Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Kan iemand mij vertellen hoe je zo’n relaistje buiten werking stelt ? Alleen de draadjes doorknippen ?
Groet,
Sander
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Simmetje schreef:Kan iemand mij vertellen hoe je zo’n relaistje buiten werking stelt ? Alleen de draadjes doorknippen ?
Groet,
Sander
Er af trekken!? meestal drie polig.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
De kwaliteit van de gebruikte bedrading is trouwens bedroevend. Ik kwam er achter de binnen de mantel van de bedrading naar de MAP-sensor alle (!) isolatielaagjes rondom de afzonderlijke draden gewoon waren afgebrokkeld/verpulverd. Het blote koper van alle draden lag dus gewoon tegen elkaar aan! Vind je het gek dat de boel niet mooi loopt. Ik ga maar alle bedrading onder de motorkap ga vervangen door nieuwe. Om te beginnen bij de MAP-sensor bedrading, de rest komt later wel. Ik zal morgen wel een een fotootje plaatsen, als het niet om te huilen is dan is het wel om te lachen…
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Daar heb ik met mijn 20i ook last van ik denk wel bij alle 1ste type’n.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Afgelopen zondag heb ik nog even het een en ander aan bedrading vervangen in mijn XM: bedrading van stappenmotor, bedrading van MAP-sensor, bedrading van lucht temperatuursensor. Daarnaast heb ik ook met carb reiniger het gasklephuis helemaal gereinigd. Resultaat: hij loopt stationair wat mij betreft perfect, klimt en daalt snel in toeren en schokt/hapert niet meer. Samen met de nieuwe bollen echt dus een genot om in te rijden.
Komende weken staan nog 2 nieuwe aandrijfassen en wiellagers op het programma. En ik moet de uitlaat fixen; de mensen die op de meeting waren hebben wel gezien waarom ops:
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
yep! wink
Hmm, nu doet opeens de verlichting van het instrumentenpaneel het niet meer terwijl vroeger alle lampjes het deden. De waarschuwingslampjes doen het allemaal nog wel, behalve die voor… de verlichting (dimlicht). Ik vermoed dus dat niet de lampjes kapot zijn, maar dat ergens een relais kapot is of een kabeltje gebroken. Iemand een idee waar ik moet zoeken?
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
Totaal aantal Berichten: 6330
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Waarschijnlijk probleem met het wieltje waarmee je de instrumentenverlichting kunt dimmen. Draai ‘m is een paar keer heen en weer en als dat niet helpt, maak dan de stekker los en maak ‘m is schoon van binnen.
Groet,
L
Lucas Unger schreef:Waarschijnlijk probleem met het wieltje waarmee je de instrumentenverlichting kunt dimmen. Draai ‘m is een paar keer heen en weer en als dat niet helpt, maak dan de stekker los en maak ‘m is schoon van binnen.
Groet,
L
Ik zal het eens proberen, maar dat verklaart toch niet dat het waarschuwingslampje voor het dimlicht het niet doet? Nouja, misschien is dat een losstaand probleem. Morgen als het licht is ga ik eens kijken.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
Ik heb het ook wel eens, de hele dashboardverlichting doet ‘t dan niet. Gewoon even draaien aan het wieltje, of een andere rheostaat halen op de sloop.
Het dimlichtverklikkerlampje kan gewoon stuk zijn, ik heb het idee dat bij veel XM’s lampjes stuk zijn.
Totaal aantal Berichten: 7810
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
bxsport.com schreef:Lucas Unger schreef:Waarschijnlijk probleem met het wieltje waarmee je de instrumentenverlichting kunt dimmen. Draai ‘m is een paar keer heen en weer en als dat niet helpt, maak dan de stekker los en maak ‘m is schoon van binnen.
Groet,
L
Ik zal het eens proberen, maar dat verklaart toch niet dat het waarschuwingslampje voor het dimlicht het niet doet? Nouja, misschien is dat een losstaand probleem. Morgen als het licht is ga ik eens kijken.
Misschien kraam ik onzin uit, maar bij mijn xsara gaan de indicatielampjes voor dim, groot, mistvoor en mistachterlicht niet mee met de dimmer.. Als dat ook voor de XM geldt zou het een verklaring kunnen zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vanochtend toch maar even alle lampjes gecontroleerd. En wat bleek: van de 22 waren er 11 kapot. En dat waren net de lampjes voor de verlichting van het paneel en de waarschuwingslampjes voor stads/dimlicht. Morgen dus even naar de elektronicaboer nieuwe lampjes halen. Nu nog hopen dat ik die kilometertellerkabel er weer fatsoenlijk in krijg.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
bxsport.com schreef:Vanochtend toch maar even alle lampjes gecontroleerd. En wat bleek: van de 22 waren er 11 kapot. En dat waren net de lampjes voor de verlichting van het paneel en de waarschuwingslampjes voor stads/dimlicht. Morgen dus even naar de elektronicaboer nieuwe lampjes halen. Nu nog hopen dat ik die kilometertellerkabel er weer fatsoenlijk in krijg.
Dit had ik ook toen ik mijn XM had gekocht, nu ze het allemaal doen is het toch weer een feest als het donker is.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Citrophile schreef:bxsport.com schreef:Vanochtend toch maar even alle lampjes gecontroleerd. En wat bleek: van de 22 waren er 11 kapot. En dat waren net de lampjes voor de verlichting van het paneel en de waarschuwingslampjes voor stads/dimlicht. Morgen dus even naar de elektronicaboer nieuwe lampjes halen. Nu nog hopen dat ik die kilometertellerkabel er weer fatsoenlijk in krijg.
Dit had ik ook toen ik mijn XM had gekocht, nu ze het allemaal doen is het toch weer een feest als het donker is.
Inderdaad! Gisteren even alle (21) lampjes vervangen. Daarna was het weer even pielen om de km-teller kabel er goed in te krijgen. Dat soort werk is eigenlijk alleen geschikt voor dwergenhanden, maar uiteindelijk is het toch gelukt. Het ziet er toch weer een stukje beter uit als alle lampjes het doen!
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
Goed, we klussen verder. Ik heb voor een zacht prijsje een paar nieuwe aandrijfassen op de kop weten te tikken. Nu alleen die boel nog monteren. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus hulp is welkom Als ik toch met de aandrijfassen bezig ben, wat zou ik dan nog meer -preventief- kunnen vervangen? Ik zat zelf te denken aan de fuseekogels, remschijven & blokken (zowel schijven als blokken zijn niet best meer).
Wat de assen betreft: ik weet trouwens niet of ik op mijn XM Bendix (48 tands) of Bosch (29 tands) ABS heb. Kan ik de ABS-ringen verwisselen als dat nodig is? Ik heb me daar nog niet echt mee bezig gehouden omdat mijn ABS toch niet werkte ops:
Als iemand zin heeft om een keer mee te klussen hoor ik dat graag, zo’n operatie heb ik zelf dus nog nooit gedaan…
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD