Monteer eens een stuk doorzichtig slang tussen de handpomp en de dieselpomp? Ik denk namelijk nog steeds aan lucht…
Chinco schreef:Monteer eens een stuk doorzichtig slang tussen de handpomp en de dieselpomp? Ik denk namelijk nog steeds aan lucht…
Vaak start hij ook slecht bij lucht, zou ik zeker even controleren dave.
start perfect..
de motor is al 93gr geweest (fans sloegen aan)
misschien toch maar eerst even goed mee rijden…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:start perfect..
de motor is al 93gr geweest (fans sloegen aan)
misschien toch maar eerst even goed mee rijden…
Even flink doorblazen, moet je wel doen bij een turbod. Alle olie die aan je turbo hangt moet er wel even vanaf geblazen worden.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Superdave schreef:start perfect..
de motor is al 93gr geweest (fans sloegen aan)
misschien toch maar eerst even goed mee rijden…
Even flink doorblazen, moet je wel doen bij een turbod. Alle olie die aan je turbo hangt moet er wel even vanaf geblazen worden.
Net wat Karel zegt….even een flink stuk blazen op de A9 tot het R-plein bij ons, dan omdraaien en weer gas erop en vol door de Wijkertunnel (is zo’n lekker stuk daar (als het stil is savonds).....wel even onder ons houden, want stel je voor dat die Struikrover van een Spee hier meeleest
De grote rookwolken achter mijn auto veroorzaakt door de koudstarthandle die niet stond aangespannen…
Rook is nu grotendeels weg, de pomp moet nog even worden getimed en worden geklokt.
Ik laat dit doen door mijn oude baas, die is daar expert in , maar kan ik zelf ook al wat doen!?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:De grote rookwolken achter mijn auto veroorzaakt door de koudstarthandle die niet stond aangespannen…
Rook is nu grotendeels weg, de pomp moet nog even worden getimed en worden geklokt.
Ik laat dit doen door mijn oude baas, die is daar expert in , maar kan ik zelf ook al wat doen!?
Aangezien je de voorgeschiedenis van het blok niet kent is dat wellicht wel verstandig. Op gevoel kan ook wel. De pomp moet zodanig “vroeg” staan dat ie koud nog net lekker start. lastig is dat je wel wat marge moet hebben voor een echt koude start. Hoe vroeger de pomp staat, hoe beroerder hij start, maar eenmaal warm loopt ie dan juist wel lekker. Een pomp die te laat staat kost je vermogen op top en efficientie, maar start koud wel goed.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dave, veel rijplzeier gewenst. Gaat lekker zo allemaal. Top.
@Marten, jij bent echt een levende vraagbaak zeg. Zo leer ik ook nog eens wat hier.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo dan…
vandaag maar weer de pomp lopen te verstellen… hij bleef roken..
Toch eigenwijs en mijn eigen 1.9 verstuivers erin, wat een verschil zeg… rookt niet meer als hij warm is…
Ik laat de andere verstuivers wel afpersen, tot die tijd mijn eigen verstuivers erin.
Net even een stukje even goed door gereden, je zit zo op de 140!
Morgen de turbodruk opschroeven (iemand ervaring mee?)
As dinsdag/woensdag de pomp laten afstellen.
Maar hij rijdt nu super, en is lekker stil, de turbo komt er in bij circa 2800/3000 toeren..
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:
Maar hij rijdt nu super, en is lekker stil, de turbo komt er in bij circa 2800/3000 toeren..
Dat is wel erg laat eigenlijk. Zelfs een “trage” Garret hoort toch wel wakker te worden bij 22200 tpm. Met volle trekkracht vanaf dik 2500 tpm. De KKK turbo die een stuk eerder wakker wordt begint al ruim voor de 2000 te sleuren.
Je hoort de turbo al licht fluiten bij 1800toeren, maar mijn eigen luchtfilter was ook behoorlijk zwart van de viezigheid (niet olie), misschien dat dat nog verschil uitmaakt…. EN de pomp staat nog zeker niet op tijd!
Zal een KN filter uitmaken?
Deze dus voor in de std bak.
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
denk niet dat dat echt iets uitmaakt.
Gewoon leuk nieuw filtertje erin, pomp juist afstellen en rijden
Citroën D Special 1970
Superdave schreef:Zal een KN filter uitmaken?
Wellicht. Roel heeft een Green filter in de TD. Maar ik heb in de TD12 een gewoon luchfilter: werkt prima. En ook met de oude turbo motor had ik met normaal luchtfilter bij 2500 wel zo’n beetje max. versnelling (tot ong. 4000 toeren).
Ok, ga ik dat inderdaad maar gewoon doen..
Maar heeft er iemand al is zijn turbo druk max verhoogd.
Ik sprak gister een vriend, die had een D12 in zijn 306 geplaatst, met de turbo druk op max, die zei dat het makkelijk kan en dat het blok het makkelijk aan kan, hoe denken jullie erover?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Ok, ga ik dat inderdaad maar gewoon doen..
Maar heeft er iemand al is zijn turbo druk max verhoogd.
Ik sprak gister een vriend, die had een D12 in zijn 306 geplaatst, met de turbo druk op max, die zei dat het makkelijk kan en dat het blok het makkelijk aan kan, hoe denken jullie erover?
Het Turbo D12 is volgesn mij wel wat sterker op de kop. Bij de 1.8 TD kan het ook best wel, maar ik zou nog veel meer uitkijken met warm rijden. Zet er een turbodrukmeter in en zorg dat je hem met koude motor niet (te)veel belast. Koude motor is ook als de olie nog lauw is. Dus olie minimaal 80 graden.
Als een TD warm is, is ie nagenoeg hufterproof, dus dan zie ik niet zoveel bezwaren.
Ik heb het bij mij niet gedaan trouwens. Ik wil ten eerste dat ie hufterproof blijft en ten tweede: je kan wel extra opvoeren, maar de ervaring leert dat het 2 dagen grappig is en dan ben je er weer aan gewend. Ik probeer dus eigenlijk gewoon tevreden te zijn met wat ik nu heb. En ach: als ik em eens goed warm rij en em eens goed zijn falie geeft dan ben ik heel tevreden en hoef niet perse meer.