Dit zou de sensor zijn van een C5 6445.F9
Kan dat ding ook gewoon in een Xm worden geplaatst ? De sensor is volgens mij nu echt overleden. Knippere eerst, gaf toen bovenaardse temperaturen op en knipperd nu weer.
Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Ja uit ervaring weet ik dat de sensor met dat onderdeelnummer inderdaad op een xm past, dus gewoon knip knip door de draadjes de nieuwe er aan solderen goed afisoleren en klaar is kees.
Groeten Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Sorry dat ik inbreek in dit draadje, maar wat is het nut van deze sensor? Is het alleen informatief of worden de gemeten waarden gebruikt door bv. de climate control, airco, ecu ed.?
groet, Jan (wiens sensor al tijden ver vooruit loopt op de huidige klimaatopwarming..)
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
tsja wat is het nut van eenbutentemperatuur meter in je auto.
zelf denk ik hooguit in de winter handig. Hoe groot is de kans op gladheid enzo.
Reden voor mij is dat die meter op me deshbord zit en nu steeds staat te knipperen of vreemde waarden aangeeft. Als tie erop zit , dan wel graag de juiste waarde…
Vooral leuk om te weten, maar ik heb het vermoeden dat de clima control ook de waardes gebruikt?
Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
De gegevens van deze sensor worden gebruikt voor het tempdisplay en voor het climatronicsysteem, het is dus wel degelijk ook echt nuttig als hij werkt!
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!