Zojuist kwam mij een Opel Zafira tegemoet die meende in Engeland te zijn . Ongelooflijk, de weg is met gemak twee auto’s breed, maar uitwijken ho maar. Ik claxoneerde nog, maar moest toch fors uitwijken, waardoor ik een container raakte die langs de weg stond. Grrrrrrrrr.
Mijn elektrische buitenspiegel heeft flink op z’n donder gehad, want die zat een stuk naar binnen. Gelukkig niets meer dan dat, maar nu wil de spiegel alleen nog naar links en rechts en niet meer boven en beneden. Het motortje hoor ik wel zoemen, maar de spiegel beweegt niet meer. Hij is van boven naar beneden wel met de hand gemakkelijk te bewegen.
Hoe krijg ik dat weer gefixt?
Re: Spiegelglas los - uitwijkactie
B_iks schreef:Zojuist kwam mij een Opel Zafira tegemoet die meende in Engeland te zijn . Ongelooflijk, de weg is met gemak twee auto’s breed, maar uitwijken ho maar. Ik claxoneerde nog, maar moest toch fors uitwijken, waardoor ik een container raakte die langs de weg stond. Grrrrrrrrr.
Mijn elektrische buitenspiegel heeft flink op z’n donder gehad, want die zat een stuk naar binnen. Gelukkig niets meer dan dat, maar nu wil de spiegel alleen nog naar links en rechts en niet meer boven en beneden. Het motortje hoor ik wel zoemen, maar de spiegel beweegt niet meer. Hij is van boven naar beneden wel met de hand gemakkelijk te bewegen.
Hoe krijg ik dat weer gefixt?
Da’s balen, datzelfde heb ik ook ooit eens gehad (was toen een Opel Combo); toen waren de subtiele plastic kogelgewrichtjes afgebroken. Je hebt dan een nieuw spiegelmotorblokje nodig. Gelukkig zitten dezelfde motortjes ook op veel andere autoos (ook XM’s dacht ik), en niet alleen PSA producten. De spiegelmotortjes komen notabene uit ons eigen land…
Ich bin ein Breaker
Ok, dankjewel! Maar is het ook mogelijk om het spiegelglas er los uit te krijgen?
B_iks schreef:Ok, dankjewel! Maar is het ook mogelijk om het spiegelglas er los uit te krijgen?
Jawel, daarvoor zit er aan de onder of bovenkant van het spiegelglas een heel klein palletje waarmee je een ring verdraait. Door het verdraaien van de ring (het palletje staat bijv / en moet \ gaan staan of andersom) zit het spiegelglas met een speciale houder opgesloten. Draai de ring terug en het komt vrij.
MAAR pas op: als je dit zomaar probeert breekt het palletje waarschijnlijk af. Doe het daarom behoedzaam en niet voordat je enige smering die geschikt is voor plastic onderdelen (bijv. WD40) via het palletje de ring in hebt gespoten anders is de kans érg groot dat het palletje afbreekt als je het probeert te bewegen. Wil je op nóg safer spelen dan haal je beter eerst de spiegel v/h portier af, dan kun je de WD40 goed inspuiten.
Ich bin ein Breaker
Hmmm, zoals ik het nu zie is het lastig om iets achter het glaasje te krijgen. Maar daar zal ik een haakje voor maken.
Op die manier hoop ik dat ik het met het vervangen van het motortje weer in orde kan krijgen.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
B_iks schreef:Hmmm, zoals ik het nu zie is het lastig om iets achter het glaasje te krijgen. Maar daar zal ik een haakje voor maken.
Op die manier hoop ik dat ik het met het vervangen van het motortje weer in orde kan krijgen.
Mijn ervaring met die glaasjes is dat je ze altijd kapot trekt als je ze eraf probeert te halen Ik hoop dat het jou bespaard blijft…
Eveneens ben ik tevens ook.
B_iks schreef:Hmmm, zoals ik het nu zie is het lastig om iets achter het glaasje te krijgen. Maar daar zal ik een haakje voor maken.
Beetje boven/beneden verstellen, dan zie je ‘m op een gegeven moment wel zitten. Maar vergeet het plastic echt niet in te spuiten, anders is het geheid “krak” en moet je gaan hakken/breken of boren (klein gaatje onder het palletje).
Ich bin ein Breaker
Je kan ook proberen het glas te verwarmen met een verfbrander zodat de plaklaag aan de achterkant loslaat.
Jdt schreef:Je kan ook proberen het glas te verwarmen met een verfbrander zodat de plaklaag aan de achterkant loslaat.
Dat schiet lekker op zeg - en dan moet je ‘m ook weer goed vast zien te plakken, precies op de juiste plek.
Ich bin ein Breaker