marx-7 schreef:Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben
Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..
Wat ook mogelijk is (en wat ik al gedaan zou hebben ) is start de motor, ga voor de auto liggen met je blik gericht op het gedeelte waar de druppels liggen en het lijkt me goed mogelijk dat je snel kunt zien waar het nu lekt. Het is zo’n smeerzooi daar omdat de rijwind de eventuele lekkende LHM zo te zien over de hele onderkant heeft verdeeld.
succes!
Ik moet wel bekennen dat ik er respect voor begin te krijgen dat je het zolang volhoudt na al die mankementjes. Men kan me nog 20 X vertellen dat het wel karakter zal zijn, maar eens…...
Het lullige is dat het daar vrijwel niet lekt als de auto stilstaat met de motor aan Maar ik zou gewoon de slangen even goed inspecteren
marx-7 schreef:Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben
En wat denk je daarmee te gaan uitrichten dan?
Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..
Veeg het subframe eens schoon met een lap, start de motor en kijk goed waar het lekt. Zeker als het overtuigend druppelt moet je daarmee het lek kunnen vinden.
De SB heeft btw ook een retour, die vnl lekt als je stuurt.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:marx-7 schreef:Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben
En wat denk je daarmee te gaan uitrichten dan?
Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..
Veeg het subframe eens schoon met een lap, start de motor en kijk goed waar het lekt. Zeker als het overtuigend druppelt moet je daarmee het lek kunnen vinden.
De SB heeft btw ook een retour, die vnl lekt als je stuurt.
Nou, met deze zooi kan je helemaal niks zien, laat staan iets nuttigs doen.
Bovendien zal het toch schoon moeten. Gewoon alles schoonspuiten, met zo´n zooi kan je niks
Citroën D Special 1970
een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen
citroenc2 schreef:een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen
In de wielkasten is dat niet zo’n probleem hoor. In de motoruimte moet je wel voorzichtig zijn, zeker met al die extra elektra voor de LPG.
mpostma schreef:citroenc2 schreef:een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen
In de wielkasten is dat niet zo’n probleem hoor. In de motoruimte moet je wel voorzichtig zijn, zeker met al die extra elektra voor de LPG.
zoals met alles is ook het ook hier verstandig om het met “beleid” te doen uiteraard….ik vrees dat je aan de foto’s te zien aan ‘n poetslapje niet zo heel veel meer hebt
Niet in het wilde weg gaan rondspuiten onder de motorkap, de mijne deed het niet meer daarna en heeft me nieuwe bougies en kabels gekost.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
OscarTZDTurbo schreef:karel schreef:marx-7 schreef:Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben
En wat denk je daarmee te gaan uitrichten dan?
Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..
Veeg het subframe eens schoon met een lap, start de motor en kijk goed waar het lekt. Zeker als het overtuigend druppelt moet je daarmee het lek kunnen vinden.
De SB heeft btw ook een retour, die vnl lekt als je stuurt.
Nou, met deze zooi kan je helemaal niks zien, laat staan iets nuttigs doen.
Bovendien zal het toch schoon moeten. Gewoon alles schoonspuiten, met zo´n zooi kan je niks
Mwah, ik heb het nog nooit nodig gehad, en ik ben toch echt wel wat gewend / meegemaakt. Gewoon afvegen met een lapje, wat kranten of wat ook. Het moet niet per sé schoon, LHM is een prima “poetsmiddel”.
Mijn 1e gok zou zijn: bovenop het subframe bij het linker voorwiel, daar ligt een aantal interessante retourleidinkjes.
De retour v/d sb en de retour van de veiligheidsklep; die zitten daar meen ik in een Y-verbinding (of daar zit een andere leiding bij, maar dat Y-stuk zit er iig ok). De betrokken slangen en die Y-verbinding kunnen allemaal kapot. Naja, wiel goed insturen zodat je wat zicht hebt, even afvegen en dan maar proberen.
Ich bin ein Breaker
Bedankt voor de reacties.
Morgenavond denk ik even tijd te hebben en dan rijd ik de BX even naar een rustig plekje. Dan even de BX omhoog en linker voorwiel eraf en met een doek even alles droog/droger maken om eens te inspecteren.
Gek genoeg lag vanmorgen maar een heel klein plasje onder de BX. En de LHM-lampjes brandden nu niet eens meer. Het lijkt dus wel alsof het de ene dag veel erger is dan de andere.
Oja, dat heet dan weer karakter…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Meteen een kleine update: met grote waarschijnlijkheid breng ik de BX morgen even weg. Niet dat ik er geen zin in heb, maar voorlopig heb ik het ff druk met andere dingen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mpostma schreef:citroenc2 schreef:een bx kan je beter niet schoonspuiten onder hoge druk alles wordt zeiknat en een bx kan daar helaas niet zo best tegen
In de wielkasten is dat niet zo’n probleem hoor. In de motoruimte moet je wel voorzichtig zijn, zeker met al die extra elektra voor de LPG.
Diesel rulezzz. Elke maand het motorcompartinent schoonspuiten in de wasstraat!!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
XBXG schreef:En de LHM-lampjes brandden nu niet eens meer.
Die hebben de moed bij jou allang opgegeven, die lampjes
Je ziet ze denken….zal ik nog aangaan bij hem…oh nee, het is Wouter
Zo, de BX staat ff bij Mike, dus die is in goede handen.
Dus nu rij ik ff een paar daagjes in een hele leuke C15D, heerlijk karretje hoor! Al komt dat wellicht ook door de BX 16V-stoelen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Zo, de BX staat ff bij Mike, dus die is in goede handen.
Dus nu rij ik ff een paar daagjes in een hele leuke C15D, heerlijk karretje hoor! Al komt dat wellicht ook door de BX 16V-stoelen.
Ha, het grijze slalommobiel van afgelopen weekend
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ja dia ja.
Het ene moment scheurt ie zijdelings in Lelystad, het andere moment rustig toerend met 110 km/h over de snelweg.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hey Pytrik, das toch de leraar duits?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY