mpostma schreef:Ijs schreef:Bram schreef:Nou….het zal hoog tijd worden dat er maar eens een sprintrace gehouden gaat worden tussen een goed rijdende TZD-turbo en een XM 2.1 TD….kijken wie het wint
Ik stel de tzd-turbo van Renz er wel voor beschikbaar…...wie durft ?
Kom maar..
Sja, dat heb ik al lang gedaan Zie mijn eerdere reactie.
precies, Marten heeft gekozen voor the best of both worlds
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Marten heeft gekozen voor the best of both worlds
Bram schreef:Nou….het zal hoog tijd worden dat er maar eens een sprintrace gehouden gaat worden tussen een goed rijdende TZD-turbo en een XM 2.1 TD….kijken wie het wint
Ik stel de tzd-turbo van Renz er wel voor beschikbaar…...wie durft ?
Vlgs autoweek, BX TZD Turbo break / XM turbod12 break:
PRESTATIES
topsnelheid 174 km/h / 182 km/h
acceleratie 0-100 km/h 12,6 s/ 15,2 s
Dat scheelt zo veel, er lijkt me geen directe noodzaak voor een sprintje, ‘t scheelt ook 420 kg.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Bram schreef:Nou….het zal hoog tijd worden dat er maar eens een sprintrace gehouden gaat worden tussen een goed rijdende TZD-turbo en een XM 2.1 TD….kijken wie het wint
Ik stel de tzd-turbo van Renz er wel voor beschikbaar…...wie durft ?
Vlgs autoweek, BX TZD Turbo break / XM turbod12 break:
PRESTATIES
topsnelheid 174 km/h / 182 km/h
acceleratie 0-100 km/h 12,6 s/ 15,2 sDat scheelt zo veel, er lijkt me geen directe noodzaak voor een sprintje, ‘t scheelt ook 420 kg.
Ik weet echt wel wanneer ik een weddenschap aanga, Karel
Ook met de beide Berline’s delft de XM het onderspit.
BX : topsnelheid 180 km/h
acceleratie 0-100 km/h 12,1 s
XM : topsnelheid 192 km/h
acceleratie 0-100 km/h 12,4 s
Alleen qua top gaat de XM de BX op een gegeven moment voorbij
Bram schreef:
Alleen qua top gaat de XM de BX op een gegeven moment voorbij
Dat komt wel weer goed als de XM na een tijdje moet tanken en de BX er weer voorbij zoeft
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Moeten jullie mijn topic vervuilen!???
24maart maar testen!!!
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Moeten jullie mijn topic vervuilen!???
24maart maar testen!!!
Sorry, het was al zo’n zooitje dat ik het niet eens meer in de gaten had.
Maar, ben je al een beetje gewend?
Ich bin ein Breaker
Nou, eerlijk gezegt heb ik vanochtend 2uur in de file gestaan, over een stuk van 45km
dus nog weinig kunnen testen, gisteravond heb ik en me zwagertje (en z’n maat) me een klein beetje misdragen op de nederlandse weg…, hij reed toen lkkr door tot de 140..
Overigens was zijn maat nog geen bx gewent ‘Er komen zo drempels aan, pas je op’
Maar ik heb het gevoel dat de auto wakker word… de turbo lijkt ook wel steeds eerder goed mee te doen…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Maar ik heb het gevoel dat de auto wakker word… de turbo lijkt ook wel steeds eerder goed mee te doen…
En denk je dat het luchtprobleem (in de diesel) nu voorbij is ?
Start hij meteen goed s’morgens en zo ?
Wel respect voor je hoor….die hele ombouw en zo.
(zit het tzd-turbo plaatje al op je achterklep ?)
Superdave schreef:Maar ik heb het gevoel dat de auto wakker word… de turbo lijkt ook wel steeds eerder goed mee te doen…
Reed de vorige eigenaar er toch een beetje als een oude sok mee
Turbo plaatje komt op het blok te zitten…
Ik ga binnenkort even bij de vw langs voor TDI in het zilver/rood (rode letters met silver randje) en dan plak ik ik er alleen TD op…
En misschien Turbo op de zijkant in het chrome..
Overigens, de vorige eigenaar was Ijs… dus ik weet niet wat hij van de td vond.
Hij rookt ‘s ochtends alleen een beetje, als hij warm is niet meer..
Verstuivers toch naar de klote, laat ik zsm afpersen.
Overigens wat ik vroeg;
Ik heb zo’n water/olie meter gekocht bij JDT (originele bx meters), maar kan ik die aansluiten op de originele sensoren!?
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
Superdave schreef:Overigens wat ik vroeg;
Ik heb zo’n water/olie meter gekocht bij JDT (originele bx meters), maar kan ik die aansluiten op de originele sensoren!?
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164882
Kort samengevat. Welke originele sensoren? Het standaard dieselblok heeft geen sensoren voor olie en koelwatertemp.
Voor olietemp. meter moet je een extra gat in het carter hebben waar de sensor in geschroefd kan worden (verkrijgbaar bij dealer).
Voor koelwatertemp. moet je de sensor in het thermostaathuis dat nu het gele lampje aanstuurt vervangen door een sensor met een variabele weerstand. Zie bovenstaande topic, daar staat het allemaal in.
Superdave schreef:Ik ga binnenkort even bij de vw langs voor TDI in het zilver/rood (rode letters met silver randje) en dan plak ik ik er alleen TD op…
WAT ??
VW troep op de achterklep van een BX ?
Hoe durf je het voor te stellen
Trouwens….als je er alleen TD op zet….denken echte Citrofielen : ach jee, daar gaat weer zo’n basisbak
(en tegenover hen wil je toch niet voor l#l rijden)
Misschien dan een idee om het Xantia (zij)plaatje op de achterklep te zetten, namelijke Turbo-D…..en heeft zo’n beetje dezelfde afmetingen als het BX plaatje, is ook zwarte ondergrond met zilveren letters.
Jullie weten het, ik ben GEK op typeplaatjes. ops:
Bram schreef:Superdave schreef:Ik ga binnenkort even bij de vw langs voor TDI in het zilver/rood (rode letters met silver randje) en dan plak ik ik er alleen TD op…
WAT ??
VW troep op de achterklep van een BX ?
Hoe durf je het voor te stellen
Trouwens….als je er alleen TD op zet….denken echte Citrofielen : ach jee, daar gaat weer zo’n basisbak
(en tegenover hen wil je toch niet voor l#l rijden)Misschien dan een idee om het Xantia (zij)plaatje op de achterklep te zetten, namelijke Turbo-D…..en heeft zo’n beetje dezelfde afmetingen als het BX plaatje, is ook zwarte ondergrond met zilveren letters.
Jullie weten het, ik ben GEK op typeplaatjes. ops:
Och, een gewone golluf TDI trap je er nog wel uit met je TZD Turbo, zeker met een berline. TD-rood-i-tje wordt moeilijker, maar als ie in een zware bak zit maak je ook nog wel goede kans de sprint te winnen.
Ich bin ein Breaker
Bram schreef:
WAT ??
VW troep op de achterklep van een BX ?
Wat vind je schoondochter wel van dit soort taalgebruik?
@Dave: gewoon lekker kaal laten joh. Lekker incognito is best aangenaam.