Superdave schreef:
Loopt als een zonnetje, lekt absoluut geen olie rond de kop (vraag maar aan BXBRESSERS )
klopt,....
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi werk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Superdave schreef:Blokt loopt, het was ‘tik’ en lopen!! naja… daarna nog een paar keer moeten starten vanwege lucht in de brandstof leidingen…
Maar hij loopt!
Nog niet lang getest (5min) en nog niet mee gereden…
Alleen begint de motor onwijs te roken (pure diesel) en begint de motor als een gek te schudden als ik gas geef.
Iemand een idee!??
Nog veel meer lucht wellicht? Als je een ergens luchtlek in de aanvoer hebt dan blijft het komen, loop dus het brandstofcircuit eens na.
Ich bin ein Breaker
Ik ga morgen, of uhm.. me vader de puntjes op de i monteren, ik ben werken tot 17u.
Morgen zo ie zo even een test rondje, eerst maffen (ps AZ is door), daarna met de AX naar me werk, die af en toe wat inhoud, maar dat later, en dan om 17u even een test rondje.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
lijkt me inderdaad een luchtprobleem te zijn
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)
jan1963 schreef:lijkt me inderdaad een luchtprobleem te zijn
Lucht zou idd ook nog kunnen (en wel een heel simpele oplossing zijn). Anders even kijken of de riem wel goed staat. Verder kan er eigenlijk weinig anders zijn, simpelweg omdat er domweg verder weinig aan de motor is gedaan.
Blok loopt nu goed.. waarschijnlijk lucht
Alleen rookt hij blauwe rook met gas geven dus olie!? maar ruikt ook een beetje diesel achtig.
Iemand suggesties????
En hij ontkoppeld niet, we horen het druklager wel (is nieuw)...
Maar de koppelingskabel steun zat niet op de bak, het is dus een rare koppelingskabel.. met een trekmechanisme, niet zoals bij mijn tzd.
Dus misschien morgen even naar de sloop
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Blok loopt nu goed.. waarschijnlijk lucht
Alleen rookt hij blauwe rook met gas geven dus olie!? maar ruikt ook een beetje diesel achtig.
Iemand suggesties????En hij ontkoppeld niet, we horen het druklager wel (is nieuw)...
Maar de koppelingskabel steun zat niet op de bak, het is dus een rare koppelingskabel.. met een trekmechanisme, niet zoals bij mijn tzd.
Dus misschien morgen even naar de sloop
Je moet ook wel de koppelingskabel hebben van de tzd turbo (had ik erbij staan als het goed is). De kabel klik je in een uitsparing op de bak.
Edit: ik zie in het andere topic dat je de juiste kabel hebt. Welnu, die kabel klikt gewoon in een uitsparing in de bak met een vorkvormig lipje als borging.
mpostma schreef:Superdave schreef:Blok loopt nu goed.. waarschijnlijk lucht
Alleen rookt hij blauwe rook met gas geven dus olie!? maar ruikt ook een beetje diesel achtig.
Iemand suggesties????En hij ontkoppeld niet, we horen het druklager wel (is nieuw)...
Maar de koppelingskabel steun zat niet op de bak, het is dus een rare koppelingskabel.. met een trekmechanisme, niet zoals bij mijn tzd.
Dus misschien morgen even naar de sloop
Je moet ook wel de koppelingskabel hebben van de tzd turbo (had ik erbij staan als het goed is). De kabel klik je in een uitsparing op de bak.
De uitsparing (steun) heb ik dus niet… grrrr… kan het ook zijn dat hij daarom niet ontkoppelt?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:
De uitsparing (steun) heb ik dus niet… grrrr… kan het ook zijn dat hij daarom niet ontkoppelt?
Weet je dat heel zeker? Kijk nog eens op de foto (die ik heb bijgezet na een edit). Voor zover ik weet is dit gedeelte van de bak erg universeel.
ok, ik ga even kijken
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:ok, ik ga even kijken
Geupdate plaatje van BE3 bak
Nou nou… ops: dat was stom….
Maargoed het blok loopt, loopt goed!
Ik heb er mee gereden, en loopt als een gek (trekt achterkant behoorlijk tot de grond), houd af en toe nog in.
De rook is echt DIESEL rook… nou is mijn vraag;
Zijn de verstuivers van mijn oude diesel hetzelfde als die van het turbo blok!?? (die zijn namelijk afgeperst)
We denken namelijk dat de verstuivers misschien niet lekker zijn!
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Nee, de druk is 5 bar hoger, tenminste bij hetzelfde merk. Tussen bosch en lucas zit ook weer 5 bar tussen, geloof ik.
Maar van slechte verstuivers ga je geen onverbrande diesel ruiken, hoor.
weet iemand misschien waarom hij zo rookt?
Hij loopt ook af en toe slecht
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.