3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Quo’s BX 16 TRS Automatic (rot subframe, p.4)
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 02 februari 2007 02:21 PM
  [ # 31 ]
mike schreef:

Sorry ik had je even niet begrepen, dacht dat je al voorzien was.
Maar voor de witte kan ik er best een missen hoor Wink

Ah, dat zou hartstikke fijn zijn Very Happy

Ik stuur vandaag nog wel even een PB naar je toe

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 18-01-2005

Gepost: 02 februari 2007 04:56 PM
  [ # 32 ]
mike schreef:

Beter Wink
Ik hou ze liever voor mijn verzameling, de pbtjes waren niet te tellen of ik elementjes wou verkopen.
Maar voor mijn oude liefde had ik wel een uitzondering willen maken Wink

Hij bedoel voor deze witte maakt ie een uitzondering Wink

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 18 februari 2007 03:07 AM
  [ # 33 ]

Eindelijk wat tijd vrij kunnen maken om het een en ander aan de BX te kunnen werken.

Wat is er in de tussentijd gebeurd.

- Voorpijp uitlaat is vernieuwd.
- ATF olie heb ik ververst. Aftappluggen zaten trouwens echt heel erg
  vast. Moest echt wat geweld Confused  aan te pas komen om deze los te
  krijgen.
- Koelsysteem heb ik gespoeld en gevuld met verse koelvloeistof.
- Op gevoel de voorste hoogteregelaar wat bijgesteld. De voorkant van
  de BX wees wat hoog de lucht in. Veert gelijk een stuk soepeler   Cool
  Wil dit nog een keer bij mijn garage laten na meten.
- Elec. motor raam van linker achterportier vernieuwd. Ik heb de
  schakelaar en de motor moeten vernieuwen. Motor had ik nog op
  de plank liggen. Toch handig als je langzaam aan een kleine voorraad
  onderdelen opbouwt.

Wat staat er nog op het “TO DO lijstje”

- LHM lek repareren. Lekt nu toch best wel veel Confused
  +/- een 1/4 liter per week. Vluchtige controle laat
  zien dat of de voorste hoogteregelaar lekt, of dat de octopus moet
  worden vernieuwd.
- Stationaire loopt de koude motor zo goed als niet.
- Banden vernieuwen.
- Kachel een keer nakijken. Wordt wel warm maar niet echt heet.

En zo zal de komende tijd het “TO DO lijste” denk ik nog wel wat langer worden.

Tot zover.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 16 maart 2007 02:15 AM
  [ # 34 ]

Vandaag de automatische choke installatie vervangen voor een handmatige choke. Alles zit op zijn plaats. Alleen zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Namelijk dat bij koude motor deze uitvalt. Ook wanneer de choke knop is uitgetrokken.

Het mechanisme bedient de klep wel. Bij verwijderde luchtinlaat gekeken of de klep wel wordt versteld. Deze wordt een stuk dicht gezet.

Wanneer choke bij warme motor in werking wordt gezet, klimt deze wel iets in toeren, maar niet echt veel. Wanneer ik de choke van mijn GSA uittrek, dan merk je echt duidelijk een verschil in klimmen van de toeren en uiteindelijk dan slecht lopen.

In de storingstabel van de BX vraagbaak staat aangegeven onder ” Motor start maar loopt niet goed, Koude motor slaat af bij stationair draaien”
Versneld toerental te laag afgesteld. Hier heb ik nog niet naar gekeken maar ik weet ook niet hoe ik dit moet controleren en afstellen. Wie kan mij dat wel vertellen ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 17 maart 2007 12:58 AM
  [ # 35 ]

bediend de choke ook wel een beetje het gas?
Ik moet zeggen dat ik ook niet helemaal tevreden ben over m’n handchoke, moeilijk om hem goed in te stellen. Met mijn orginele fabriekschoke op de 1400 had ik nooit problemen.
Gelukkig loopt de digit heel snel prima met zonder choke.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 17 maart 2007 01:19 AM
  [ # 36 ]
woutersmits schreef:

bediend de choke ook wel een beetje het gas?
Ik moet zeggen dat ik ook niet helemaal tevreden ben over m’n handchoke, moeilijk om hem goed in te stellen. Met mijn orginele fabriekschoke op de 1400 had ik nooit problemen.
Gelukkig loopt de digit heel snel prima met zonder choke.

Nee, het lijkt alsof de choke het gas niet bedient. Wanneer je de choke knop uit trekt klimt de motor bijna niet in toerental.
Wanneer ik de choke knop bij mijn GSA uit trek loopt het toerental zo op van circa 750 rpm naar zeker 2000 rpm. Dit gebeurd bij de BX dus echt niet.

Ik weet nog niet zoveel van carburateurs dus alle hulp is van harte welkom.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 17 maart 2007 01:22 AM
  [ # 37 ]

Ik heb er ook niet veel verstand van…
Ik weet wel dat dat inbouwen niet heel eenvoudig was (gelukkig ging het ok met hulp van Alcyone, tevens de vorige eigenaar van de handchoke..) met name om alle mechaniek in het chokehuis aan het werk te houden.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 17 maart 2007 01:34 AM
  [ # 38 ]

Morgen ga ik trouwens de octopus vervangen.
Nog nooit gedaan, maar hopelijk heb ik niet al te veel tegenslag. Ik hoop zaterdag avond de octopus er toch wel onder te hebben.

De leiding naar de voorste hoogte regelaar is flink ingescheurd. Op dit punt loopt de LHM er ook duidelijk uit.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 maart 2007 02:15 AM
  [ # 39 ]
Quo schreef:

Morgen ga ik trouwens de octopus vervangen.
Nog nooit gedaan, maar hopelijk heb ik niet al te veel tegenslag. Ik hoop zaterdag avond de octopus er toch wel onder te hebben.

De leiding naar de voorste hoogte regelaar is flink ingescheurd. Op dit punt loopt de LHM er ook duidelijk uit.

Bekijk eerst goed het schema waarin de werking v/d octopus staat, zie:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/octopus.html

Als je dat instudeert kan het niet fout gaan. Let op de subtiele verschillen tussen wel/geen SB (dit is met SB).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 17 maart 2007 02:23 AM
  [ # 40 ]
karel schreef:
Quo schreef:

Morgen ga ik trouwens de octopus vervangen.
Nog nooit gedaan, maar hopelijk heb ik niet al te veel tegenslag. Ik hoop zaterdag avond de octopus er toch wel onder te hebben.

De leiding naar de voorste hoogte regelaar is flink ingescheurd. Op dit punt loopt de LHM er ook duidelijk uit.

Bekijk eerst goed het schema waarin de werking v/d octopus staat, zie:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/octopus.html

Als je dat instudeert kan het niet fout gaan. Let op de subtiele verschillen tussen wel/geen SB (dit is met SB).

Dank je wel voor de link Karel. Ik kende dit schema al via een eerdere link van jouw. Het schema zit al bijna in mijn hoofd. Toch neem ik het morgen nog wel even mee naar de werkplaats. Mijn BX heeft geen SB.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 17 maart 2007 11:04 PM
  [ # 41 ]
Quo schreef:

Vandaag de automatische choke installatie vervangen voor een handmatige choke. Alles zit op zijn plaats. Alleen zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Namelijk dat bij koude motor deze uitvalt. Ook wanneer de choke knop is uitgetrokken.

Het mechanisme bedient de klep wel. Bij verwijderde luchtinlaat gekeken of de klep wel wordt versteld. Deze wordt een stuk dicht gezet.

Wanneer choke bij warme motor in werking wordt gezet, klimt deze wel iets in toeren, maar niet echt veel. Wanneer ik de choke van mijn GSA uittrek, dan merk je echt duidelijk een verschil in klimmen van de toeren en uiteindelijk dan slecht lopen.

In de storingstabel van de BX vraagbaak staat aangegeven onder ” Motor start maar loopt niet goed, Koude motor slaat af bij stationair draaien”
Versneld toerental te laag afgesteld. Hier heb ik nog niet naar gekeken maar ik weet ook niet hoe ik dit moet controleren en afstellen. Wie kan mij dat wel vertellen ?

Iemand nog een idee voor het niet goed functioneren van de choke bij koude motor Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 maart 2007 10:07 AM
  [ # 42 ]
Quo schreef:
Quo schreef:

Vandaag de automatische choke installatie vervangen voor een handmatige choke. Alles zit op zijn plaats. Alleen zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Namelijk dat bij koude motor deze uitvalt. Ook wanneer de choke knop is uitgetrokken.

Het mechanisme bedient de klep wel. Bij verwijderde luchtinlaat gekeken of de klep wel wordt versteld. Deze wordt een stuk dicht gezet.

Wanneer choke bij warme motor in werking wordt gezet, klimt deze wel iets in toeren, maar niet echt veel. Wanneer ik de choke van mijn GSA uittrek, dan merk je echt duidelijk een verschil in klimmen van de toeren en uiteindelijk dan slecht lopen.

In de storingstabel van de BX vraagbaak staat aangegeven onder ” Motor start maar loopt niet goed, Koude motor slaat af bij stationair draaien”
Versneld toerental te laag afgesteld. Hier heb ik nog niet naar gekeken maar ik weet ook niet hoe ik dit moet controleren en afstellen. Wie kan mij dat wel vertellen ?

Iemand nog een idee voor het niet goed functioneren van de choke bij koude motor Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Wat ik me kan herinneren van mijn carburateur-tijdperk is dat een kromme carburateur eenzelfde effect geeft, hij trekt dan valse lucht en de werking van de chokeklep is weg.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 maart 2007 01:45 PM
  [ # 43 ]
Quo schreef:

Morgen ga ik trouwens de octopus vervangen.
Nog nooit gedaan, maar hopelijk heb ik niet al te veel tegenslag. Ik hoop zaterdag avond de octopus er toch wel onder te hebben.

De leiding naar de voorste hoogte regelaar is flink ingescheurd. Op dit punt loopt de LHM er ook duidelijk uit.

en? gelukt?

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 18 maart 2007 04:55 PM
  [ # 44 ]
woutersmits schreef:
Quo schreef:

Morgen ga ik trouwens de octopus vervangen.
Nog nooit gedaan, maar hopelijk heb ik niet al te veel tegenslag. Ik hoop zaterdag avond de octopus er toch wel onder te hebben.

De leiding naar de voorste hoogte regelaar is flink ingescheurd. Op dit punt loopt de LHM er ook duidelijk uit.

en? gelukt?

Ja, het vervangen van de octopus is inderdaad zaterdag gelukt Very Happy
Ik ben er wel bijna de hele dag mee bezig geweest. Maar goed, ik had het vervangen van de octopus nog nooit gedaan.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 19 maart 2007 01:14 AM
  [ # 45 ]
karel schreef:
Quo schreef:
Quo schreef:

Vandaag de automatische choke installatie vervangen voor een handmatige choke. Alles zit op zijn plaats. Alleen zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Namelijk dat bij koude motor deze uitvalt. Ook wanneer de choke knop is uitgetrokken.

Het mechanisme bedient de klep wel. Bij verwijderde luchtinlaat gekeken of de klep wel wordt versteld. Deze wordt een stuk dicht gezet.

Wanneer choke bij warme motor in werking wordt gezet, klimt deze wel iets in toeren, maar niet echt veel. Wanneer ik de choke van mijn GSA uittrek, dan merk je echt duidelijk een verschil in klimmen van de toeren en uiteindelijk dan slecht lopen.

In de storingstabel van de BX vraagbaak staat aangegeven onder ” Motor start maar loopt niet goed, Koude motor slaat af bij stationair draaien”
Versneld toerental te laag afgesteld. Hier heb ik nog niet naar gekeken maar ik weet ook niet hoe ik dit moet controleren en afstellen. Wie kan mij dat wel vertellen ?

Iemand nog een idee voor het niet goed functioneren van de choke bij koude motor Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Wat ik me kan herinneren van mijn carburateur-tijdperk is dat een kromme carburateur eenzelfde effect geeft, hij trekt dan valse lucht en de werking van de chokeklep is weg.

Dank je wel Karel, is in ieder geval een startpunt waarmee ik kan gaan beginnen met het zoeken van de oorzaak.

Een mogelijkheid dus dat de pakking tussen motor en carburateur niet goed meer afsluit ? Maar hoe kan ik dat goed controleren ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook