3 van de 44
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Jaco’s CX 22TRS - Klaar voor de Raid Arctique (p44)
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6145

Gepost: 18 maart 2007 06:27 PM
  [ # 31 ]

...en toen sloeg de twijfel weer toe Confused

Gisteren dacht ik het zeker te weten, dat ik mijn CX had gevonden, maar vannacht heb ik er erg slecht van geslapen. Nu toch maar besloten nog één exemplaar te gaan bekijken, een 22TRS in Heerhugowaard.

Lucas had al aangeboden mee te willen, dus ik ga maar eens contact met hem opnemen om een afspraak te maken en Dick van Garage Andre ga ik bellen om te zeggen dat hij nog even geduld moet hebben voordat ik de knoop definitief doorhak.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 18 maart 2007 06:38 PM
  [ # 32 ]
jaco schreef:

...en toen sloeg de twijfel weer toe Confused

Gisteren dacht ik het zeker te weten, dat ik mijn CX had gevonden, maar vannacht heb ik er erg slecht van geslapen. Nu toch maar besloten nog één exemplaar te gaan bekijken, een 22TRS in Heerhugowaard.

Lucas had al aangeboden mee te willen, dus ik ga maar eens contact met hem opnemen om een afspraak te maken en Dick van Garage Andre ga ik bellen om te zeggen dat hij nog even geduld moet hebben voordat ik de knoop definitief doorhak.

zosnel je weer gaat twijfelen doe het dan niet je moet 100% zeker van je zaak zijn bij een cx

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 maart 2007 06:50 PM
  [ # 33 ]

Nou ja, het is niet zozeer dat ik twijfel of deze CX wel goed is, want dat is ze wel. Maar ik wil voor alle zekerheid nog een ander exemplaar bekijken die (volgens de omschrijving van de verkoper) net zo goed is. Als beiden inderdaad even goed zijn, zit het verschil alleen nog in de uitvoering (2.0RE t.o.v 2.2TRS) en de kleur (22TRS heeft mooiere kleur).

Ik wil een goede en weloverwogen keuze maken en daarvoor is het denk ik nodig nog één exemplaar te bekijken.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 maart 2007 06:53 PM
  [ # 34 ]
jaco schreef:

Nou ja, het is niet zozeer dat ik twijfel of deze CX wel goed is, want dat is ze wel. Maar ik wil voor alle zekerheid nog een ander exemplaar bekijken die (volgens de omschrijving van de verkoper) net zo goed is. Als beiden inderdaad even goed zijn, zit het verschil alleen nog in de uitvoering (2.0RE t.o.v 2.2TRS) en de kleur (22TRS heeft mooiere kleur).

Ik wil een goede en weloverwogen keuze maken en daarvoor is het denk ik nodig nog één exemplaar te bekijken.

van kijken wordt je alleen wijzer mijn eerste cx heeft bijna een jaar geduurd voor ik hem kocht
ik keek altijd naar turbo of prestige maar die vielen steeds tegen kwa rijden enz tot ik me tre tegen kwa
een aankoop van een cx moet je echt goed het gevoel bij hebben en alles van te voren bekijken kwa kosten enz

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 26 maart 2007 11:27 PM
  [ # 35 ]

Zo, hoogste tijd voor een update, want ik heb mijn CX gevonden.  Very Happy

Adfelopen vrijdag ben ik samen met Lucas bij de laatste twee CX-en van mijn lijstje wezen kijken, deze en deze .

De eerste 22TRS, in Heerhugowaard, stond op mijn lijstje vanwege de onwijs gave kleurcombi: Champagnekleurige lak met een beige interieur. Na het zien van de mooie foto’s en een mooi verhaal van de verkoper moest ik deze voiture gewoon zien. Maar hij viel vies tegen. Letterlijkm want de bekleding was behoorlijk smerig. Verder hing de hemel erg los en zaten er heel wat meer roestplekken op de carroserie dan van te voren was verteld. Op de bodem was op de linker langsbalk een stukje ingelast, maar als je dan aan de bovenkant voelde, was het gewoon graaien in een bak chips. En ook het rijden viel tegen.

Daarna zijn we naar Den Bosch gereden voor de Spaanse 22TRS. Dat was wel even wat anders. Wat zag deze wagen er goed uit zeg, zowel van binnen, van buiten als van onder. Er viel eigenlijk nauwelijks iets op aan te merken. Een paar beginnende roestplekjes die goed te behandelen zijn en een klein rot stukje op de bodem. Daarbij: deze auto heeft een werkende airco, dat is ook wel wat waard. Om een lang verhaal kort te maken: Deze is het geworden.

Zie hier wat foto’s:
zijkant
linksvoor
linksachter
achter
voor

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 26 maart 2007 11:38 PM
  [ # 36 ]

Natuurlijk moeten er nog wel wat dingetjes gebeuren.

