Hey ik heb dus de distibutieriem en alternatorriem vervangen , men kleppen zijn ook afgesteld . Maar ik hoor nog altijd dat getik (het zal wel normaal zijn dan ) . Maar nu heeft de auto stuk minder trekkracht als eerst . Hij komt heel traag naar de 120 . Daar voor reed hij makkelijk na 130 140 . Nu moet je echt al 5min wachten ? Zou ik men boegie’s eens vervangen en luchtfilter ? Staan er eigenlijk een aantal km’s op voor het vervangen van boegie’s
Groeten leoneke
De kans is erg groot dat je de distributieriem een tandje verkeerd hebt staan. Even opnieuw erop, en dat moet het goed zijn.
Test
hoe start hij?
hoe draait hij op stationair?
walmt hij?
en vooral : problemen zijn begonnen na het verwisselen van de riemen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
wat bedoel je met walmen ?Wat ik ook heel fel heb is dat als ik bv optrek in 2de dan stottert die of als ik constant 70rijd in 3de dat die soms zo prprr beetje stotteren precies of die altijd koud is .
morgen ander boegie’s steken batterij goed opladen en dan zullen we nog eens zien ?
groeten
zwarte rook bedoel ik
en bougie’s geloof me vrij http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Product.jsp?prod_id=76&ccat_id=26&language=en-GB&publication=1 eerste keus, merkbaar verschil met andere
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
nee totaal geen zwarte rook . Wel witte domp als ik choke op heb staan maar dat is normaal denk ik . Ook heb ik als die gewoon stationair draaid dat er een vloeistof (benzine denk ik ) uit de pijp komt als ik gas geef spuit het zo een beetje eruit . Nu zeggen sommige dat dat normaal is ( komt door legervoertuig is ) en sommige zeggen dat die te rijk is afgesteld . Maar de kleppen zijn pas afgesteld . Strak ga ik er de nieuwe boegie’s in draaien bosch super plus . De boch plus 4 hadden ze nie tmeer
groeten
boegie’s zijn vervangen . Het enigste verschil dat ik merk is dat die minder stottert . Maar in 5de nog altijd niet harder als 110 maar de motor komt precies ook niet un toeren . Kwa geluid is die hel rustig . Morgen terug na garage kijken na distributie . Ofwel dat ik nu op 3poten rijd .
groeten
vloeistof uit de pijp is gewoon condens geen probleem
maar niet sneller dan 110 dan ligt de riem toch niet goed vrees ik
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
juist na garage gebeld . Hij zegt dat het niet aan de riem kan liggen . Als die verkeerd zou liggen zou ik hem na 1000keer nog niet gestart gekregen . Hij zei verkeerde naft getankt ??? Ik ga altijd bij esso of total euro 95 tanken rijd hij al jaren op . Of carburateur vuil . Weet echt geen raad meer bestaan er producten om bij in de naft te kappen en die de carburateur zuiver maakt ? Of Paso heb je deze week misschien ergens tijd om eens snel na te kijken ? Men naft filter heb ik zelf ook nog wel nooit opengehad
groeten
Re: alle riemen vervangen , maar auto rijd niet goed
leoneke schreef:Maar ik hoor nog altijd dat getik (het zal wel normaal zijn dan ) .
Had je nou de kleppen gesteld? Want dat is de voornaamste oorzaak van getik bij TU motoren. Als het kleppen stellen niet is opgelost kan het een versleten klepstoter of nokkenas zijn.
Je distributieriem kan niet tikken, hooguit een lager van een spanrol.
Let op dat bij een injectiemotor de injecteur(s) ook altijd iets kun/kunnen tikken.
Als je na het vervangen van de distributieriem de motor minder vermogen heeft dan ligt het voor de hand dat de riem er niet goed opligt. Waarschijnlijk een tandje versprongen. En daar kan ie best mee starten hoor. De onsteking komt daardoor echter ook wat anders te staan en dat is zeer slecht voor het ontwikkelen van voldoende vermogen. Maar hij zal er best mee kunnen starten.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Re: alle riemen vervangen , maar auto rijd niet goed
leoneke schreef:Hey ik heb dus de distibutieriem en alternatorriem vervangen , men kleppen zijn ook afgesteld . Maar ik hoor nog altijd dat getik (het zal wel normaal zijn dan ) . Maar nu heeft de auto stuk minder trekkracht als eerst . Hij komt heel traag naar de 120 . Daar voor reed hij makkelijk na 130 140 . Nu moet je echt al 5min wachten ? Zou ik men boegie’s eens vervangen en luchtfilter ? Staan er eigenlijk een aantal km’s op voor het vervangen van boegie’s
Groeten leoneke
Staan je kleppen niet te strak waardoor ze gaan lekken??
Pas op,als dit zo is verbranden ze…........
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
dat weet ik nie die garagist heeft dat gedaan . In5de met ik hard duwen op het gaspedaal gaat redelijk stroef
Die garagist kan het dak op. Die riem ligt gewoon verkeerd.
Test
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Breng de auto naar een echte citroen dealer, die kennen alles van binnen en van buiten, die motortjes worden nog gebruikt, kost wel wat meer , maar ze weten 100% wat ze doen, zelfs met een oud visaatje is het geen probleem, uit ervaring…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Breng de auto naar een echte citroen dealer, die kennen alles van binnen en van buiten, die motortjes worden nog gebruikt, kost wel wat meer , maar ze weten 100% wat ze doen, zelfs met een oud visaatje is het geen probleem, uit ervaring…
mwah, dr zijn echt wel meer vakmannen te vinden hoor dan alleen bij de dealer.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Maurice van Mourik schreef:Breng de auto naar een echte citroen dealer, die kennen alles van binnen en van buiten, die motortjes worden nog gebruikt, kost wel wat meer , maar ze weten 100% wat ze doen, zelfs met een oud visaatje is het geen probleem, uit ervaring…
mwah, dr zijn echt wel meer vakmannen te vinden hoor dan alleen bij de dealer.
En bovendien. Het TU motortje dat in deze C15 zit is echt nog niet uit het stenen tijdperk hoor. Die rollen nog steeds van de band. Al krijg ik wel de indruk dat TS wel behoefte heeft aan een vakkundige garage.