Uitlaat reparatie demper/langepijpen
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 15 maart 2007 08:25 PM

De aansluiting tussen de demper en de langepijpen sluit niet goed af, dit is een lastige verbinding en ik vroeg mij af of iemand daar ook alternatieve oplossingen voor heeft gevonden ?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 15 maart 2007 09:29 PM
  [ # 1 ]

Ik ben er achter gekomen dat het bekende ‘brilletje’ gewoon niet best afdicht.
Gewoonlijk klodder ik wat Gungum/vloeibare uitlaatpakking in die klem alvorens ik het spul aandraai.
Werkt altijd prima en houdt jaren.
Belangrijkste is te zorgen dat het hele systeem spanningsvrij hangt,dus zorg dat je flexpijp niet tever over zowel vlampijp als middendemper is geschoven waardoor het spul trekt.
Dan is de spanning op het ‘brilletje’ ook een stuk minder en dicht deze beter af.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 maart 2007 12:07 AM
  [ # 2 ]

Elk jaar rond apk-tijd weer een beetje prut erop smeren en verder je altijd maar meer verbazen over het licht pruttelende geluid bij koude motor. Ja, goede ideeen zijn welkom.

Profiel  
 
Martin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 16 maart 2007 01:43 AM
  [ # 3 ]

Misschien een idee om het brilletje te vervangen door twee aparten klemmen en vooraf een iets bredere strook loderite op elk van de aansluitingen te plakken en dan de klemmen het werk laten doen. Loderite is een zelfklevende alluminium strook en wordt gebruikt in de dakdekkerij.

Groetjes,
Martin

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 16 maart 2007 12:44 PM
  [ # 4 ]

Piet, volgens mij had ik je die tip laatst bij mij ook al gegeven; ‘Valma uitlaat reparatiesetje’. Dit is een blikje Gungum achtig spul, met een doorzichtige dop erop waar een speciale strook stof in zit. Dat stof moet je een beetje op maat snijden, riant insmeren met die prut en dan om de aansluiting wikkelen, vervolgens de klem eromheen en je uitlaat is tot in den eeuwigheid gasdicht!!

Je kunt het iig bij AVA in Groningen kopen, maar vast ook wel bij andere autospeciaalzaken.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 16 maart 2007 06:43 PM
  [ # 5 ]

het kan wel goed heren…

ik heb uren onder mn Ds gelegen…


voorwaarden:


-Nieuwe klam is te krap, uit elkaar buigen(met geweld!), hierdoor is veel meer ruimte tijdens het bevestigen.
-Achter helemaal los (of tenminste dat het heel makkelijk beweegt).
-Pijpen in de klem laten hangen (losjes),
-Achter dan iets laten hangen tov voor.
-Klem naar elkaar toe draaien (ontspannen muziek op achtergrond) tot het iets vast zit.
-klem iets dicht draaien
-Achter op de helft, klem bijdraaien
-Achter helemaal boven en pijpen wat frunikken, klem vast. en klaar.

.komma

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 maart 2007 07:07 PM
  [ # 6 ]

Ik heb hetzelfde bij de SM. Er hangt een splinternieuwe RVS uitlaat onder en waar de pijpen bevestigd zijn krijg je de aansluitingen met niks dicht! bij koude start,zeikt het condens water er zo uit aan de bevestigingen. En hoe je de pijpen ook uitlijnt ten opzichte van de pot, er is geen kant die correct past! ik heb al gedacht om de beste positie uit te zoeken en dan aftekenen en dan demonteren en bijplooien tot het past en dan vooral,want das mijn grootste probleem denk ik, nieuwe klemmensetjes kopen. Dirk sassen heeft ze kompleet. en misschien zo ‘n valma reparatieset er tussen klodderen Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 16 maart 2007 09:43 PM
  [ # 7 ]

Ik heb de DS na het monteren van de nieuwe uitlaat 5x op de brug gehad om ‘r gasdicht te krijgen. 0,0 resultaat. Je kunt kloten met die uitlaat wat je wilt, maar de delen sluiten gewoon niet goed genoeg op elkaar aan. Zo simpel is het.

Met die Valma set is het absoluut 100% dicht en het blijft ook dicht omdat die stof ervoor zorgt dat die prut er niet tussenuit geblazen kan worden. Als je het een beetje met beleid doet, dan ziet het er ook nog eens keurig uit.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 16 maart 2007 11:06 PM
  [ # 8 ]

oja… Wink gewoon in hoogste stand…. (met blokjes voor de veiligheid).

ik moet toegeven dat ik ook enorm heb zitten kloten. De klemmen zijn niet goed, die moet je eerst openbuigen dan past het toch verrekte goed. Klooien met kit is ook wat…


ps. als je in buurt woont wil ik wel een poging wagen… en als je koffie hebt!

.komma

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 maart 2007 12:45 PM
  [ # 9 ]

Uk heb het op de brug met zowel de DS als de SM gered door de uitlaat tegenalkaaraan te spannen met een touw met een paar vertagingen erin ( komt de zeilopleiding weer van pas!!) en daarna met gungum en de juiste klemmen ( voor de SM bij chyparse speciale klemmen te koop) de boel vast gezet. Werkt prima.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook