B_iks schreef:Even uit nieuwsgierigheid, waar zitten bij jouw bx de vulnippels van de airco?
Van wat ik heb gezien zitten ze op de 2 slangen die de aircopomp uitkomen.
En ach, de schade valt gelukkig mee, nog ff een ander knipperlichie, bumper weer spuiten en ff de barst dichtsmelten en dan zie je er niks meer van. Hij rijd er gelukkig niet minder om
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Schandalig! En zuur voor jou! Succes met herstel maar weer?!
mpostma schreef:Je kan wellicht nu wel wat proberen met het waarborgfonds. Die eisen wel dat je 2 aparte getuigen hebt dat je de auto onbeschadigd heb weggezet en dat ie daarna beschadigd was (dat moet toch wel te regelen zijn met wat klasgenoten?), kennelijk door iemand die is doorgereden. Verder moet de schade natuurlijk getaxeerd worden en je moet een politie aangifte rapport hebben.
Helaas, wil je aanspraak maken mag je de auto ook niet verplaatsen (tot aangifte politie is opgenomen)?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
oudelut schreef:Schandalig! En zuur voor jou! Succes met herstel maar weer?!
mpostma schreef:Je kan wellicht nu wel wat proberen met het waarborgfonds. Die eisen wel dat je 2 aparte getuigen hebt dat je de auto onbeschadigd heb weggezet en dat ie daarna beschadigd was (dat moet toch wel te regelen zijn met wat klasgenoten?), kennelijk door iemand die is doorgereden. Verder moet de schade natuurlijk getaxeerd worden en je moet een politie aangifte rapport hebben.
Helaas, wil je aanspraak maken mag je de auto ook niet verplaatsen (tot aangifte politie is opgenomen)?!
o? dat was een paar jaar geleden niet zo….
Zou inderdaad eens een rondje op het parkeerterrein bij je school rondlopen, jouw lak zal zeker wel op de andere auto zitten.
Zoek naar kleine auto’s omdat jouw auto tijdens het parkeren gezakt is, en je bumper aardig geraakt is!
Groet en succes, Jonne
C4 HDI 110
BX GTI 16 soupapes
woutersmits schreef:oudelut schreef:Schandalig! En zuur voor jou! Succes met herstel maar weer?!
mpostma schreef:Je kan wellicht nu wel wat proberen met het waarborgfonds. Die eisen wel dat je 2 aparte getuigen hebt dat je de auto onbeschadigd heb weggezet en dat ie daarna beschadigd was (dat moet toch wel te regelen zijn met wat klasgenoten?), kennelijk door iemand die is doorgereden. Verder moet de schade natuurlijk getaxeerd worden en je moet een politie aangifte rapport hebben.
Helaas, wil je aanspraak maken mag je de auto ook niet verplaatsen (tot aangifte politie is opgenomen)?!
o? dat was een paar jaar geleden niet zo….
En je hoeft er echt niet op te rekenen dat de politie langs komt om zo’n lullige schade op te nemen. Met alle respect, maar aanrijdingen zonder letsel of forse schade? Daar komt de politie niet voor.
mpostma schreef:woutersmits schreef:oudelut schreef:Schandalig! En zuur voor jou! Succes met herstel maar weer?!
mpostma schreef:Je kan wellicht nu wel wat proberen met het waarborgfonds. Die eisen wel dat je 2 aparte getuigen hebt dat je de auto onbeschadigd heb weggezet en dat ie daarna beschadigd was (dat moet toch wel te regelen zijn met wat klasgenoten?), kennelijk door iemand die is doorgereden. Verder moet de schade natuurlijk getaxeerd worden en je moet een politie aangifte rapport hebben.
Helaas, wil je aanspraak maken mag je de auto ook niet verplaatsen (tot aangifte politie is opgenomen)?!
o? dat was een paar jaar geleden niet zo….
En je hoeft er echt niet op te rekenen dat de politie langs komt om zo’n lullige schade op te nemen. Met alle respect, maar aanrijdingen zonder letsel of forse schade? Daar komt de politie niet voor.
De politie maalt er helemaal niet om; ik had een tijdje terug een behoorlijk schade aan mijn verder strakke BX, het hele linker achterportier zat in de prak en niet zo’n heel klein beetje - ze lachten me uit, dat ik daar voor kwam.
Val toch dood, denk ik dan. Maar zég ik dat, dan zit ík in de cel ipv de dader - wat een raar land hebben we toch.
Ich bin ein Breaker
Zo dan, gisterenavond toen ik van mijn werk terugreed naar huis is de BX de 2 ton gepasseerd .
Sinds aanschaf (2 augustus 2006) dus bijna 15000 km er bij op gezet. waarvan zeker 12000 door mij .
Km stand vlak na aanschaf: Klik
Eigenlijk waren de afgelopen 15000 km’s aardig probleemloos. (afgezien van de aanrijding dan ). De enige dingetjes die ik heb gehad waren:
- gescheurde ashoes en stuurhuishoes
- ECU lag los onder bijrijdersstoel en motor liep daardoor voor geen meter
- Lekkage retourleiding
- Kachel gefikst
- Uitlaat verstopt
Nou ja, en dan natuurlijk het hele gezeik met die aanrijding. Maar dat reken ik de auto niet aan. Dat was puur mijn eigen domme schuld (moet ik maar beter afstand houden ops: ). Er zit nu alleen wel groot onderhoud aan te komen.
- Koppeling (alle onderdelen in huis, alleen nog ff een dagje prikken)
- Cilinderkop met andere nokkenas en verse klepseals monteren
- tegelijk met de kopwissel de distributieriem vervangen inclusief spanrol en waterpomp.
- Debietregelaar reviseren (revisiekitje is besteld, komt maandag binnen bij Deyers als het goed is )
- Dak ontroesten
Voor bovenstaande klussen zijn in principe alle onderdelen in huis. Ik moet alleen even tijd en zin vinden
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Je bx is ook lekker op dreef daarmee wil je ook kmters maken natuurlijk
ga zo door
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gaaf zeg die foto`s zo aan het water
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
het is en blijft een super stoere bak LJ
Zo, en dan krijg je te horen dat je morgen vrij bent. Duuus morgen ga ik de koppeling vervangen!!! Of nou ja, ik kijk wel hoever ik kom, want ik ben helaas alleen .
De onderdelen lagen al een tijdje klaar, maar de tijd/zin ontbrak. Nou, morgen ben ik de hele dag vrij en het word nog een fijn weertje ook . Nou ja, als ik dan toch bezig ben pak ik ook gelijk de debietregelaar maar mee. Het revisiekitje lag ook al weer een tijdje hier, dus dat kan dan ook mooi gelijk meegenomen worden.
Eventuele handigheidjes en/of helpende handjes (:lol:) zijn welkom!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Weetjes en handigheden kun je gewoon beneden komen vragen hoor!!!
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:Weetjes en handigheden kun je gewoon beneden komen vragen hoor!!!
Helpende handen niet
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hee suc6 met je reparaties vanmiddag