Hallo allemaal,
Heb gister een BX 1.4 Toulouse gekocht
Het gaat om deze
Ik hoop dat ik geen miskoop heb gedaan.. (is de eerste auto die ik ooit gekocht heb)
Als je met deze auto over klingers rijd dan hoor je lingsvoor een klappend geluid. Nou heb ik hier al rondgekeken en denk ik dat het de Reactiestangetjes zijn.
Voor de rest hoor je een zachter tikkent geluid zodra je de motor gestart hebt. (Pomp?) Weet niet of dit klopt.
Nu ben ik eigelijk op zoek naar iemand uit Rotterdam die er een keertje naar kan kijken of luisteren.
Groeten,
Frank
gave wagen ff een cleaner beurt en de lak is ook weer netjes.
dat getik wat je hoord als de auto stationair draait is de hd pomp is is een goed teken voor zover ik weet.
en dat klapperend geluid kunnen een heleboeldingen zijn zoals reacktie stang fusee kogel of iets dergelijks.
ik wens je er veel veilige km mee
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Leuke aankoop Een poetsbeurt zou geen kwaad kunnen
Over dat tikkende geluid, is dat constand of af en toe? Zal waarschijnlijk gewoon de drukregelaar zijn die je hoort.
Dat tikkende geluid is constand ja.
Voor de rest alle bonnen erbij gekregen met wat hij allemaal heeft laten doen dus hoop dat ik een tijdje voort kan.
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Zal eens kijken of ik kan dan.
Ben wel benieuwd wat de experts zeggen van mijn mooie wagen
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gefeliciteerd met je bx
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Welkom in de wereld van de BX liefhebbers. Op dit forum zijn behoorlijk wat “experts” aanwezig. Je zal er inmiddels wel genoeg over gelezen hebben hier, denk ik zo.
Veel plezier van je BX in ieder geval.
Het tikkende geluid zou niet constant mogen zijn, in iedre geval niet wanneer de auto gewoon op hoogte is. Lees eventueel hier verder: . Alles over hydrauliek.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd
mooie kleur
en veel plezier ermee.
Frank_bx schreef:Dat tikkende geluid is constand ja.
Zou de voorraadbol kunnen zijn.
Een keer langs gaan bij 1 van de Citroen bollen-experts…zoals Chyparse, Renard of een dergelijke firma.
mooi
heb ook een rode bx gehad en 2 zilvergrijze gt’s (geen gti)
rijd super…
heb alleen nu een &&^#$%@&** xantia….
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: mooi
Mooie Bx, 1400 ben ik ook mee begonnen.
rijd lekker! (makkelijk zelf te onderhouden)
welkom op het forum.
Jf schreef:heb ook een rode bx gehad en 2 zilvergrijze gt’s (geen gti)
rijd super…
heb alleen nu een &&^#$%@&** xantia….
Ik heb wel een GT voor je te koop (bleu romanticue)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Bram schreef:Frank_bx schreef:Dat tikkende geluid is constand ja.
Zou de voorraadbol kunnen zijn.
Een keer langs gaan bij 1 van de Citroen bollen-experts…zoals Chyparse, Renard of een dergelijke firma.
Kan van alles zijn, komt er op neer dat HD pomp moet blijven werken om systeem op druk te houden. Voorraad bol zou leeg kunnen zijn maar ook lekkages..maar daar ga ik eerst niet van uit . Systeem spoelen heeft vaak ook (goeie) invloed op interval van tikken.
welkom hier, je ziet het, de adviezen vliegen meteen door het web, allemaal om je te helpen. succes!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Allemaal erg bedankt jonges.
Ik ga van de week eens kijken of ik ergens iets kan laten doen.
Wie weet een goede citroen garage in of om rotterdam?
Groeten,
Frank_bx schreef:Wie weet een goede citroen garage in of om rotterdam?
Groeten,
Hesselink in Dirksland is een bekend adres….schijnen vooral deskundig te zijn in BX’en.
Is nog wel zo’n 40 km onder R’dam. ops: (maar is volgens mij de dichtsbijzijnde)