Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Op je p.k getrapt?
Hoezo zou ik niet weten waar het over gaat. Denk je nou echt dat ik zomaar blind replies ga zitten invoeren?
Maar blijkbaar weet jij precies wat ik weet. Ben je paranormaal? Dan moet je waarschijnlijk op een ander forum wezen.
Natuurlijk heb ik de hele thread gelezen en weet precies waar het over gaat. Ik wist niet dat jij met een serieus onderwerp bedoelt dat niemand eens een keer een grapje of woordspeling mag uithalen.
Get a life, en gun andere het hunne!
Wie voelt zich nou op zijn p.k getrapt TILANUS, aan jou opmerking te zien kan dat er maar 1 zijn
C YA
Hessel Roskam
Kom op Hessel, mooi geweest zo
Dit gaat nergens over.
Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007
okayayayayay,
we zijn weer on topic.
Heb me verder een beetje afzijdig gehouden inzake dit onderwerp.
Wat ik niet snap waarom je in hemelsnaam de verlichting automatisch aan wil hebben bij het starten, je lampen aan zetten is een kwestie van een schakelaar omdraaien, toch Ingewikkelder hebben ze het volgens mij niet gemaakt.
Net zo goed als je je autogordel automatisch om doet doe ik in dezelfde handeling mijn verlichting aan. Wat is nu het probleem
Ik vind het overigens spannender dat de verlichting bij het verlaten een paar tellen aan blijft dan dat ie bij het starten meteen aan gaat, maar dat is natuurlijk persoonlijk

- C5 X Shine Hybrid 225
Terug on Topic gelukkig.
Ik zou het zelf ook niet laten instellen, omdat ik, net als vele anderen dat altijd als een automatische handeling doe.
Maar ik kan me voorstellen, dat wanneer je bijvoorbeeld van jezelf weet dat je het nogal eens vergeet, dit wel gemakkelijk is.
Het mooie is dat je het KAN instellen. Des te meer keuzevrijdheid aan de bestuurder om het zaakje in te stellen zoals hij dat wil.

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
automatisch verlichting aan
Beste lezers,
ik heb het laten instellen omdat ik overdag niet afhankelijk wil zijn van de sensor. De follow me home functie blijft ook nu werken, kun je met de knop op de afstandbediening zelf ook aan- of uitzetten. Gemak dient de mens, toch?
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Bovendien is het tegenwoordig in een paar landen verplicht om altijd je lichten aan te hebben; was dat nou Oostenrijk en Zweden, weet ff niet meer
Het is natuurlijk niet zo dat men (vanuit NL of B) in deze landen dagelijks komt (om de anderen wijsneuzen voor te zijn ) maar het gemak dient de mens en sommige willen hun lichten nu een maal altijd aan hebben. Het is een personelijk keuze/voorkeur net als zo veel andere dingen in het leven.
Overigens, door je lichten aan te hebben verbruik je meer brandstof… Het werkt net als bij een airco alleen minder sterk natuurlijk. Hoeveel meer het precies is, kan ik niet vertellen. Maar ik denk dat dit niet de reden zal zijn om de lichten ‘s nachts uit te hebben

- C5 X Shine Hybrid 225
Ik meen mij te kunnen herrinneren dat, een heel aantal jaren geleden in Nederland ook die discussie in de regering speelde. Of ze het nu wel of niet verplicht moesten stellen om ook overdag altijd je lichten aan te hebben.
Natuurlijk volgden er toen legio onderzoeken en rapporten (voornamelijk van milieuridders natuurlijk) hoeveel extra brandstof -en daarmee uitstoot- dat wel niet zou kosten.
Mij staat vaag iets bij van 2 of 3%.
Ik vind dat ze het moeten verplichten licht aan overdag. Je komt ze wel eens tegen als je wil inhalen van die grapjassen die zonder licht rijden bij twijfelachtige weersomstandigheden.
Maar ik ben dus zo vergeetachtig dat ik mijn lichten vaak vergeet aan te zetten (overdag). Vandaar het bezoekje aan de dealer.
C YA
Hessel Roskam

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
tilanus schreef:Mij staat vaag iets bij van 2 of 3%.
Dit kan best kloppen. Mij staat net zo vaag iets bij dat de mistlichten ongeveer van 0.5 tot 1% meerverbruik veroorzaken.

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
verlichting altijd aan
Ik rij al jaren overdag met het licht aan, veiligheid vind ik belangrijker dan een iets hoger verbuik. Ik rij ook regelmatig motor en ook dan gaat het licht automatisch aan. Ben het eens met de opmerking van Hessel, zonder licht val je veel minder op.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

- C5 X Shine Hybrid 225
Daar zijn we het zeker over eens. Ik rijd ook altijd met de lichten aan. Ik ben het ook met jullie eens dat het verplicht zou moeten worden in Nederland. (en in heel Europa, wat mij betreft) Wanneer het zover komt, dan komt die appélverlichting er vanzelf standaard op.
Tot die tijd draai ik nog wel even aan de schakelaar. Gaat in 1 meute door met de gordel en de radio.
Hoi,
Poster “C4 2.0 HDI fan” gaf het perfect aan!!
Alleen in de autostand werkt de follow me home verlichting automatisch!!!!! En dan werken je lichten dus niet overdag!
Er is dus een groot voordeel om de appelverlichting aan te laten zetten.
- Altijd je lichten aan dus veiliger
- altijd follow me home best makkelijk
Heb het vorige week ook laten instellen en gelijk ook de aux in aan laten zetten. Kun je makkelijk een mp3 aansluiten.
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise

- C5 X Shine Hybrid 225
JT schreef:
Heb het vorige week ook laten instellen en gelijk ook de aux in aan laten zetten. Kun je makkelijk een mp3 aansluiten.
Heb je daar nog iets voor moeten betalen, of was dat service van de zaak?
In de handleiding blz 75 staat dit:
In- en uitschakelen van de
automatische bediening van de
appèllichten (afhankelijk van
land van bestemming):
1. Druk op toets O.
2. Selecteer met toets J of M de
icoon “Persoonlijke instellingen-
Configuratie”. Druk op toets L
om uw keuze te bevestigen.
3. Selecteer vervolgens het submenu
voor de instellingen van
de auto. Druk op toets L om
uw keuze te bevestigen.
4. Selecteer met toets J of M
“Verlichting en signalering”.
Druk op toets L om uw keuze
te bevestigen.
5. Vink vervolgens door het indrukken
van toets L de functie
“Appèllichten” aan of uit.
6. Druk op de toets “OK” op het display
Waarom kunnen ze deze keuze niet in alle landen hebben, of zit het erin? Misschien dat een van de huidige eigenaren dit kan bevestigen, dat je het zelf kunt doen?
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van