28 van de 40
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 17 maart 2007 02:33 PM
  [ # 406 ]

@hogervp

Ik neem maar eens een abbotje op dit topic…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2007 02:56 PM
  [ # 407 ]

Is de compressie van de motor al eens gemeten? En is er wel eens een cilinder-lektest uitgevoerd? Alleen dan weet je pas in welke staat je blok verkeert, en heeft het pas zin om over dingen als slopen, revisie of ander blok te praten.
Een verstopte carterventilatie kan natuurlijk vele oorzaken hebben, maar als je zuigers/zuigerveren versleten zijn zal er een dermate grote onderdruk in het blok aanwezig zijn dat de olie steeds weer rond gepompt gaat worden en het luchtfilter steeds weer vol met olie zal zitten.
Een compressie test kost je een half uurtje, een lektest ook zoiets. Meten is weten, gokken is zonde van jullie tijd. Sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 17 maart 2007 03:35 PM
  [ # 408 ]

Misschien is die 1.6i motor wel gewoon op na 384.000 km. Confused

Zelfs bij een diesel is dit al een flinke km.st.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2007 03:37 PM
  [ # 409 ]
Bram schreef:

Misschien is die 1.6i motor wel gewoon op na 384.000 km. Confused

Zelfs bij een diesel is dit al een flinke km.st.

En dat heb je zo gecontroleerd met een lektest en compressietest. Maar ja, dan moet je daar wel even in investeren hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 17 maart 2007 03:46 PM
  [ # 410 ]
Ijs schreef:

@hogervp

Ik neem maar eens een abbotje op dit topic…

Ja…en, wat wil je daar mee zeggen dan ? Rolling Eyes

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 04:32 PM
  [ # 411 ]
waterman771 schreef:

Is de compressie van de motor al eens gemeten? En is er wel eens een cilinder-lektest uitgevoerd? Alleen dan weet je pas in welke staat je blok verkeert, en heeft het pas zin om over dingen als slopen, revisie of ander blok te praten.
Een verstopte carterventilatie kan natuurlijk vele oorzaken hebben, maar als je zuigers/zuigerveren versleten zijn zal er een dermate grote onderdruk in het blok aanwezig zijn dat de olie steeds weer rond gepompt gaat worden en het luchtfilter steeds weer vol met olie zal zitten.
Een compressie test kost je een half uurtje, een lektest ook zoiets. Meten is weten, gokken is zonde van jullie tijd. Sad

Wat waterman zegt is precies datgene wat de Wegenwachter zei. Hij had het in ieder geval over zuigers, zuigerveren en grote onderdruk.  Confused

Ik ga zo eens kijken bij de BX, want die heb ik al sinds ie stilstaat niet meer gezien (staat een paar straten verderop namelijk).

Een compressietest is inderdaad bijzonder handig in dit geval, maar waar kun je dat laten doen? Gewoon bij de garage?

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 17 maart 2007 04:51 PM
  [ # 412 ]

[mode=sarcasme]Misschien doen ze dat wel bij die LPG-specialist?[/mode] Laughing

Een beetje goede (hobby)garage kan dat voor je doen, afhankelijk van hoeveel tijd ze voor je hebben. Mijn ervaring is wel dat je het bij dit soort dingen moet hebben van de garages die nog met plezier aan oudere auto’s werken, en niet de mannen die alleen nog maar gewend zijn een stekker ergens in te steken… Evil or Very Mad
Ben wel benieuwd, want stiekem gun ik het jou/de BiX wel om nog lang en gelukkig aan elkaar overgeleverd te zijn!  Very Happy
Tip: Denk ook eens aan motor-revisiebedrijven, dus meer gespecialiseerd in de motortechniek dan in de gehele auto… Wees echter wel kritisch genoeg als ze je antwoord geven! Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 06:38 PM
  [ # 413 ]

Nou, ik heb weer in de BX gereden. Dat betekent dus in ieder geval dat ie rijdt.  Laughing

Er lag wel een gigantische plas motorolie op de straat, wat allemaal uit de onderste opening van het luchtfilterhuis was gelopen.
Het oliepeil bleek behoorlijk mee te vallen, want dat was lang niet zo laag als ik had verwacht. Ik heb dus gewoon de BX gestart en ben ermee naar de Lidl gereden voor een kannetje motorolie. Bedankt voor de tip.  Wink

Kortom: de BX rijdt weer als vanouds: zeer netjes, schakelt subliem, veert goed, etc etc etc gewoon echt een hele fijne BX.

Het enige verschil met eerst is echter dat nu dus het bovenste deel van het luchtfilterhuis los ligt op de onderste helft. Zo krijgt de motor in ieder geval wat lucht.

De Citroëndealer was al dicht, dus daar kon ik even niet terecht voor een compressietest.

Voorlopig ga ik er maar weer lekker mee rijden… Wink

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 maart 2007 06:39 PM
  [ # 414 ]
XBXG schreef:

Ik heb dus gewoon de BX gestart en ben ermee naar de Lidl gereden voor een kannetje motorolie. Bedankt voor de tip.  Wink

Ja, geweldig he! Olie die goedkoper is dan benzine Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2007 06:55 PM
  [ # 415 ]
XBXG schreef:

Er lag wel een gigantische plas motorolie op de straat, wat allemaal uit de onderste opening van het luchtfilterhuis was gelopen.

FF een tipje ( en dus niet om je af te zeiken) met die olielekkage’s moet je goed uitkijken. Er staan daar echt mega boetes op. Een paar honderd euro heb je zo te pakken, en bij meerdere overtredingen mag je ‘t allemaal gaan uitleggen bij een rechter. De milieu-smeris mag zelfs je auto laten wegslepen, en je draait ook nog eens op voor de schoonmaak-kosten. Bij de woningbouw-club waar ik voor werk, kunnen we zelfs huurders door middel van een gerechtelijke procedure hun woning laten uitzetten bij het veroorzaken van milieu-vervuiling. Ook hebben de gemeentes tegenwoordig verregaande bevoegdheden om jou het leven zuur te maken Evil or Very Mad

Ik meen dat er hier op het forum een BX-rijdende KLPD-er is die hier nog iets meer over zou moeten weten. BXbressers??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 07:07 PM
  [ # 416 ]

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat er hier in werkelijkheid weinig van terecht zal komen. Heb je wel eens een parkeergarage van binnen bekeken? Geen enkele parkeerplaats is nog zonder olievlekken…  Rolling Eyes

Eerst zien dan geloven.  Wink

Maar alles komt goed! Daar ben ik van overtuigd. De BX en ik hebben nu al zoveel samen mee gemaakt…. Rolling Eyes  Laughing

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 maart 2007 07:31 PM
  [ # 417 ]
XBXG schreef:

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat er hier in werkelijkheid weinig van terecht zal komen. Heb je wel eens een parkeergarage van binnen bekeken? Geen enkele parkeerplaats is nog zonder olievlekken…  Rolling Eyes

Eerst zien dan geloven.  Wink

Maar alles komt goed! Daar ben ik van overtuigd. De BX en ik hebben nu al zoveel samen mee gemaakt…. Rolling Eyes  Laughing

Voordat het wel een keer zover komt, je weet maar nooit, kan je karton oid onder de auto leggen. Beter iets dan niets, zal ik maar zeggen.
Een tijd geleden lekte de Xantia wat brandstof en toen heb ik er thuis een bakje onder gezet en op het werk een krant eronder gelegd. Gelukkig was het lek snel opgesppord en gerepareerd.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2007 07:42 PM
  [ # 418 ]
XBXG schreef:

Bedankt voor de tip, maar ik denk dat er hier in werkelijkheid weinig van terecht zal komen. Heb je wel eens een parkeergarage van binnen bekeken? Geen enkele parkeerplaats is nog zonder olievlekken…  Rolling Eyes

Eerst zien dan geloven.  Wink

Maar alles komt goed! Daar ben ik van overtuigd. De BX en ik hebben nu al zoveel samen mee gemaakt…. Rolling Eyes  Laughing

je kunt er natuurlijk een stukkie karton of een bakkie onder zetten…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 07:45 PM
  [ # 419 ]

Oei, brandstof is natuurlijk wel iets gevaarlijker dan wat druppeltjes olie, maar toch.

Ik kijk het voorlopig even aan qua lekkage.

Sowieso ga ik er geen spoilers/mistlichten/andere accesoires meer opzetten.
Het belangrijkste is momenteel dat ik de BX weer enigszins betrouwbaar rijdend krijg.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 maart 2007 07:49 PM
  [ # 420 ]

Ik duim met je mee, zou toch zeker zonde zijn van deze BX automaat. Ondanks de kilomterstand!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
28 van de 40
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook