Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Voordat je geld uitgeeft aan die ABS:
Bij mij waren het de stekkertjes bij de voorwielen.
Die kom je tegen als je de kabels van de sensors volgt. Wielen eraf is wel handig.
Lostrekken, goed schoonmaken, ik doe dat met remmenreiniger.
Als het goed droog is inspuiten of smeren met vaseline. Al 30.000 km geen probleem meer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Voordat je geld uitgeeft aan die ABS:
Bij mij waren het de stekkertjes bij de voorwielen.
Die kom je tegen als je de kabels van de sensors volgt. Wielen eraf is wel handig.
Lostrekken, goed schoonmaken, ik doe dat met remmenreiniger.
Als het goed droog is inspuiten of smeren met vaseline. Al 30.000 km geen probleem meer.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
ABS doet het al weer. Was bij mij een combi van kapotte zekering en vieze stekkers.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Lambdasonde vervangen, helaas weinig verbetering. Deze gaf overigens geen signaal dus was echt kaduuk. Nu hebben we wel weer signaal.
Hij geeft als foutcode, code 52.
Daarnaast blijken de brandstofdrukregelaars boven op het blok lek te zijn. Deze worden vervangen door nieuwe.
Verder nog suggesties. ben overigens ook bang voor de kat, maar de loop mag daar niet onder leiden.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Nou zo te horen komt het wel inorde.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Helaas slecht nieuws. Ondanks alle maatregelen blijft de auto matig lopen (is wel beter geworden, maar niet zoals het moet). De viergastest blijft een fiasco. CO loopt langzaamaan op naar 10% CO daar waar een 0.5% is toegstaan. Ook de HCL waardes zijn veel te hoog.
Kan een kapotte kat dit soort waardes veroorzaken ?
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simmetje schreef:Lambdasonde vervangen, helaas weinig verbetering. Deze gaf overigens geen signaal dus was echt kaduuk. Nu hebben we wel weer signaal.
Hij geeft als foutcode, code 52.
Daarnaast blijken de brandstofdrukregelaars boven op het blok lek te zijn. Deze worden vervangen door nieuwe.
Verder nog suggesties. ben overigens ook bang voor de kat, maar de loop mag daar niet onder leiden.
Code 52 is een lekkend inlaat-/uitlaatspruitstuk…..of een kapotte lambda-sensor
Code Description Check Comp
**** ECU XM V6 Fenix 3B ***
11 End test ***
12 Start test ***
13 Injection air temp sensor 4k@10C; 2,5k@20C; 680@55C 907
14 Cooling water temp sensor 4k@10C; 2,5k@20C; 680@55C; 230@90C 909
15 Fuel pump relais 807
21 Throttle spindle potentiometer 4,5V max swing on pin 9 770
22 432
23 0,5 +/- 0,1V between pin 9 and 17 (gnd) 770
27 Vehicle speed sensor 154
31 900
33 Inlet manifold air pressure sensor 903
34 430
36 818
41 Engine speed sensor 152
42 Fuel injectors 570
43 Engine knock control loop correct fuel grade, mechanical state engine
44 Front anti-knock sensor 150
51 Oxygen/lambda sensor 900
52 Air/fuel mixture control loop inlet or outlet manifold leak
53 Sensor power supply 10-15,5V on pin 4 ECU from gnd (pin 1).
54 ECU malfunction 142
56 Anti-theft start code not entered 176
62 Rear anti-knock sensor 151
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Lamba sonde en mapsensor heb ik al vervangen. Uitlaat en inlaat zijn niet lek…
Er komen nu ook geen foutcodes meer naar voren. Denk dat dit door het vervangen van de lambda sonde is gefixt.
Heb stomweg geen idee meer waar ik nog moet zoeken. Blijf het gevoel hebben dat ie teveel brandstof krijgt.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Stappenmotor en de gaskleppotentoimeter al eens nagekeken, bobine?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Die gaskleppotmeter vind ik wel verdacht, bij een V6 zit die in het gasklephuis, aan het asje waar ook de gasklep mee bediend wordt.
Kan ook zijn dat de koelwatertemperatuursensor voor de ECU gewoon kapot is, in de opwarmfase gaat het wel goed, maar als de motor warm is, verzuipt hij. De koelwatersensor verteld de ECU dat hij bij pak ‘m beet 80 graden overschakeld op het normale programma en dat gebeurt in dit geval dus niet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Dit laatste klinkt logisch. Als ie warm verzuipt krijg je veel onverbrande brandstof en dus een hoog HCL en CO gehalte.
Wat doet de gaskleppottentiometer precies en waarom zou dat de oorzaak kunnen zijn ?
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Die meet de stand van de gasklep
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het helpt allemaal niets. Auto blijft zuipen, slecht lopen en 10% CO uitstoten. heb besloten er een punt achter te zetten.
Nieuwe C4 2.0 VTS HDI is besteld.
Mocht er iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel. Bij voorkeur in zijn geheel.
Domme vragen bestaan niet.
Hmm, jammer… Hoe meet je ook alweer de lambdasonde? Ik meen dat deze tussen de 0,1 en 1 v moet afgeven, maar hoe zit het bij een 24v met de draden?
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010