Het was me al een keer eerder gebeurt, het afslaan van de motor tijdens het rijden (erg irritant met ee automaat) maar nu is het me opgevallen dat het voornamelijk gebeurt als ik stevig doorrem. Als ik tussen door even wat “los” dan blijven de lampjes even branden, en daarna gaan ze uit, en kan ik doorrijden. Bij een noodstop (helaas 1 keer gebeurt nu, en met testen dus ook) slaat de motor gewoon af.
Ook is het me opgevallen, dat ie voor een gti niet erg hevig reageert op het gas. Hij krijgt naar mijn mening benzine zat, luchtfilter zit ook goed (vers), maar als ik es lekker het gas intrap, dat heb ik erg het gevoel dat ie inhoudt. Als ik dan een keer gaslos, en weer intrap, dan gaat het meteen een stuk beter. Schakelen gaat op zich prima, heen en terug, kick down doet het ook.
En nu opeens heel soms een brandend lampje, oranje, van de lambda sonde?? (ik heb geen boekje, dus weet het niet zeker) er staat een soort motorblok met een ster erin op.
Iemand enig idee waar ik de komende dagen eens naar zou moeten kijken? En, hoe stel ik het stationair toeren tal wat hoger?
Het gaat dus om een 1900 GTi automaat uit 1991 met 180.000 gelopen.
Greatnix Spookeend
Dat lampje is het motormanagementlampje, die kan vanalles aangeven. Laten uitlezen kan de uitwijzen waar het mis gaat. Misschien de gaskleppositiesensor?