen.
Bovendien zal het toch schoon moeten. Gewoon alles schoonspuiten, met zo´n zooi kan je niks

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 maart 2007 05:57 PM
  [ # 334 ]

een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 maart 2007 06:05 PM
  [ # 335 ]
citroenc2 schreef:

een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen

In de wielkasten is dat niet zo’n probleem hoor. In de motoruimte moet je wel voorzichtig zijn, zeker met al die extra elektra voor de LPG.

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 12 maart 2007 06:49 PM
  [ # 336 ]
mpostma schreef:
citroenc2 schreef:

een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen

In de wielkasten is dat niet zo’n probleem hoor. In de motoruimte moet je wel voorzichtig zijn, zeker met al die extra elektra voor de LPG.

zoals met alles is ook het ook hier verstandig om het met “beleid” te doen uiteraard….ik vrees dat je aan de foto’s te zien aan ‘n poetslapje niet zo heel veel meer hebt Wink

Niet in het wilde weg gaan rondspuiten onder de motorkap, de mijne deed het niet meer daarna en heeft me nieuwe bougies en kabels gekost.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 maart 2007 07:02 PM
  [ # 337 ]
OscarTZDTurbo schreef:
karel schreef:
marx-7 schreef:

Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben Shocked

En wat denk je daarmee te gaan uitrichten dan?

Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..

Veeg het subframe eens schoon met een lap, start de motor en kijk goed waar het lekt. Zeker als het overtuigend druppelt moet je daarmee het lek kunnen vinden.

De SB heeft btw ook een retour, die vnl lekt als je stuurt.

Nou, met deze zooi kan je helemaal niks zien, laat staan iets nuttigs doen.
Bovendien zal het toch schoon moeten. Gewoon alles schoonspuiten, met zo´n zooi kan je niks

Mwah, ik heb het nog nooit nodig gehad, en ik ben toch echt wel wat gewend / meegemaakt. Gewoon afvegen met een lapje, wat kranten of wat ook. Het moet niet per sé schoon, LHM is een prima “poetsmiddel”.

Mijn 1e gok zou zijn: bovenop het subframe bij het linker voorwiel, daar ligt een aantal interessante retourleidinkjes.
De retour v/d sb en de retour van de veiligheidsklep; die zitten daar meen ik in een Y-verbinding (of daar zit een andere leiding bij, maar dat Y-stuk zit er iig ok). De betrokken slangen en die Y-verbinding kunnen allemaal kapot. Naja, wiel goed insturen zodat je wat zicht hebt, even afvegen en dan maar proberen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 12 maart 2007 08:37 PM
  [ # 338 ]

Bedankt voor de reacties.  Smile

Morgenavond denk ik even tijd te hebben en dan rijd ik de BX even naar een rustig plekje. Dan even de BX omhoog en linker voorwiel eraf en met een doek even alles droog/droger maken om eens te inspecteren.  Wink

Gek genoeg lag vanmorgen maar een heel klein plasje onder de BX. En de LHM-lampjes brandden nu niet eens meer. Het lijkt dus wel alsof het de ene dag veel erger is dan de andere.  Rolling Eyes
Oja, dat heet dan weer karakter…  Laughing

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 12 maart 2007 08:45 PM
  [ # 339 ]

Meteen een kleine update: met grote waarschijnlijkheid breng ik de BX morgen even weg. Niet dat ik er geen zin in heb, maar voorlopig heb ik het ff druk met andere dingen.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 12 maart 2007 11:06 PM
  [ # 340 ]
mpostma schreef:
citroenc2 schreef:

een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen

In de wielkasten is dat niet zo’n probleem hoor. In de motoruimte moet je wel voorzichtig zijn, zeker met al die extra elektra voor de LPG.

Diesel rulezzz. Elke maand het motorcompartinent schoonspuiten in de wasstraat!!!

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 maart 2007 03:28 AM
  [ # 341 ]
XBXG schreef:

En de LHM-lampjes brandden nu niet eens meer.

Die hebben de moed bij jou allang opgegeven, die lampjes Laughing

Je ziet ze denken….zal ik nog aangaan bij hem…oh nee, het is Wouter Mr. Green

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 maart 2007 12:13 AM
  [ # 342 ]

Zo, de BX staat ff bij Mike, dus die is in goede handen.
Dus nu rij ik ff een paar daagjes in een hele leuke C15D, heerlijk karretje hoor! Al komt dat wellicht ook door de BX 16V-stoelen.  Cool

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 14 maart 2007 12:51 AM
  [ # 343 ]
XBXG schreef:

Zo, de BX staat ff bij Mike, dus die is in goede handen.
Dus nu rij ik ff een paar daagjes in een hele leuke C15D, heerlijk karretje hoor! Al komt dat wellicht ook door de BX 16V-stoelen.  Cool

Ha, het grijze slalommobiel van afgelopen weekend Laughing

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 maart 2007 12:52 AM
  [ # 344 ]

Ja dia ja.  Laughing

Het ene moment scheurt ie zijdelings in Lelystad, het andere moment rustig toerend met 110 km/h over de snelweg.  Wink

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 maart 2007 01:13 AM
  [ # 345 ]

Hey Pytrik, das toch de leraar duits? Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
23 van de 40
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook