kan ook gewoon een slecht lager geweest zijn
(zo staat het jaar 91 niet hoog aangeschreven bij mij aangaande lagers in de Ducati’s, fabriekskwaaltje zeg maar)
wel geluk bij een ongeluk dat het nu gebeurde
komt vast weer goed, werk ze
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Kan iemand zo nauwkeurig mogelijk aangeven wat voor lager het eerste lager om de prise-as (ingaande as) na het druklager van de koppeling is ? Dit in verband met het bestellen van een nieuw lager. Het lager is namelijk in dusverre aan gruis gemalen dat we geen aanduidingen op de zijkant meer waar kunnen nemen.
Schijt aan originaliteit.
ojuist de tweede Visa binnen gekregen, en deze is echt in VEEL betere staat dan ik had verwacht. De koets en het interieur zijn vele malen beter dan die van de Visa die ik nu heb. Wellicht het overwegen waard om van deze auto mn dagelijkse auto te maken, ook omdat hij eerder belastingvrij is (deze is van 1984). Er zit zelfs een instructieboekje bij, extra 12 volt aansluiting met lampje, en er zit ook een radio compleet met speakers in!
mooie zetels
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wat gaan we doen Alex ? Lagertje uit die nieuwe Visa gebruiken en de rest weggooien ?
Schijt aan originaliteit.
nope, hij is veel te mooi om op welke manier dan ook te verneuken… GEEN autocross, GEEN kippenhok, GEEN plukauto.
Ik hoop ze beide weer aan de praat te krijgen, en er dan één te verkopen.
Verkopen ?
Schijt aan originaliteit.
Juist. Ik hoef niet twee bijna identieke auto’s. Ik heb dan veel liever dat een andere Visa liefhebber OOK van een mooie blauwe tweecilinder kan genieten. Bovendien wil ik mn autogekte een beetje binnen de perken houden, en in augustus oid een Lada Niva kopen.
Klinkt volkomen logisch, maar ergens knaagt het toch aan me.
Maarja, het zijn jouw Visa’s natuurlijk. Al wil je ze in de pers gooien, dan heb ik er nog niets over te blaten.
Schijt aan originaliteit.
Eerst even wat fotootjes van de Verse Visa, uit 1984. Een dankbare orgaandonor.
Als je wat ervaring hebt, gaat zo’n motorblok er uit verrekte snel.
Ook hier een lekker kontje met Visa club sticker
Er ligt weer een motor (met koppeling en bak) in Barely Legal! Bij de meeste motorswaps gata het om een upgrade, maar zoals altijd gaat het bij mij anders, het 1988 blok word vervangen door een 1984 blok. Maar hey, hij doet het wel!
Het plan was om in de hoedenplank van de donor een paar gaten voor mn boxen te zagen… Niet nodig, die zaten er al in! Compleet met boxen! Kwestie van wat aan de draden sjorren, en daarna plug and play. Goed geluid! De Hoedenplank uit Barely Legal was inmiddels beschimmeld, dus die zal ik niet zo heel erg missen
bruine bobine! Nu we toch bezig waren, meteen maar de eendenbobine die er in zat vervangen door een originel Visa bobine
De donor kon maar moeilijk haar klep dicht houden.
Zonder koplampne is dat gat dus nog gapender….
Meteen een handige opslagruimte.
Waarom bedenk ik me pas na het zien van deze foto dat ik de achterbank even neer had moeten klappen? Hoe dan ook, menig keverrijder zal jaloers zijn op zulk mooie spul achterin :Y Dat het niet is aangesloten is nartuurlijk maar bijzaak….
De laatste loodjes, na 12 uur hard werken: de koplampen afstellen en de donor naar binnen rollen.
En dan een dag later (vandaag dus), een klein proefritje maken. Even op en neer naar Sprang-Capelle, zo’n 500 kilometer. Meteen even een BX voor 2cv bekeken.
Zo hier en daar wilde het plastic niet meer zo geod vast, maar we waren gisteravond erg moe, dus dan maar de tijdleijke oplossing: Duck tape! (Voor de taal puristen en mierenneukers: het was echt tape van het merk Duck… Wel zo nu en dan even bijplakken, in de wielkasten blijft hiet niet heel lekker zitten
De andere kant heeft het wat langer vol gehouden.
Aangekomen in SPrang Capelle eindelijk gedaan wat ik al maanden wild edoen: achteruit inparkeren! Ha, ik kan het wel! Kijk eens hoe netjes! Dat ga ik vaker doen!
De reservechauffeur van de Visa: 2cv
Maar het grootste deel van de tijd was hij toch echt bijrijder, ik wil natuurlijk zoveel mogelijk genieten van in de Visa rijden! Voordeel: 2cv kan dan foto’s maken.
Zie ik waarempel toch dat ik behoorlijk kaal begin te worden!!!!
Emiel (daar heeft het allemaal plaatsgevonden!)
BX19trs schreef:Zie ik waarempel toch dat ik behoorlijk kaal begin te worden!!!!
Emiel (daar heeft het allemaal plaatsgevonden!)
ops: Ik vergeet er natuurlijk weer van alles bij te vertellen ja ops: Ben doodop na trwee dagen hard werken
Emiel en Elmer heel erg bedankt voor het reincarneren van mijn Visaatje!
En als iemand in de regio Fryslân nog een tijdliejke staling weet voor de donorauto? Want mn ouders zijn niet heel erg happig om dat ding in hun garage te zetten….
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Warempel, een lada Niva, is het dan toch een vaker voorkomende sprong naar een exotisch merk? ik heb precies hetzelfde.
Alleen moet ik me nu behelpen met een volvo 940.
Vind ze maar, een mooie lada, 2105 of Niva, best moeilijk…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Lang leve de nieuwe EU-landen, en weggevaleln exportbeperkingen. Ik ga binnenkort weer die kant op, en haal denk ik daar, of in België, een Niva. Die 55 in Nederland zijn OF gaar, OF spiksplinterniew en dus te duur OF bij een eigenaar die hem niet weg wil doen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo, het is goed te horen dat de dame weer leeft! Klasse!
Voor wat betreft stalling, heel misschien heb ik een plekje. Afhankelijk van de verkoop van de DS-en die er nu staan.
Als ik iets weet, dan hoor je het wel.