Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Hallo allemaal, hier dan eindelijk de fotos van mijn nieuwe aanwinst: een 23ie pallas uitvoering uit ‘74.
Afgelopen zaterdag kon ik hem eindelijk ophalen en over laten schrijven op mijn naam.
Ik heb eerst lekker even wat kilometers in de omgeving gemaakt, het was al weer een tijdje terug dat ik in een ds gereden heb. Op een aantal zaken na, die ik al wist voor de aanschaf, kan ik niet anders concluderen dat er geen beter rijdende, zittende en uitziende auto bestaat dan de citroen ds.
Ik ga de aankomende periode de auto klaar maken voor de apk. Een aantal zaken die moeten gebeuren zijn oa: remblokken vervangen, een klein beetje laswerk aan de onderzijde (niet schrikbarend) en voor de rest de zaken die ik tegenkom. Ik verwacht niet veel, maar je weet het nooit. Ik zal dus de komende tijd wel een keer een beroep op jullie kennis doen aangezien ik nog niet echt ervaring heb met het het “zelf werken” aan de auto.
Hieronder een aantal fotos
Groet Giel
[url]http://img75.imageshack.us/img75/4628/1000387gi3.jpg [/URL]
[url]http://img64.imageshack.us/img64/7529/1000389wy5.jpg [/URL]
[url]http://img75.imageshack.us/img75/3100/1000391fs1.jpg [/URL]
[url]http://img75.imageshack.us/img75/8959/1000392gl7.jpg [/URL]
[url]http://img64.imageshack.us/img64/9684/1000394am9.jpg [/URL]
[url]http://img75.imageshack.us/img75/7223/1000395mf3.jpg [/URL]
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
kan iemand mij vertellen hoe je fotos op een makkelijker manier kan invoeren zodat je ze direct kan zien, want dit is wel erg veel werk.
Alvast bedankt, Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Mooie DS zeg!
Schitterende kleur ook, zeker in combinatie met het open dak en de mistlichten ‘onder de rok’.
Wees er zuinig op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Je kan de url van de foto plaatsen tussen de Img tags:
[ img]http://jouwfoto.jpg[ /img]
Fraaie DS trouwens. Heel veel plezier van je aankoop.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Blup, mooiuh waguh
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Hallo ik heb een vraagje:
bij de aanschaf van mijn auto kwam ik erachter dat er geen hitteschild op het spruitstuk meer zit. De vorige eigenaar weet ook niet waar deze is gebleven, waarschijnlijk is hij bij het reviseren van de motor “vergeten”
terug te plaatsen!!!
Nou is mijn vraag, is dit hitteschild bij een 23 carburateur en 23 injectie hetzelfde?
Mijn motor zonder hitteschild.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hitteschild is niet echt noodzakelijk,maar de startmotor krijgt er wel een iets zwaarder leven door.
Goed,ik zal nog maar een pijnlijk punt aanhalen…: je rijdt met illegale kentekenplaten…en dat kan je geld gaan kosten
Je hebt welliswaar een oud,maar niet historisch kenteken op de wagen.
Je zult dus GAIK-platen moeten voeren…sorry.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ik had begrepen dat er juist wel een hitteschild op moest omdat er dichtbij een bol zit. Hierdoor wordt de hydraulische olie heet, heb ik gehoord. Ik wil hem er wel op hebben omdat hij daar hoort.
Wat betreft die platen; ik laat hem keuren en zie wel wat er gebeurt. Wordt hij goed gekeurd met deze platen dan zit het mij wel gebakken.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
giel schreef:Ik had begrepen dat er juist wel een hitteschild op moest omdat er dichtbij een bol zit. Hierdoor wordt de hydraulische olie heet, heb ik gehoord. Ik wil hem er wel op hebben omdat hij daar hoort.
Niet alleen de hydraulische olie wordt gloeiend heet, het membraam ook, en das niet zo goed voor de levensduur!
giel schreef:
Wat betreft die platen; ik laat hem keuren en zie wel wat er gebeurt. Wordt hij goed gekeurd met deze platen dan zit het mij wel gebakken.
Giel
Mooie auto Giel, gefeliciteerd. Maar oom agent zal er toch anders over denken. (over die platen )
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik moet eigenlijk ook GAIK-platen voeren (HG-74-XF), maar heb in drie jaar tijd en héél véél kilometers nog nooit opmerkingen gehad. Ze letten er kennelijk niet erg op.
Mijn toch behoorlijk kritische APK-man keurt hem er ook nog eens steeds mee goed, maar dat zal wel een gelukje zijn.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Freek1971 schreef:
Mijn toch behoorlijk kritische APK-man keurt hem er ook nog eens steeds mee goed, maar dat zal wel een gelukje zijn.
Zijn andere (veiligheids)eisen!
Lees ook maar eens iets over tinten van de ramen bv
Ook chassisnummers worden alleen gecontroleerd, als je het nummer met plaatwerk van de ene auto in de andere overzet is dat geen reden tot (APK)afkeur.
Als je in een algemene (RDW)controle terechtkomt verandert de zaak!
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ik vroeg mij af of een hitteschild van een 23 carburateur hetzelfde is als een hitteschild voor een 23 injectie. Weet iemand hier een antwoord op. Ik kan zelf aan een hitteschild voor een 23 carburateur komen dus als deze hetzelfde zijn, zou dat mooi uitkomen.
Giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij heeft de carbu een uitgang in het schild om warme lucht toe te laten in het luchtfilter in de winter.
Dat schild beschermd je bol idd. Ik heb wel eens een gesmolten membraan gezien….
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Superwagen,mooie foto’s Mooie kleur voor een prachtige DS.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hanzelam schreef:
Superwagen,mooie foto’s Mooie kleur voor een prachtige DS.
gefeliciteerd met de mooie DS en haar kleur! Jammer van de kleine foto’s. Kan je eventueel iets grotere posten?? zodat we haar beter kunnen bewonderen aub??