koppeling ami8 1978
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 19 maart 2007 08:27 PM

De koppeling van valeo <1982 die standaard in mijn ami8 zit heeft geen diafragma koppeling, maar drie drukvingers met veren.
Nu had ik een koppeling besteld bij de plaatselijke onderdelenboer (geeft altijd leuke korting) maar die kwam met een Luk koppeling aan met diafragma??.
Het set nummer in de boeken 616022206 LUK komt overeen met de modellen 2cv6/Dyane/Ln tot 82.
De ami komt niet meer in deze boeken voor.
Kan ik deze koppeling ongestraft monteren?

vrrr..gr Roel en PE

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 maart 2007 12:09 AM
  [ # 1 ]

nee, want je ami heeft een prise-as met korte splines (laatst hele discussie op 2cv forum over geweest) je zult dus moeten zoeken naar een drievinger koppeling. Die elk normaal bedrijf zo kan bestellen bij de groothandel.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 20 maart 2007 12:40 AM
  [ # 2 ]

koppeling

toch is het vreemd dat ze voor mijn ami met dit type koppeling aankomen,
in de boeken van LUK geven ze dit type op voor a types tot 82 met am2 motor,
het type koppeling voor na 82 heeft ook een ander nummer.
Als ik via de groothandel op internet zoek kom ik weer op het zelfde typenummer van LUK uit, rara… toch maar valeo dus..

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 maart 2007 01:05 AM
  [ # 3 ]

raar is het misschien wel, maargoed.

heb je al naar je prise-as gekeken?

het eerste type heeft een korte “splines en dan nog een stukje draad.
het latere type heeft de langere splines,  dit loopt door tot over de plek waar de eerste draad heeft. Bij het eerste type kan de koppelingsplaat bij gebruik van een diafragmakoppeling van de prise-as schieten waneer de koppelingsplaat iets versleten is. Daarom is het ook niet aan te raden om een diafragmakoppeling in een ami te gebruiken. Die hebben allemaal “korte” prise-as.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 20 maart 2007 12:22 PM
  [ # 4 ]

Het kan weldegelijk, wij hebben onze Méhari uit ‘75 met dik vliegwiel voorzien van een speciale diafragma koppeling. Geen problemen. Origineel had ie ook een drievinger, we hebben deze koppeling gekocht bij een 2cv specialist in de betuwe…

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 01 april 2007 11:42 PM
  [ # 5 ]

koppeling ami8

Ben toch maar voor het oude type gegaan met de drie drukvingers.
Heb nog een 82er bak liggen en die heeft inderdaad een langere spiebaan.
Ik heb vandaag de bak weer aan het blok gekoppeld en het valt me op dat als je de motor ronddraait dat de drukvinger(hefboom) die het druklager bediend langs de busjes (drukveren) van de drukgroep schaaft.
Ik heb de koppelingskabel nog niet gemonteerd zodat de drukvinger(hefboom) nog helemaal uit staat.
Als je de drukvinger iets naar achteren haalt loopt de drukgroep wel vrij.
Is dit normaal?

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 april 2007 09:12 PM
  [ # 6 ]

volgens mij is dat normaal, ik heb t nooit geprobeerd omdat ik altijd eerst de koppelingskabel monteer voor ik het blok ronddraai. het zit wel vlak op elkaar idd, als een van de veren iets uitgelubberd is heb je dat probleem ook. (die drukgroep is natuurlijk vervangen Wink )

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
roel en pe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 257
Geregistreerd: 26-12-2005

- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Gepost: 03 april 2007 09:54 PM
  [ # 7 ]

koppeling

Toch de bak nog maar even losgekoppeld, maar alles zit zoals het hoort drukgroep valt mooi binnen de rand op het vliegwiel dus nix aan de hand.
Van het weekend het gebeuren er maar even in lepelen.

C’est le Nooord!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook