2 van de 2
 < Vorige 1 2

auto schorsen
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 maart 2007 07:09 PM
  [ # 16 ]

@citroenc2: het is toch echt een jaar.
Van de RDW Site:
Schorsen

Opnieuw schorsen binnen een jaar
Als dezelfde eigenaar hetzelfde kenteken binnen één jaar na aanvang van de eerste schorsing opnieuw laat schorsen, dan geldt een ander schorsingstarief zie het tarief ‘schorsen na opheffen schorsing’. Dit geldt niet voor de voertuigen die onder het lage tarief vallen.

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 12 maart 2007 07:13 PM
  [ # 17 ]

Ik heb een keer de volle mep (113 euro) moeten betalen voor de deauville, omdat ik daar maar een paar maand in gereden had, en hem daarna weer moest schorsen.
Vervolgens zaten we bij een andere auto met het zelfde probleem; het kenteken in kwestie is tijdelijk op mijn vaders naam gezet, en toen geschorst. Kost in totaal iets van 33 euro. Dus je kan er wel onderuit komen Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 12 maart 2007 07:14 PM
  [ # 18 ]
mpostma schreef:

@citroenc2: het is toch echt een jaar.
Van de RDW Site:
Schorsen

Opnieuw schorsen binnen een jaar
Als dezelfde eigenaar hetzelfde kenteken binnen één jaar na aanvang van de eerste schorsing opnieuw laat schorsen, dan geldt een ander schorsingstarief zie het tarief ‘schorsen na opheffen schorsing’. Dit geldt niet voor de voertuigen die onder het lage tarief vallen.

ik heb alleen ervaring met me oude autos dus laag tarief

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 maart 2007 07:28 PM
  [ # 19 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik heb een keer de volle mep (113 euro) moeten betalen voor de deauville, omdat ik daar maar een paar maand in gereden had, en hem daarna weer moest schorsen.
Vervolgens zaten we bij een andere auto met het zelfde probleem; het kenteken in kwestie is tijdelijk op mijn vaders naam gezet, en toen geschorst. Kost in totaal iets van 33 euro. Dus je kan er wel onderuit komen Laughing

hmmm, das ook een idee! mn vader lief aankijken, of mn moeder (geen rijbewijs)  Mr. Green

heb net ff de papieren niet hier, weet mn schorsingsdatum niet, wel dat de apk begin juni verloopt, krijg je dat weer…
maar je mag met een geschorste wagen de straat op naar de APK keuring, als je m maar verzekerd.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 12 maart 2007 07:33 PM
  [ # 20 ]

als je de auto binnen 3 maand weer uit de schorsing haalt betaal je achteraf ook nog je wegen belasting tenzij de schorsing door verkoop wordt opgeheven..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 maart 2007 07:34 PM
  [ # 21 ]
ieksEmmu schreef:
GoofBlikscha schreef:

hmmm, das ook een idee! mn vader lief aankijken, of mn moeder (geen rijbewijs)  Mr. Green

heb net ff de papieren niet hier, weet mn schorsingsdatum niet, wel dat de apk begin juni verloopt, krijg je dat weer…
maar je mag met een geschorste wagen de straat op naar de APK keuring, als je m maar verzekerd.

nope want als jij je auto keurt valt hij aut uit de schorsing
en voor dat jij bij de apk ben en controle heb krijg je een hele dikke bon

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 maart 2007 07:36 PM
  [ # 22 ]
xm'metje schreef:

als je de auto binnen 3 maand weer uit de schorsing haalt betaal je achteraf ook nog je wegen belasting tenzij de schorsing door verkoop wordt opgeheven..

dus minstens 3 maanden rijden…

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 maart 2007 07:40 PM
  [ # 23 ]
citroenc2 schreef:
ieksEmmu schreef:
GoofBlikscha schreef:

ff opgezocht, rdw:

Als de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK. Laat uw voertuig keuren vlak voordat de schorsing afloopt. U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan. Zorg er wel voor dat het voertuig op dat moment verzekerd is.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 12 maart 2007 07:42 PM
  [ # 24 ]
ieksEmmu schreef:
citroenc2 schreef:
ieksEmmu schreef:
GoofBlikscha schreef:

ff opgezocht, rdw:

Als de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK. Laat uw voertuig keuren vlak voordat de schorsing afloopt. U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de keuring te gaan. Zorg er wel voor dat het voertuig op dat moment verzekerd is.

maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je een apk afspraak heb lijkt mij en dan ook dicht bij huis

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 12 maart 2007 07:48 PM
  [ # 25 ]
ieksEmmu schreef:
xm'metje schreef:

3 maanden rijden Rolling Eyes .... Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 maart 2007 08:06 PM
  [ # 26 ]
xm'metje schreef:
ieksEmmu schreef:
xm'metje schreef:

3 maanden rijden Rolling Eyes .... Laughing

Twisted Evil

t is meer dat nu ik berekend heb dat ik afgelopen jaren al 3500 euro “geinvesteerd” heb in mn 2.0i, en ik die niet weg kan doen (zeker wanneer ik nu de koppelingsplaten laat vervangen + beurt)
speelt ook mee dat wanneer ik met de V6 een maandje of 1-2 rij, ik m écht goed kan gaan stallen (nieuwe olie, oude banden/velgen eronder)

met de motor gaat dat schorsen etc toch makkelijker…
wat zou er tegen zijn om nieuwere autos te schorsen? hoe minder rijdende autos hoe beter voor t milieu toch? Mr. Green
Of stort de economie in als iedereen zn auto laat staan/schorst?

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 14 maart 2007 12:18 PM
  [ # 27 ]

wat is eigenlijk de boete voor het rijden met een geschorste wagen?

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 14 maart 2007 12:25 PM
  [ # 28 ]

hmmm

kentekenbewijs met foutieve gegevens (want hij staat geschorst) 190,-

geen geldig APK keuringsbewijs (als die verlopen is) 75,-

naheffing van de belasting dienst (V6 56,-) heel jaar?

vergeet ik wat?
Confused

Profiel  

Elpee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61

Gepost: 31 december 2007 12:07 PM
  [ # 29 ]

De dag - datum - van de eerste tenaamstelling is bepalend voor de leeftijd van een auto…..........

Profiel  

baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 753

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 31 december 2007 02:32 PM
  [ # 30 ]

Dus in geval van deze C15, 1-2-1993, de dag dat hij gekentekend is voor het eerst. Zo’n orga datum is leuk voor de weet maar doet verder niet ter zake voor dit gegeven. Maar zo groot is het probleem toch niet, nog 1 maand wachten tot 1 februari….. ?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook