5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 24v 1991 van Remco - verkocht P9
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 04:42 PM
  [ # 61 ]
bxsport.com schreef:

Vandaag even wat leuke fotootjes gemaakt:

 

 

 

Het blijft een mooie XM!

Je had me ooit eens laten zien waar die foto is gemaakt trouwens.  Very Happy
Mooie locatie voor wat autoplaatjes.  Wink

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 17 maart 2007 05:28 PM
  [ # 62 ]

Vandaag even wat leuke fotootjes gemaakt:

Heel erg mooie foto’s! Zit er copyright op?

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 maart 2007 06:25 PM
  [ # 63 ]

Heeft er iemand een foto van het v6 motor blok om er achter te komen waar de stappenmotor zit? Er komen twee slangen op aan, een van de luchtbuis en die loopt via de stappenmotor naar gaskleppen huis. De stappenmotor heeft een T stuk of een l stuk afhankelijk van de motor, de stappenmotor is op zich 10cm lang en 5cm dik en er zit een stekkertje aan ze word door middel van een stukje rubber op zijn plaats gehouden, waar hij zit weet ik niet bij een v6. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 17 maart 2007 07:57 PM
  [ # 64 ]
eXpelliarMus schreef:

Heeft er iemand een foto van het v6 motor blok om er achter te komen waar de stappenmotor zit? Er komen twee slangen op aan, een van de luchtbuis en die loopt via de stappenmotor naar gaskleppen huis. De stappenmotor heeft een T stuk of een l stuk afhankelijk van de motor, de stappenmotor is op zich 10cm lang en 5cm dik en er zit een stekkertje aan ze word door middel van een stukje rubber op zijn plaats gehouden, waar hij zit weet ik niet bij een v6. Wink

Ik heb hem al gevonden. Hoe maak ik die stappenmotor schoon?

Overigens heb ik de MAP-sensor gemold bij het demonteren, de slang zat er zo sterk aan vast dat de ingang op de sensor afbrak. Gelukkig kan ik snel aan een nieuwe 2e handse komen.

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 17 maart 2007 08:40 PM
  [ # 65 ]

De stappenmotor kun je schoonmaken met WD-40 oid, spuit in 1 van de 2 gaten of allebei en er komt me dan toch zwart spul uit!
Daarna bijv met perslucht droogspuiten.

Gr,
Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 17 maart 2007 09:51 PM
  [ # 66 ]
bxsport.com schreef:
eXpelliarMus schreef:

Heeft er iemand een foto van het v6 motor blok om er achter te komen waar de stappenmotor zit? Er komen twee slangen op aan, een van de luchtbuis en die loopt via de stappenmotor naar gaskleppen huis. De stappenmotor heeft een T stuk of een l stuk afhankelijk van de motor, de stappenmotor is op zich 10cm lang en 5cm dik en er zit een stekkertje aan ze word door middel van een stukje rubber op zijn plaats gehouden, waar hij zit weet ik niet bij een v6. Wink

Ik heb hem al gevonden. Hoe maak ik die stappenmotor schoon?

Overigens heb ik de MAP-sensor gemold bij het demonteren, de slang zat er zo sterk aan vast dat de ingang op de sensor afbrak. Gelukkig kan ik snel aan een nieuwe 2e handse komen.

Ik heb de stappenmotor met remreiniger schoon gemaakt en idd er komt veel zwart vuil uit goed droog maken en een beetje kruipolie op het draaiende/kantelende gedeelte spuiten. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 18 maart 2007 05:22 PM
  [ # 67 ]

Ik heb een paar foto’s gemaakt van onder de motorkap. Kan iemand mij vertellen wat de beide onderdelen zijn die ik met een vraagteken heb aangegeven? Ik heb echt geen idee….

 

Andere foto:

 

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43319
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2007 05:26 PM
  [ # 68 ]
bxsport.com schreef:

Ik heb een paar foto’s gemaakt van onder de motorkap. Kan iemand mij vertellen wat de beide onderdelen zijn die ik met een vraagteken heb aangegeven? Ik heb echt geen idee….

 

Andere foto:

 

Dat zijn de vacuumdozen die de kleppen in het inlaattraject bedienen. Een 24V heeft een spruitstuk met 2 verschillende trajecten, een korte en een lange, voor een mooier koppelverloop. Deze worden bediend door de vacuumdoosjes op de foto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 maart 2007 07:59 PM
  [ # 69 ]

Ziet er indrukwekkend uit hoor, het stappenmotortje ziet er net zo uit als die uit een 20i. Wat waterman771 schreef daar ga ik in mee. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 18 maart 2007 08:20 PM
  [ # 70 ]
eXpelliarMus schreef:

Ziet er indrukwekkend uit hoor, het stappenmotortje ziet er net zo uit als die uit een 20i. Wat waterman771 schreef daar ga ik in mee. Wink

Ik heb de stappenmotor al gedemonteerd. Morgen de boel maar eens goed schoonmaken. Ik ga ook alle vacuumslangen vervangen, het gasklephuis schoonmaken, extra massakabel leggen en de bougies vervangen. Als ie dan nog steeds niet lekker loopt weet ik het ook niet meer Wink

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 maart 2007 08:46 PM
  [ # 71 ]

Liep ze voor dat je de bougiekabels verving ook al slecht? De bougieskabels zien er uit als bosch kabels klopt dat? Die bleeken bij mij de waarschijnlijke oorzaak te zijn voor dat slechte lopen van de motor.
De map sensor is oké toch? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 18 maart 2007 09:27 PM
  [ # 72 ]
eXpelliarMus schreef:

Liep ze voor dat je de bougiekabels verving ook al slecht? De bougieskabels zien er uit als bosch kabels klopt dat? Die bleeken bij mij de waarschijnlijke oorzaak te zijn voor dat slechte lopen van de motor.
De map sensor is oké toch? Wink

De bouegiekabels zijn gloedjenieuw, evenals de verdeelkap en rotor. Daar kan het bijna niet aan liggen. Ik heb nu alles gedemonteerd wat maar met ontsteking en lucht te maken heeft om schoon te maken en/of te vervangen.

En met die MAP-sensor is niets mis; wat er niet is kan ook niet kapot Wink

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 18 maart 2007 10:27 PM
  [ # 73 ]

Jouw auto heeft dus schijnbaar hetzelfde probleem als de mijne. Ik ben er mee gestopt. Ik kon het niet vinden en heb alles vervangen. Bij mij zit er (daar ben ik dus nu achter…) wel een raar relaitje, waarschijnlijk ook voor de warme start…

Dat ga ik nog ff checken, maar ik ga dus slopen.

250 euro zal wel niet voor niks zijn. De mijne liep 1:6, dus niet meer leuk.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 18 maart 2007 11:00 PM
  [ # 74 ]
Simmetje schreef:

Jouw auto heeft dus schijnbaar hetzelfde probleem als de mijne. Ik ben er mee gestopt. Ik kon het niet vinden en heb alles vervangen. Bij mij zit er (daar ben ik dus nu achter…) wel een raar relaitje, waarschijnlijk ook voor de warme start…

Dat ga ik nog ff checken, maar ik ga dus slopen.

250 euro zal wel niet voor niks zijn. De mijne liep 1:6, dus niet meer leuk.

250 euro? Voor die MAP-sensor? Max 60 euro!

Overigens, begrijp me niet verkeerd maar die van mij loopt prima. Stottert niet, houdt niet in, mist geen vermogen. Hij loopt alleen niet perfect en dat probeer ik wel te bereiken.

Als je er achter bent welk relais bij jou de boosdoener is hoor ik het graag!

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 18 maart 2007 11:31 PM
  [ # 75 ]

Heb overigens ook een 24V V6 gehad van de eerste serie. Die starte warm erg matig. Moest zelfs met lopende motor tanken…

Heb alle relais schoongemaakt en daarnaast de temperatuursensors voor het koelwater vervangen. Daarna nooit meer last van gehad. Kosten bij elkaar iets van 50 euro.

Zou daar eens mee beginnen.

Heb zo te zien niet goed gelezen mbt je probleem. Sorry.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook