20 van de 39
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s digit: straks een bijna nieuw blokkie
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 21 februari 2007 08:29 PM
  [ # 286 ]

Ha, fijn dat ie weer goed is! Nu nog een beter passende chokekabel Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 februari 2007 02:12 PM
  [ # 287 ]

jammer dat ie weer niet goed is… Evil or Very Mad  Evil or Very Mad
ik weet niet of het een dan weer wel en dan weer niet probleem is maar vandaag was weer een vreselijke rit, ieder bobbeltje voelbaar.
Ik ga maar eens bij Chyparse ofzo een date maken om het geheel eens na te laten kijken…..

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 februari 2007 02:14 PM
  [ # 288 ]

Grrmbl Evil or Very Mad

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 februari 2007 07:30 PM
  [ # 289 ]

balen Sad

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 februari 2007 08:09 PM
  [ # 290 ]

tja, ach…
Ik denk nu aan een vuile hoogteregelaar. De garagist zei dat hij alleen aan de hoogtebediening had gewerkt (teruggezet naar de originele waarde). Hopelijk kan Chyparse uitsluitsel geven. Als ik nu een rijdende DS had (dwz een niet geschorste) dan zou ik de regelaar er onderuitschroeven en schoonmaken.. maar ja, dat is nou eenmaal niet zo.

Ik heb nu wel:
een flex uitlaatpakking,
een retourslang voor de veerpoot
en…. een retro radio cassette.. 
dus we hebben wat te doen morgen!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 23 februari 2007 10:44 PM
  [ # 291 ]

vandaag minimeet met mcdean en prutsy gehad, was gezellig. Nog even de v snaar van de GT gespannen en de achterremmen gespoeld. En de Digit heeft een werkende en goed sproeiende ruitenwisser gekregen Cool
verder niks gedaan dan naar de geweldige ruimte van Daan gekeken, koffie gedronken en verschillende plannen gemaakt voor BX garage’s, sloperijen en stallingen op het terrein. Helaas rees het vermoeden dat Daan SR de plannen niet zal zien zitten. Jammer.
Verders meegenomen: een andere zwarte lichtschakelaar en een uitlaat’kogel’ (zoals die flexpakking blijkbaar heet).

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 februari 2007 03:19 PM
  [ # 292 ]

jah was gezellig moeten we vaker doen Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 maart 2007 01:11 PM
  [ # 293 ]

gisteren bij Chyparse geweest. Achterbollen bleken vrij leeg (25 bar) voorbollen had ik zelf gecheckt en voorraadbol was ook nog ok.
Wel bleek dat de auto na correctie omhoog niet meer naar de gewone rijstand terugkomt. Dit moet dus wel het gestuiter verklaren. Volgens mijnheertje chyparse moet dat dan wel de hoogteregelaar zijn. Ik heb dus maar een schoon exemplaartje meegenomen (10 euro duurder dan een gebruikte bij de specialist) Nu er dus nog onder (laten) klussen. Heeft er iemand nog een brug beschikbaar??

De volle bollekes achter zorgen nu voor een twisted gevoel, alsof ik een soort combi golf-bx aan het rijden ben.
Daarna nog even een BX 16V gaan aanschouwen in Amsterdam en ook nog even met de eigenares gesproken, gedronken, gegeten en rondgereden. tof! (we zijn wel de obscure kroegjes vergeten)

Rond 4en ging ik richting huis/werk en kwam er al snel achter dat er na Holendrecht een file van 12 km stond. Ikke dus maar via Abcoude naar Vinkeveen (op de gok) WAT EEN PRACHTIGE ROUTE IS DAT!!
Echter tijdwinst was er niet want toen ik de A2 weer opreed zat ik weer achter een frans mercedesbusje waar ik ook achter reed toen ik de A9 opging naar Abcoude..
Helaas bleek de hele A2 tot de A15 volledig verstopt (zal wel gewoon zijn op dat uur) en ontwikkelde de hele stoet auto’s een soort van stoplichtrelatie met de snelheidsbeperkingborden boven de weg.
Klokslag half 7 was ik dus op mijn werk. Gelukkig had Hel1 me gevoerd voordat ik de weg op ging want ik kon pas rond negen avondeten gaan halen..

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 maart 2007 02:44 PM
  [ # 294 ]

Leuke schrijfstijl Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 14 maart 2007 04:16 PM
  [ # 295 ]

obscure kroegen zijn er pas als het donker is… ander keertje dus

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 14 maart 2007 05:30 PM
  [ # 296 ]
woutersmits schreef:

Helaas bleek de hele A2 tot de A15 volledig verstopt (zal wel gewoon zijn op dat uur)

Yep Wink

Edit: op m’n werk (...) is onlangs besloten ironie af te schaffen, dus…
Surprisedops:

Inmiddels snak ik toch toch ook naar nieuwe bollen op m’n CX (en hoop dat dat de enige oorzaak van ‘t stuiteren is), maar dat gaat ook binnenkort gebeuren Razz

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 maart 2007 02:05 AM
  [ # 297 ]

Morgen maar eens lekker in de zon op straat de rechter voorremschijf/blokken vervangen en een retourslangetje. Dan istie weer APK klaar denk ik zo.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 15 maart 2007 03:28 PM
  [ # 298 ]
woutersmits schreef:

Morgen maar eens lekker in de zon op straat de rechter voorremschijf/blokken vervangen en een retourslangetje. Dan istie weer APK klaar denk ik zo.

zo,klaar… wel met wat tegenslag door eigen dommigheid.

verder heb ik het vermoeden dat m’n koppakking wat aan de lek aan het raken is Confused
stationair draaiend met warme motor geeft ie wat witte rook, bij gasgeven een pluim en daarna niks meer.
Tis wel zo dat de uitlaat niet helemaal dicht is in de buurt van het spruitstuk..
ook is er in het koelwater af en toe een bubbeltje te zien (of moet het echt ‘bubbelen’, continu zeg maar)
Er zit geen mayonaise in de olievuldop, maar er komt wel nogal wat lucht uit de vulopening…
Naja, ik weet het niet zeker, qua prestatie’s is er nog niks aan de hand maar ik ga binnenkort wel even naar de garage om er eens naar te laten kijken.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 15 maart 2007 03:34 PM
  [ # 299 ]

die pluim kan, en dat hoop ik voor je, heel goed komen door dat lek bij het spruitstuk. maar druk in het koelsysteem is niet heel fijn. kan je ook voelen door in de slangen te knijpen als de auto loopt, dat moet nog behoorlijk kunnen normaalgesproken. heb je het gevoel in een rubberbal te knijpen, dan heb je een probleem.
in de gaten houden maar…

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 maart 2007 03:39 PM
  [ # 300 ]
woutersmits schreef:
woutersmits schreef:

Morgen maar eens lekker in de zon op straat de rechter voorremschijf/blokken vervangen en een retourslangetje. Dan istie weer APK klaar denk ik zo.

zo,klaar… wel met wat tegenslag door eigen dommigheid.

verder heb ik het vermoeden dat m’n koppakking wat aan de lek aan het raken is Confused
stationair draaiend met warme motor geeft ie wat witte rook, bij gasgeven een pluim en daarna niks meer.
Tis wel zo dat de uitlaat niet helemaal dicht is in de buurt van het spruitstuk..
ook is er in het koelwater af en toe een bubbeltje te zien (of moet het echt ‘bubbelen’, continu zeg maar)
Er zit geen mayonaise in de olievuldop, maar er komt wel nogal wat lucht uit de vulopening…
Naja, ik weet het niet zeker, qua prestatie’s is er nog niks aan de hand maar ik ga binnenkort wel even naar de garage om er eens naar te laten kijken.

Die witte pluim _kan_ te maken hebben met een lek in de uitlaat; daardoor koelt het uitlaatgas sneller af waardoor de damp al aan het eind v/d pijp condenseert ipv een stukje erachter.

Mayonaise in de vuldop krijg je normaal alleen door teveel korte ritjes, waardoor condenswater in de olie komt.

Een pluim in de uitlaat zou betekenen dat er koelvloeistof i/d verbrandingskamer lekt, dat zou je moeten kunnen merken aan een extreem slechte koude start.

De door jou beschreven “druk” in de carterventilatie heeft niets met de staat v/d koppakking te maken maar met de afdichting van de zuigers tov het carter.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
20 van de 39
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook