Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
en, en, en?
Nog niet aan toe gekomen… Ik ben echt bere druk en ik heb de bekeuring toch al binnen.
Slecht! Ja ik weet ut…
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Tsja, kan gebeuren. Ik ben voornamelijk benieuwd of je na al die pech eindelijk eens geluk hebt met de ZX, dat mag zo onderhand ook wel eens een keertje
Alleen dat vermaledijde motormanagement lampje. De hele week uit op en neer naar mijn werk. Dan denk ik “het heeft toch geholpen dat ik alle stekkers los gehad heb en ingespoten met contactspray”.
Wat wil je? Vandaag lampje weer aan en de auto loopt beroerd.
Ik wordt er sch..tziek van.
Ik heb dus echt behoefte aan iemand die daar verstand van heeft. Ik heb alle sensoren aan het blok dubbel en dus in reserve omdat ik vorig jaar een donor blok gemonteerd heb. Als iemad er heil in ziet kom ik daar wel naar toe rijden met twee kratten met losse onderdelen.
Help!
Wie?
Jos van der Voort
ik heb het niet opgezocht of je het hebt gedaan, maar… ik mag aannemen dat je de codes hebt uitgelezen ??????
ZX-Enschede schreef:Wat wil je? Vandaag lampje weer aan en de auto loopt beroerd.
Heb je de bougiekabels en of de DIS-Bobine al gecontroleerd?
De codes uitlezen is aan te raden, maar leid niet altijd tot de oplossing
Heb het bij de 405 1.6i van een maat van mij gehad, een startprobleem en beroerd lopen van de motor, de ECU zegt bij het uitlezen dat er geen storingen zijn .
Bougiekabels zijn nagelnieuw (wat niet aan deze auto).
De ECU ga ik morgen proberen uit te lezen. Vorige week al een keer geprobeerd maar toen gaf-ie geen krimp. Toen was de accu er af geweest dus zat er geen foutcode in. Nu dus wel dus gaan we het nog eens proberen.
Jos van der Voort
nah, morgen dus gaan rond rijden en bij een melding direct een p plaats opzoeken, contact aan laten en gaan uitlezen. Opschrijven en weer verder rijden..
Op die manier kom je erachter. Alle sensoren vervangen omdat ze iets melden is niet de manier natuurlijk, als je dat althans deed.
Als je dan een melding hebt, kijken wat het inhoud en enkel daar wat aan doen. Op die manier krijg je een structureel beeld.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Heb je een lijstje gemaakt van wat je allemaal nagekeken hebt en allemaal vervangen? Anders blijfje achter de feiten aan lopen en kunnen we ook geen passend advies geven, want ik ken dit je wordt er idd helemaal dol van.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Komt-ie:
- BDY ruilblok
- 4 nieuwe banden
- Andere achteras ivm X-benen, silentblocs ook vervangen
- Nieuwe bougies, kabels, luchtfilter, oliefilter
- Nieuwe draagarmen met alle rubbers en fuseekogels
- Nieuwe stuurkogels
- Nieuwe motorsteunen links en rechts
- Nieuwe kachelradiateur
- Uiteraard nieuwe olie, KVS
- Nieuwe remvloeistof
Vast nog wel wat vergeten. Van het oude blok heb ik alle sensoren nog + gevlakte kop, koppakkingset, rekbouten, etc. Ook nog een hoop los spul.
Nog doen in meivakantie: D-riem, spanrol, waterpomp (die heb ik allemaal nog liggen van de poging tot koppakkingwissel).
Jos van der Voort
- Xsara Scootertje.
Nog niks gedaan aan:
Stappenmpotor.
Koelwatesensor.
Airflosensor.
bdp/stationair toerental sensor.
Trekt ze ergens valse lucht aan, luchtbuis lek.
Benzinefilter.
Verkeerdebougies? Bougieskabels nalopen, checken met een ander setje.
Was bij mij toch ook de fout ondanks nieuwe bosch kabels, met tweedehands bougiecorde kabels was het bij mij over.
is alles op het blok goed aan geraait.( de klemmetjes etc.)
Misschien zit er op het blok toch slecht werkend kontakt/ sensor.
Succes, ik lees het nog wel.
Bedankt! Stappenmotor is al eens vervangen voor de reserve maar de oude heb ik nog bewaard. Alles is al eens nagelopen.
Ik vrees dat het echt ECU uitlezen wordt en dan gericht gaan zoeken. Ik hoop alleen dat iemand me daar mee wil helpen.
Jos van der Voort
- Xsara Scootertje.
Heb je recent de accu pool al eens los gehad? Als dat wel zo is dan zal de ecu je dan ook niks vertellen!? Maar daar kom je daar kom je dan wel achter.
Accupool recent inderdaad losgehad.
ECU daarna geprobeerd uit te lezen maar niet gerealiseerd dat hij toen natuurlijk gereset was. Nu zit er geheid weer een foutcode in omdat het lampje weer aan is. Dus van de week als het droog is weer eens een keer proberen.
Jos van der Voort
- Xsara Scootertje.
Yes, oké ben benieuwd wat er uit komt.