-Binnenkort even een afspraak maken bij Gosliga voor een Dinitrol behandeling

-Een grote beurt kan ook geen kwaad. Er zit geen onderhoudsboekje meer bij en de olie ziet er niet zo fris meer uit, dus…

-Er zijn wat beginnede roestplekjes op de carroserie. Hoe pak ik dat aan?

-Bestuurdersstoel. De rugleuning zit rechtsonder niet meer vast. Volgens Lucas moet ik op zoek naar een nieuwe stoel. Kan ik dan de bekleding overzetten?

-Sierstrips langs de dakrand ontbreken. Waar kan ik die vinden?

-Er mist een sierstripje rechtsvoor op de bumper, moet ik naar zoeken.

-Ik moet op zoek naar een setje mistlampen voor, maar heeft geen haast.

-Ik heb er ook een set GTI-velgen bij, maar die moeten eerst opgeknapt worden, waar kan ik dat het beste laten doen?

-Instructieboekjes ontbreken. Wie heeft er ééntje voor me?

Ik ben vast nog dingen vergeten, maar dat komt dan later wel weer. Voorlopig heb ik genoeg te doen (en ook nog een BX op te knappen).

Morgen komt er in ieder geval een nieuwe radio in, waar ik ook meteen de iPod via IceLinkPlus op ga aansluiten.

O ja, wat ik nog vergeten was: Ik moet Waterman en Lucas nog even heel erg bedanken voor hun deskundige hulp bij het beoordelen van de CX-en. Bij deze! Als ik ooit eens iets voor jullie kan betekenen dan hoor ik het wel.

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
Totaal aantal Berichten: 6330

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 maart 2007 11:50 PM
  [ # 37 ]

Voor een stoel met identieke bekleding zou ik eens langs gaan bij van der Laan in Abbenes, die heeft vast nog wel zoiets. Vanuit Amsterdam neem je de A4 richting Den Haag, dan de A44 en dan de tweede afrit ofzo naar Abbenes. Onder aan de afrit rechtsaf en dan langs de dijk tot je allemaal Citroëns ziet staan. van der Laan is de buurman van Leo Ruygrok.

Die strips voor aan de regengoot en meer van dat soort spulletjes kun je wel bij CX Basis krijgen, maar misschien heeft van der Laan daar ook iets voor.

Groet,

L

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 26 maart 2007 11:51 PM
  [ # 38 ]

Razz Helemaal TOP! die bak. veel plezier ermee….......

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 27 maart 2007 12:06 AM
  [ # 39 ]

de stip langs het dak is niet meer te krijgen heel zelden worden ze aangeboden maar reken op de hoofdprijs

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 27 maart 2007 01:18 AM
  [ # 40 ]

Soms vind je nog wel eens een strip waarvan het uiteinde verrot is op een gare Prestige. Die is natuurlijk langer, dus daar kun je dan mooi een goed deel ‘uitknippen’.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 27 maart 2007 01:44 AM
  [ # 41 ]

Gosliga? Die smeren alles vol Shocked  Als je dan iets wilt vervangen dan ben je eerst n hele tijd bezig die troep te verwijderen…  Shocked

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 27 maart 2007 02:07 AM
  [ # 42 ]

Gefeliciteerd! Zo te zien wat schoonheidsfoutjes maar een leuke harde CX.

Je hebt het over 1 rotte plek, laat me raden: Onder bij de voeten van bestuurder en/of passagier?

Veel plezier ermee. Een BX rijdt lekker, maar een CX nog lekkerder Wink

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2007 02:10 AM
  [ # 43 ]

Wow Shocked  Cool

Gefeliciteerd!

(en ik hoop dat ‘t nog goed komt met de Rouge Florentin)  Wink

Profiel  

Lucas Unger
Administrator

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 27 maart 2007 03:12 AM
  [ # 44 ]
ernst23 schreef:

Gefeliciteerd! Zo te zien wat schoonheidsfoutjes maar een leuke harde CX.

Je hebt het over 1 rotte plek, laat me raden: Onder bij de voeten van bestuurder en/of passagier?

Veel plezier ermee. Een BX rijdt lekker, maar een CX nog lekkerder Wink

In 1 keer goed, voetenbak passagier. Makkelijk bereikbare plek.

Ik ben van mening dat de CX die Jaco heeft gekocht in de basis echt heel goed is. Het werk wat er aan zit bestaat uit simpele klusjes zoals een knipperlichtglas, stoel, chroomstrips, dat soort dingen en dat zijn simpele dingen om zelf te doen en je CX een beetje mee te leren kennen.

Groet,

L

Profiel  

Lucas Unger
Administrator

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 27 maart 2007 03:16 AM
  [ # 45 ]
citroenc2 schreef:

de stip langs het dak is niet meer te krijgen heel zelden worden ze aangeboden maar reken op de hoofdprijs

Ik zie het, CX Basis had ze nog wel niet zo lang geleden. Dan maar van een sloper trekken.

Groet,

L

Profiel  

3 van de 44
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook