We hebben het over het verschil tussen 2.0 RE en 2.2 TRS. Er is dus een motorisch verschil en tevens een verschil in uitrustingsniveau.
Vanmiddag ben ik bij van Bemmelen in Delft wezen kijken naar een 20RE uit 1987. De auto zag er redelijk tot matig uit. Veel plekjes op de lak en roest op de bekende plekken. De hemel zat helemaal met spelden vastgeprikt. De bodem zag er op het eerste gezicht wel mooi uit, maar volgens Peter was die ook niet helemaal 100% hard. Ik heb ‘m niet op de brug bekeken, dat komt wel als ik meer serieuze interesse voor dit exemplaar krijg.
Uit de onderhoudshistorie kon ik opmaken dat de auto keurig was onderhouden, techniscg viel er dan ook eigenlijk niets op aan te merken.
Ook en klein stukje gereden (waarschuwingslampje benzinemeter brandde al) en daarbij kon ik ook geen minpunten ontdekken.
Op zich een leuke wagen, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik een auto wil die optisch wat minder is.
Dat was dus nummer 1, nog drie te gaan. Ben benieuwd hoe die 3 zich verhouden tot deze.

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hm ok, mijn excuses als je verwachtingen door mijn opmerking wat hoger gespannen waren dan gepast, ik zal dinsdag nog eens kijken of ik het me nou echt zo slecht herinnerd heb.
Succes met je speurtocht!

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als je nog naar die 2.0 RE in Rouge Florentin gaat kijken ben ik wel heel benieuwd
jaco schreef:Vanmiddag ben ik bij van Bemmelen in Delft wezen kijken naar een 20RE uit 1987. De auto zag er redelijk tot matig uit.
Dan verbaast ‘t me ook niet meer dat die al zo lang te koop staat. Volgens mij al bijna een jaar, aanvankelijk voor 2000 euro.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Uhh, jah, lijkt me logisch; niet goed gelezen ops:
jaco schreef:We hebben het over het verschil tussen 2.0 RE en 2.2 TRS. Er is dus een motorisch verschil en tevens een verschil in uitrustingsniveau.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
@mkatgert: Maak je niet te druk hoor, ik had helemaal geen specifieke verwachtingen bij die auto en hij was best aardig. Ik weet alleen niet of ik gelukkig wordt met een auto die optisch niet zo best is. Misschien moet ik mijn budget wel bijstellen (naar boven). Maar misschien is één van die drie andere CX-en wel beter. We zien het wel.
@beerpeet: Welke 2.0 RE in Rouge Florentin bedoel je eigenlijk? Die heb ik nu niet op mijn lijstje staan. Ik weet wel dat er een paar weken geleden één in Amsterdam te koop stond voor weinig, daar ben ik toen even langs gereden, maar die lak was zo slecht dat ik niet eens verder heb gekeken.

- BX 19 GT
- BX 16 RS
jaco schreef:@beerpeet: Welke 2.0 RE in Rouge Florentin bedoel je eigenlijk? Die heb ik nu niet op mijn lijstje staan. Ik weet wel dat er een paar weken geleden één in Amsterdam te koop stond voor weinig, daar ben ik toen even langs gereden, maar die lak was zo slecht dat ik niet eens verder heb gekeken.
Ow ja, die bedoel ik, wist niet dat je er al geweest was. Maar je hebt ‘m dus niet uitgebreider bestudeerd (kan ik me voorstellen).
Meende namelijk te mogen concluderen dat die CX mede aanleiding voor jou was om over CX-en na te gaan denken
Nou nee hoor. Ik denk al jaren over CX-en na. Toen ik een half jaar geleden een auto ging kopen, durfde ik het nog niet echt aan, vandaar de BX. Maar vanaf de dag dat ik die BX heb, zit ik het aanbod aan CX alweer in de gaten te houden. Maar tot een paar weken terug kon ik mezelf nog in bedwang houden
.
Vorige week heb ik maar gewoon besloten mezelf niet langer te kwellen en gewoon serieus op zoek te gaan. Die Rouge Florentin is inderdaad wel de aanleiding geweest, maar dan moet jij helderziend zijn, want ik heb over die wagen nog nooit gesproken. Niet hier op het forum, tegen niemand. Alleen tegen m’n vriendin heb ik toen schoorvoetend durven toegeven dat ik bij een CX was wezen kijken…
Ik denk dat je in de war bent met het Gespot en Gepost draadje waarin ineens allerlei Rouge Florentin BX-en en CX-en voorbij kwamen. De aanleiding voor deze ‘aandacht’ was mijn Rouge Florentin BX op de wintermeeting in Heusden.

