C6 vs Sm
http://www.evo.co.uk/news/evonews/202473/this_months_evo.html
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C6 vs BM5 vs s80 in de AMS, met blijkbaar heel vreemde waarderingen (typisch AMS zou ik zeggen, maar goed…)
http://www.auto-motor-und-sport.de/auto_motor_und_sport_heft_23_2006.129964.htm
zie ook de commentaren van de duitse citrofielen:
http://forum.acc-intern.de/showtopic.php?threadid=58327&time=1156842931
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Autogids.nl:
C6 staat in Top Gear
word deze keer vergeleken met de Lexus 450h en de Mercedes-Benz CLS320 CDI onder de titel: Antidepressiva
Mooi stukje:
Ook tijdens het rijden gaan alle conventies resoluut overboord.
De bestuuring is zo licht dat je het je vergeven is wanner je er
eerst eventjes van overtuigd raakt dat het stuurwiel helemaal ner-
gens mee verbonden is. Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben
met het feit dat Fransen één hand aan het stuur hebben en de
andere nodig hebben voor het roken, drinken of praten, dus lichte
bestuuring is vereist.
het grootste minpunt is de Afschrijving, voor de rest postitief
eviltwin schreef:C6 vs BM5 vs s80 in de AMS, met blijkbaar heel vreemde waarderingen (typisch AMS zou ik zeggen, maar goed…)
http://www.auto-motor-und-sport.de/auto_motor_und_sport_heft_23_2006.129964.htm
(..)
klein stukje online te lezen, met foto’s:
http://www.auto-motor-sport.de/test_technik/vergleichstests/bmw_525d_volvo_s80_d5_citroen_c6_hdi_kontrast_mitte.132123.htm
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
In het december nummer van Autokampioen een vergelijking tussen alternatieve ministers-auto’s door beroepschauffeurs. Van de C6 3.0 V6, S80 D5, GS450h en SKODA Superb, wordt de Superb gekozen tot beste alternatief, wat me niet zo verbaast omdat die meer beenruimte heeft dan de lange versie van de Audi A8 en nog onopvallender is.
De door autojournalisten wel gewaardeerde Volvo S80, wordt beschouwd als de ‘absolute teleurstelling van de test’ omdat het een stuiterende herriebak is.
De chauffeur van Brinkhorst was niet erg blij met de C6: lekker ruim achterin dus fantastisch om in te werken, maar gevoelloze besturing, moeilijke navigatiebediening, matig afleesbare HUD en het rijdt als een boot.
Ook twijfelt hij aan de kwaliteit omdat na 2 maanden de stoel loszat.
Verder is de auto niet te bepantseren (huh?) en te opvallend.
De C6 wordt derde: ze scoort drie derde plaatsen en een eerste plaats bij de chauffeurs.
Texter schreef:In het december nummer van Autokampioen een vergelijking tussen alternatieve ministers-auto’s door beroepschauffeurs.(..)
De chauffeur van Brinkhorst was niet erg blij met de C6 (..)
hoe oud is die test : brinkhorst is al 4maanden geleden ontslagen of hoort die auto met chauffeur bij z’n wachtgeldregeling
EDIT brinkhorst was opgestapt dus die krijgt geen wachtgeld
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Brinkhorst heeft die C6 hierheen gehaald, daarom wordt hij ook genoemd. Zijn opvolger Wijn rijdt er nu in rond…met dezelfde chauffeur. Maja wie is minister Wijn nou weer?
Na tegenzin om het blad te halen: in de huidige AutoWeek (nr.9): de 2.2HDIF Exclusive tegen een Amerikaans apparaat met Benz diesel erin.
Ze vinden het een fijne motor ook al ‘is de Toyota 2.2 sterker’ (wtf?...in een vergelijking tussen 2 andere auto’s)
Er staat niks in het artikel over andere vering en volgens AW is de spoiler ook hetzelfde als bij de andere motoren. De bekerhouders zijn handig, maar de stoelverwarmingsknop, onverlichte knoppen en digitale display onhandig. De laatste wordt onleesbaar als de zon erop schijnt.
De Amerikaan krijgt de winst omdat hij lekker hard gaat, ook al is hij oncomfortabel, onzuinig, slechter afgewerkt, lawaaiiger, minder uitgerust en heeft hij telkens 10.000 km eerder een beurt nodig. Het ontbreken van zijairbags en voetgangerveiligheid worden ook weggewimpeld waarop de Chrysler dus ook 5 sterren voor veiligheid krijgt…
Testmetingen: 0-100 in 11,7 sec. (opgave 9,6), 80-120 in IV/V in 8,2/9,6 sec., verbruik 1:12,6/7,9l.
De 2.2HDI Exclusive is trouwens met zijn E66.280 de duurste (standaard) viercylinder van Nederland, wat ik concludeer uit de AW prijslijst. Mercedes is eindelijk van de troon gestoten. De Lotus Europa is marginaal duurder maar die tel ik voor het gemak niet mee ...Donkervoort staat niet in de lijst hehe.
De Totota Landcruiser kost als 5deurs Exclusive met 3L 4-cil 75kEUR
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&jaar=1&srchpage=4&id=43785&cache=no
In de Autozeitung van de maand staat trouwens een korte test van de C6 2.2HDi170 biturbo FAP
http://www.autozeitung.de/online/index.php?render=7451
meetwaarden (vergelijk deze eens met de AW ):
0-100km/h 9,8s
60-100km/h 5,6s
80-120km/h 6,9s
top 217km/h
verbruik 9,7L/100m
Een overwegend positief verhaal, met idd te opmerking dat de dikste uitvoering duurder is dan een Benz. Ze zijn ook erg tevreden over de vering en roemen de sportstand specifiek, als nuttig bij autobahn-jakkeren.
Het verbruik is iets hoger dan de EU-opgave, maar dat is te verwachten; als vergelijking: in het zelfde blad een test van een X5 4.8i
EU verbruik= 12,5L/100km
testverbruik 18,7L/100km
Het lijkt me trouwens dat je 80-120km/h in de hoogste versnelling doet = VI, zeker met een Diesel Biturbo die zijn max. koppel al vanaf 1500tpm afgeeft, sukkels van de AW
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Bij de Autoweek (en Carbase) gaat wel vaker wat fout: Zo staat de 2.2HDi met standaard automaat in de prijslijst
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Texter schreef:Brinkhorst heeft die C6 hierheen gehaald, daarom wordt hij ook genoemd. Zijn opvolger Wijn rijdt er nu in rond…met dezelfde chauffeur. Maja wie is minister Wijn nou weer?
Die ligt er nu ook alweer uit. Wie zat er nu op economische zaken?
Ik heb die C6 test van autoweek in de supermarkt doorgebladerd. Wat een fluttest toch weer.
eviltwin schreef:De Totota Landcruiser kost als 5deurs Exclusive met 3L 4-cil 75kEUR
ACK! Ik had het over auto’s, niet over tractoren. De gemiddelde koper zal zo’n ding waarschijnlijk zonder BTW aanschaffen hehe.
Die AZ meetwaarden zijn inderdaad een stuk beter…ik lees het wel in de Autoreview.
Hmmz weer de AutoWeek (je moet toch wat in de supermarkt…): een overgenomen kritisch testje uit AutoBild met betrekking tot schokdemping.
Ze hebben een meetpoppetje en wat sensoren in een stel auto’s gegooid waarmee ze o.a. de verticale versnelling kunnen berekenen bij verschillende soorten hobbels. De Mercedes E en de C6 vertegenwoordigen het E segment (F segment doet niet mee) en scoren ook meteen het beste als de enige auto’s die alleen groene waarden laten zien. Stoelcomfort is niet meegemeten.
1. E280CDI met Airmatic: 10 (cijfer, niet de versnelling )
2. E met stalen vering: 9,7
3. C6 2.7HDiF: 8,7.
- ‘hobbelbaan’: C6: 7,3; E+A: 10; E:8,7. Bij 50 en 100 km/u. De C6 scoort minder omdat de voorwielophanging licht trilt.
- Putdeksels/richels: C6: 10; E+A:9,7; E: 10. (50/100)
- Kinderkopjes: C6:9,7; E+A:10; E:8,7. (50/100)
- Snelweg: C6:10; E+A: 9,7; E: 8,7. (130)
In mijn ogen wordt de relevantie van de test minder door het feit dat ze geen beladen proeven hebben verricht. Alleen bij de E hebben ze gekeken wat het verschil was tussen Airmatic en stalen vering in beladen toestand met als uitkomst 8,3 vs 6,7. Het type banden (zomer/winter) wordt niet vermeld, noch de buitentemperatuur of druk in de banden.
Verders…de BMW 1 serie is hekkensluiter met een 3,3 gemiddeld. Ongetwijfeld zit er daarin extra dik schuim in de dakbekleding. Een Golfje met 16” eronder scoort 0,4 punt lager dan eentje op 15” velgen wat vooral op de snelweg bij 130 te merken is: 5,5 vs 6,7. Dus als je een 11 wilt halen met een C6: 17”!
Lachwekkend is de conclusie dat het overall resultaat belabberd is, hoewel ze bij AW normaliter vrijwel altijd de ‘scherpste’ onderstellen laten prevaleren en elke vorm van comfort klakkeloos opofferen. Die lui kunnen echt geen prioriteiten stellen.
grappige test in autobild…kijken of auto’s aan hun stereotypen voldoen.
C6 wint op comfort, stijl en veiligheid
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije