Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dat ik mn witte Russische tankje mis zal wel nooit overgaan…
heb nog wel z’n drooggelopen kruiskoppeling, als presse-papier
De Niva diesel heeft toch een PSA-blok? Is die ook in een Citroen gebruikt?
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik las ergens op hun lada niva site dat er een gepantserde niva te krijgen is met een peugeot blok.
Echter staat mij in een vaag geheugen bij dat dit klopt, maar dat dit het oude dieselblok was welk oa in de 505 zat…. Code weet ik niet meer 123
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
GoodOldDiesel schreef:Ik las ergens op hun lada niva site dat er een gepantserde niva te krijgen is met een peugeot blok.
Echter staat mij in een vaag geheugen bij dat dit klopt, maar dat dit het oude dieselblok was welk oa in de 505 zat…. Code weet ik niet meer 123
Mis ik iets? Dit topic gaat over de PSA-motor die in de Niva zit… Zelfde motor als in bijvoorbeeld de bx.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
En volgens de post van TS begreep ik dat hij een PSA diesel in een Niva wil proppen en daarvoor het Cifo expertiese raadpleegt.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:En volgens de post van TS begreep ik dat hij een PSA diesel in een Niva wil proppen en daarvoor het Cifo expertiese raadpleegt.
Nee, er zit al een PSA blokje in. Ik wil er alleen een turboblok in hebben omdat de 64 pk die ik nu heb wel erg nipt zijn om de 1200 kg wegende Niva vlotjes te laten vooruitkomen. Zit trouwens ook te denken aan een ongeblazen 2.1 12V blok. Een 2.1td12 zou helemaal mooi zijn, maar dat houdt m’n aandrijflijn nooit .
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)
jan1963 schreef:GoodOldDiesel schreef:En volgens de post van TS begreep ik dat hij een PSA diesel in een Niva wil proppen en daarvoor het Cifo expertiese raadpleegt.
Nee, er zit al een PSA blokje in. Ik wil er alleen een turboblok in hebben omdat de 64 pk die ik nu heb wel erg nipt zijn om de 1200 kg wegende Niva vlotjes te laten vooruitkomen. Zit trouwens ook te denken aan een ongeblazen 2.1 12V blok. Een 2.1td12 zou helemaal mooi zijn, maar dat houdt m’n aandrijflijn nooit .
Een 8v kop is ook pas te krijgen op een 2.1 blok. Maakt het weer eenvoudiger.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Zo, de plannen zijn weer boven gehaald na al die tijd. Ivm jarenlange ziekte schoonmoeder en andere ellende waren de turboplannen even opgeborgen, maar nu ligt er een Xantia 1.9td te wachten op inbouw.‘T is te zeggen, hij moet eerst nog wel uitgebouwd worden uit de Xantia.
Lada Niva: “Aut viam inveniam, aut faciam” (Of ik vind een weg, of ik maak er één..)