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Nou, in de war… Zeker niet helderziend Maar idd waren wel een paar opmerkingen van jou in ‘t gespot en gepost draadje, juist over en na die Rouge Florentin aanleiding voor mijn idee.
Nou ja, het maakt niet zoveel uit en het is hier ook nogal off-topic, maar volgens mij heb ik in dat draadje opmerkingen gemaakt in de trant van “op een CX is Rouge Florentin behoorlijk afgezaagd, maar op een BX is het nog steeds bijzonder”.
Feit is dat het een prachtige kleur is, maar voor mij zeker geen aanleiding om naar en CX uit te gaan kijken
Misschien ben je inderdaad niet helderziend maar ken je mijn vriendin toevallig en heeft zij het jou verteld

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Uhm, nee hoor, ik ontken alles
Verder ben ik best goed in ‘t trekken van verkeerde conclusies hoor…
En ook wel bereid mee te gaan als je hier in de buurt een keer naar een CX gaat kijken.
Ah, ze komt net thuis. Ik zal haar eens vragen
En als ik in de buurt van Utrecht iets zie, weet ik je te vinden
Zo, vanmorgen ben ik samen met Waterman771 weze kijken bij de 20RE in Amsterdam Oost, bij Garage Andre. En ik werd daar heel erg blij.
De auto zat nog heel erg mooi in de lak. Op de motorkap zat een lelijke kras en op het puntje van het linker voorscherm zat een miniscuul deukje. Bij het slot van het linker voorportier zat ook een klein roestplekje, maar verder was alles helemaal strak. Zelfs op de bekende plekken geen roest.
Van binnen was de auto ook helemaal keurig en van onderen op twee rotte plekjes na ook helemaal mooi.
Klein proefritje gemaakt en ik kan alleen maar zeggen dat ze fantastisch rijdt, niks op aan te merken.
Helaas was de accu gaar EN liet ik de auto afslaan, waardoor we ‘m moesten aanduwen ops:
Daarbij heb ik meteen zeer hardhandig kennisgemaakt met de verzwakking van mijn lichaam door een ernstige nierziekte. Tijdens het duwen kreeg ik ineens een soort acute verlamming in mijn benen waardoor ik met m’n gezicht vol op het asfalt smakte… m’n lippen helemaal open, voortanden kapot en veel bloed en pijn
. Ik voel me eigenlijk best kut nu en het vooruitzicht van de tandartsrekening helpt dan ook niet bepaald.
Maar over de auto ben ik heel erg enthousiast. Maandag gaat ze naar de APK en daarna zal ik met Dick van Garage Andre gaan onderhandelen over de prijs. Als we daar uit komen, ga ik dus niet verder zoeken… deze auto is zo mooi en goed
Het lijkt er dus op dat ik er snel uit ben. Tja, zo kan het ook gaan.
Waterman771, nogmaals heel erg bedankt voor jouw deskundige hulp.

Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Tjee wat een dag! Vol goede moed naar een CX en dan jezelf even lekker tegen komen. Volgende keer geen CX-en duwen dus Hopen dat jullie het eens kunnen worden over de prijs, niks is mooier dan een droom uit te laten komen. Ga je de BX er op inruilen of verkoop je haar particulier?
My other car is a broomstick.
Nee, nooit meer CX-en duwen, alleen nog maar Eendjes en Visa’s.
Ach, ik kom mezelf wel vaker tegen. Maar leren, ho maar! ops:
Ik ga de BX er zeker niet op inruilen, dat levert veel te weinig op. Als de CX straks voor de deur staat, ga ik eerst de BX wegbrengen voor een grote beurt en dan op zoek naar een nieuwe baas.
En die prijs gaat wel lukken, daarin lig ik al redelijk op één lijn met de verkoper. Het is een goede auto en ik heb geen zin om flink te proberen af te dingen, puur voor het spelletje.